Varumärkesskyddet för Goldeneye 007 förnyas

Robot
Varumärkesskyddet för Goldeneye 007 förnyas

Tecknen blir bara fler och fler...

#goldeneye-007

Fragtjuv

Jag tror det blir en reimagining

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Var ett skitspel då, är ett skitspel nu.

Fattar inte varför jag spelade det med 4 st kompisar split screen på en 18" tjocktv.... man var verkligen svältfödd på multiplayerspel på den tiden när alla inte hade dator och internet.

signatur

IDKFA

Skribent

Amazon köpte MGM för en timme sedan. Frågan är om det egentligen gör något.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Och jättarna äter upp ännu en bit av marknaden...

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fattar inte varför jag spelade det med 4 st kompisar split screen på en 18" tjocktv.... man var verkligen svältfödd på multiplayerspel på den tiden när alla inte hade dator och internet.

Ingen klagade heller på upplösning, lagg, fps. Sjukt bra multiplayerläge.

Medlem

Originalspelet till Switch online är vad jag helst skulle vilja se ärligt talat.

signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Avstängd
Skrivet av mrFluffy:

Ja alltså hade jag haft tillgång till 4 ihopkopplade datorer med Quake hade jag kanske inte tyckt GoldenEye var så speciellt.
Men istället spelade vi det i år.

Min favorit var att köra med proximity mines som man gömde i dörrspringor och bakom hörn. Sen fick man leka minröjare åt de andra spelarnas minor.

Sen körde vi att man inte gick skjuta någon om den inte hade något vapen men då lurade man folk genom att gå runt med karate chop-handen för att sedan byta till ett vapen när man hade någons rygg.

Annan klassiker är att man inte fick kolla på varandras skärmar. Där fuskades det nog en del.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Min favorit var att köra med proximity mines som man gömde i dörrspringor och bakom hörn.

Timed mines var favoriten. Och så körde vi alltid health minus 10 på alla. Det enda som inte var tillåtet var att campa eller spela som Oddjob.

Medlem

Hoppas det inte bara är N64 versionen till Switch Online.

Medlem

Multiplayer var kung. Det var så kreativt och kul med alla olika inställningar. Golden gun, minorna, paintball, etc.

Det var också det första spelet som jag hundraprocentade. Man skulle klara alla banor på väldigt kort tid. När jag klarade Facility på 00 Agent under 2:05 så höll jag nästan på att svimma, haha.

Underbara minnen från ett underbart spel.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Timed mines var favoriten. Och så körde vi alltid health minus 10 på alla. Det enda som inte var tillåtet var att campa eller spela som Oddjob.

Minns att jag nästan alltid lyckades få Oddjob, till mina syskon och vänners stora förtret 😁

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Minns att jag nästan alltid lyckades få Oddjob, till mina syskon och vänners stora förtret 😁

Fast egentligen var det mestadels nackdel att köra Oddjob eftersom övriga spelarkaraktärer fick sitt sikte rakt i headshot-höjd på Oddjob
Bättre egentligen att då köra med Jaws.

Tror dock många inte var vana på den tiden att HS tog mer skada än att skjuta i benen osv.
GoldenEye 007 var först på den fronten. Långt före Half-Life som var först med det på PC.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Haha, så sjuk grej. Verkligen ingenting jag såg komma, eller trodde någonsin skulle hända. Men förhoppningsvis innebär det en otrolig tillväxt i Prime Video-biblioteket så ska inte klaga.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Fast egentligen var det mestadels nackdel att köra Oddjob eftersom övriga spelarkaraktärer fick sitt sikte rakt i headshot-höjd på Oddjob

Tror dock många inte var vana på den tiden att HS tog mer skada än att skjuta i benen osv.
GoldenEye 007 var först på den fronten. Långt före Half-Life som var först med det på PC.

Få spel har ju lyckas med känslan att skjuta fiender på samma sätt som GoldenEye. Sen är Rare fortfarande kungarna på hur fienden reagerade på slott, som att skjuta i benet gav en reaktion medan att skjuta i armen en annan. Jag drömmer fortfarande om att det ska komma fler spel i serien, med spelmotorn från GoldenEye (eller en uppdaterad variant, minns att Perfect Dark var betydligt mer avancerat rent grafiskt).

Medlem

Medans vi väntar

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Jag körde alltid med Naval Officer: https://goldeneye.fandom.com/wiki/Naval_Officer

Han var hyfsat snabb och lagom stor (en jätte som Jaws var ju en enorm måltavla) men framför allt hade han kamouflage! Färgerna på hans uniform smälte in bra med bakgrunden på flera banor. Detta var nog något som kompisarna inte ens tänkte på men som jag hade lagt märke till och såklart höll för mig själv... Muahaha!

1
Skriv svar