Tipstråden om aprilskämt 2022!

Redaktör
Ponny
Tipstråden om aprilskämt 2022!

Halli hallå! Strax är den där dagen på året – första april! – då det skojas, luras och ljugs lite extra mycket. Enligt gammal god skojtradition kommer vi löpande under dagen publicera de bästa aprilskämten från spelbranschen (och eventuellt något extra bra från något tech-bolag). P.g.a. reasons drar en del skämtare igång i förtid, så vi mjukstartar genom den här tipstråden.

Bara att skicka in och ösa på när ni springer på något.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Twitch är bra. Ett bra Aprilskämt.

Medlem

And I didn't took an arrow to the knee... Ha ha

Medlem

Varje år ni publicerar artikeln med årets aprilskämt så kommer den upp samma morgon som första april som om alla redan hunnit göra sina pranks lol.

Men det är väl sant som ni skriver, att vissa drar igång med aprilskämten i förväg.

Medlem
Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Varje år ni publicerar artikeln med årets aprilskämt så kommer den upp samma morgon som första april som om alla redan hunnit göra sina pranks lol.

Men det är väl sant som ni skriver, att vissa drar igång med aprilskämten i förväg.

Sen finns det ju faktiskt olika tidszoner här i världen också. På en del ställen har en tredjedel av första aprils dygn redan passerat, i skrivande stund.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Legends of Crytek
Karaktärer från diverse Crytek-spel (Crysis, Ryse, Robinson) kommer till Hunt: Showdown. Snart även i VR!

Avstängd

Jag undrar hur många som kommer att gå runt och skämta med "Hesa Fredrik!" eller "Hörde du om kärnvapnet som skickats av Ryssland mot Gotland?" i rådande tider...

GOD FÖRSTA APRIL! (eller vad man säger)

Medlem

www.stackoverflow.com som är en grymt stor utvecklarsite har ”helt plötsligt” 3D-filter och massa jox

Det finns ju redan så mycket desinformation i dagens samhälle behövs verkligen dessa 1 aprilskämt?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det finns ju redan så mycket desinformation i dagens samhälle behövs verkligen dessa 1 aprilskämt?

Aldrig har väl behovet av lite harmlöst trams varit så stort? Människor behöver skratta.


signatur
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

www.stackoverflow.com som är en grymt stor utvecklarsite har ”helt plötsligt” 3D-filter och massa jox

Aha. Var det nytt för idag?

Råkade aktivera Top Secret-filtret utan vetskap och undrade om vad som var fel först

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Aldrig har väl behovet av lite harmlöst trams varit så stort? Människor behöver skratta.

Fast trams och flum finns det ju gott om även om det är sant eller inte 😀

Jag kunde själv upskatta aprilskämt förrut, tänker då tiden innan sociala medier tex eller till och med innan internet. Nu har det spelat ut sin roll lite 🙂

Medlem
Japp
Skrivet av lurwas:

Aha. Var det nytt för idag?

Råkade aktivera Top Secret-filtret utan vetskap och undrade om vad som var fel först

Jepp… inte sovit i natt så jag brukar uppdatera siten varje timme typ för att se eventuella svar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hoppalängdhopp:

Fast trams och flum finns det ju gott om även om det är sant eller inte 😀

Jag kunde själv upskatta aprilskämt förrut, tänker då tiden innan sociala medier tex eller till och med innan internet. Nu har det spelat ut sin roll lite 🙂

Jag ska vältra mig i dem, likt en flodhäst i gyttja.


signatur
Medlem

Overwatch har lagt till googly eyes på samtliga hjältar:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Goat Simulator the musical motion picture. Regi av Steve-O
https://twitter.com/GoatSimulator/status/1509652760286871553

Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

PERMBAN!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:

Kom då!


signatur
Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gtfo...


signatur
Medlem

signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Medlem

Digital Foundry's video var rätt kul med. Framförallt för oss svenskar

https://www.youtube.com/watch?v=DLQfWQpm-Ac


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

1
Skriv svar