Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Xbox Game Pass - April 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - April 2022 - Part 1

Lite senare än vanligt så får vi till slut april månads första omgång spel som kommer till Xbox Game Pass! Främst i ledet står dag 1-släpp av MLB The Show 22, en repris från förra året då den Sony-utvecklade spelserien gjorde premiär på tjänsten. Ytterligare ett dag 1-spel blir det med släppet av Chinatown Detective Agency. Vi får också Life is Strange: True Colors, Cricket 22, Lost in Random och Panzer Corps 2 under de första två veckorna.

I övrigt så läggs The Dungeon of Naheulbeuk till även på PC-passet (det kom till konsol och cloud under mars) och Dragon Age 2, Plants vs. Zombies: Garden Warfare och Star Wars Squadrons får stöd för streaming via molnet.

Mars månads spel hittar ni här:
Xbox Game Pass - Mars 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - Mars 2022 - Part 2

Nya titlar:

MLB The Show 22 (ute nu, konsol+cloud)

Cricket 22 (ute nu, konsol+cloud)

Chinatown Detective Agency (7 apr, konsol+PC+cloud)

Life is Strange: True Colors (12 apr, konsol+PC+cloud)

Panzer Corps 2 (12 apr, PC)

Lost in Random (12 apr, EA Play, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 april: MLB The Show 21, Rain On Your Parade, The Long Dark, Pathway. 18 april: F1 2019.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Life is strange ska jag definitivt spela. Lost in random såg lite intressant ut. Ska nog också testas om jag har tid.

Medlem

Sååå nära att köpa LiS: True Colors för någon vecka sen på rea...

Medlem

Inga höjdare direkt

Medlem

Jag kommer spela Chinatown Detective Agency. Det verkar bli ngt för oss "pek & klick"-vurmare. Hoppas på succe, det ser i alla fall riktigt snyggt ut.

Medlem

Mycket "dussin titlar", iaf känns det som det om man inte har haft koll på nån av dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lost in Random tyckte jag var kanonbra när jag spelade igenom det förra året.

Medlem

Life is strange ska testas.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Life is strange ska jag definitivt spela. Lost in random såg lite intressant ut. Ska nog också testas om jag har tid.

Samma här!

Skrivet av r4v3nl0rd:

Sååå nära att köpa LiS: True Colors för någon vecka sen på rea...

Thou shalt always wait for the Game Pass to delivereth.

Skrivet av maq777:

Jag kommer spela Chinatown Detective Agency. Det verkar bli ngt för oss "pek & klick"-vurmare. Hoppas på succe, det ser i alla fall riktigt snyggt ut.

Ja, har haft ögonen på det sedan det visades upp på ID@Xbox-showcasen. Det såg riktigt trevligt ut!

Skrivet av psp123:

Lost in Random tyckte jag var kanonbra när jag spelade igenom det förra året.

Aha, låter stabilt!

Skrivet av Lord Chinaski:

Life is strange ska testas.

Japp! Det har jag väntat på, kändes rätt så givet att det skulle dyka upp förr eller senare på GP.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack för uppdatering!

Chinatown ser mysigt ut, kanske kan vara något att köra via xcloud i mobilen rentav?

Panzer Corps verkar trevligt, saknar dock pc att lira det på.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Bennii:

Life is strange ska jag definitivt spela. Lost in random såg lite intressant ut. Ska nog också testas om jag har tid.

Spela lost in random. Tog platinum i det och ångrar mig lnte en sekund.. Gillar man Tim Burton kommer man älska detta spelet

NuZ
Testpilot

Tack Mort!

Lost in Random är fantastiskt. Riktigt bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kul att True Colors kommer till Game Pass! Tänkte också köpa det på rea för någon vecka sedan men glad att man höll ut

Frilansare

Blir nog till att testa Lost in Random. Ser ut som en total Tim Burton-ripoff.

Medlem
Skrivet av Cane:

Inga höjdare direkt

Life is strange spelade jag för några månader sedan och det va fantastiskt. Det kräver ju dock att man gillar den typen av spel.

Medlem

Man vet att det är en slö månad när MLB ska vara dragplåstret. Men LIS är ju dock trevligt att se.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nerox:

Man vet att det är en slö månad när MLB ska vara dragplåstret. Men LIS är ju dock trevligt att se.

MLB är stort i USA och Japan, Cricket i Indien och gamla brittiska samväldet men vi Européer ställer ju oss ganska frågande till hypen ja haha.

Återstår att se vad som kommer under andra halvan av månaden dock. STALKER 2 hade ju ursprunglig release här, men det blev ju försenat... Jag är nöjd med Life is Strange: True Colors, som jag inväntat på XGP, och baserat på kommentarer så blir det till att kolla in Lost in Random också.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

MLB är stort i USA och Japan, Cricket i Indien och gamla brittiska samväldet men vi Européer ställer ju oss ganska frågande till hypen ja haha.

Återstår att se vad som kommer under andra halvan av månaden dock. STALKER 2 hade ju ursprunglig release här, men det blev ju försenat... Jag är nöjd med Life is Strange: True Colors, som jag inväntat på XGP, och baserat på kommentarer så blir det till att kolla in Lost in Random också.

Jo absolut, men följer en hel del amerikanska spelpoddar och även där (underlaget är förstås endast de som har poddarna) är hypen för dessa sportspel (inkusive fifa) liten. Sportspel är sällan ett stort dragplåster då det ofta är "same old same old", detta kan man ju tycka även ifall man tycker spelen är underhållande.

Medlem

Spelat ett antal fall i Chinatown Detective Agency nu. Hitills är det alldeles för lätt. MEN, fan vad jag gillar det. Det är egentligen inte ett "pek & klicka"-spel. Det liknar mer "Where in the World is Carmen Sandiego" spelen. Och gud vad jag saknat denna typ av spel.

Hej Min Barndom, tack för att du hälsa på igen...

1
Skriv svar