Nästa World of Warcraft-expansion avtäcks idag

Robot
Nästa World of Warcraft-expansion avtäcks idag

Äntligen får vi reda på vad som händer efter Shadowlands-sagan.

#dragonflight, #expansion, #world-of-warcraft


Medlem

Popcorn poppade, redo att bli besviken!

Medlem

Trots att jag spelat WoW i 15 år och läst en hel del av böckerna är detta nog en av få gånger som jag inte är det minsta taggad.

Har verkligen noll förtroende för att de vet vad det är som spelarna vill ha, och det kommer bara bli mer av samma smörja som har varit de senaste expansionerna.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

"rich storytelling"
...really?

Medlem

Det får vara hur bra som helst, inte sugen på att ge mig in i wow träsket igen.

Medlem
Skrivet av Aljonz:

Popcorn poppade, redo att bli besviken!

Det enda som kommer göra mig besviken är om de inte nämner något om WOTLK Classic


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

vore skoj om dom gjorde något typ horde mot alliance. orcher mot människor.

Medlem

Kan detta vara den sista expansionen ?

Frilansare

Till och med jag skulle gå igång ordet började snackas WoW 2, men har svårt att uppbåda entusiasm nu.

Avstängd
Skrivet av 4liv3:

Trots att jag spelat WoW i 15 år och läst en hel del av böckerna är detta nog en av få gånger som jag inte är det minsta taggad.

Har verkligen noll förtroende för att de vet vad det är som spelarna vill ha, och det kommer bara bli mer av samma smörja som har varit de senaste expansionerna.

Kan inte hålla med. Tyckte faktiskt att BFA var riktigt bra (dock vaskade man hela Nzoth-grejen och det borde varit en hel expansion istället)

Medlem

Som vanligt när det gäller nyheter angående World of warcraft handlar större delen av kommentarerna om hur ointresserad man är av just World of warcraft.

Jag själv är väldigt nyfiken på Wotlk classic. Tyckte den expansionen var väldigt rolig att spela när det begav sig.

Medlem

Jag hade velat ha lite mer... "storskaligt" berättande snarare än att man bara fokuserar på ett fåtal karaktärer och primärt hur edgy (Sylvanas) eller skitnödigt präktiga (Anduin) de ska vara hela tiden. Det känns som att de bara öser på floskler och krystade storylines på några få karaktärer så att det bara blir absurt till slut. Från att de är hjärntvättade och innebär fiender, till att man är allierad med dem på något vänster - även oavsett vilken fraktion man skulle tillhöra. Ge mig bredare lore, inte högre, if that makes sense. ^^

Jag vet att jag låter bitter, men jag hade velat ha ett WoW där världen och storskaligheten hade varit huvudkaraktären, och kanske till och med att man som spelare fått känna sig lite betydelsefull i den (jag upplever inte att så är fallet, i alla fall inte att det varit det på mycket länge). Där utforskning var roligt och lite mer meningsfullt igen. Jag kanske lever på gamla drömmar och nostalgikänslor, men den där lilla gnistan av personligt hopp finns nog där till den dagen spelet går i graven, även om den blir mindre för varje år som går.

Sen är jag, som älskade Warcraft 2, förvisso fortfarande bitter över att Blizzard i BfA inte ens kunde få till ett riktigt uttal av Kul'Tiras.
Hade sett fram emot kontinenten och dess folk, och well... det känns inte som att de gjorde dem i närheten av rättvisa. Någonstans där försvann min lust att plöja vidare.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har stundtals haft riktigt roligt i Classic-delen av WoW och ser fram emot WotLK. Även om jag inte har kört de senare expansionerna och har noll koll så är det alltid kul att se hur expansionen är, miljöerna osv. Den cinematic som brukar släppas vid avtäckning är också alltid snyggt gjord. Den ser jag fram emot!

Medlem
Skrivet av General White:

Kan inte hålla med. Tyckte faktiskt att BFA var riktigt bra (dock vaskade man hela Nzoth-grejen och det borde varit en hel expansion istället)

Alldeles för mycket som väger åt fel håll. Den första patchen var bra, sen var det fritt fall.

Azerite power, en evig grind som aldrig tog slut, tryckte in inte bara en utan två av de största antagonisterna vi hade kvar i varsin patch och slaktade allt som borde varit spännande med dem.
I jämförelse med Legion, som förvisso också hade sin eviga grind i AP, så bleknade BfA på alla möjliga sätt.

Tänk om Nzoth hade fått sin egen expansion, "The Black Empire" eller något kul hade den kunnat heta där vi bara förlorar mark i de två första expansionerna för att ally/horde inte kan samarbeta. Sen ett final stand tillsammans när nästan hela världen är förlorad. Istället lyckades en av de mäktigaste någonsin inte ens ta över 2st zoner, och fick det mest ovärdiga slutet i WoWs historia.

Blizzard har helt tappat förmågan att bygga och förvalta intressanta karaktärer. Allt är bara quick fixes hela tiden för att dra in så mycket kosing som möjligt. När var senaste gången de gjorde något intressant och spännande med en karaktär? Sylvanas har ju varit en meme i 3 år nu, Danusers älskling som alltid ska få en sista chans oavsett vad vilka hemskheter hon har haft för sig.

Den senaste expansionen hade varit bättre om de inte hade utvecklat storyn överhuvudtaget. Nu har de inte bara berättat en fantasilös och förutsägbar story, de har aktivt försämrat det som faktiskt var bra en gång i tiden med hjälp av Zovaal.

/rant


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Avstängd

Alltså, retail känns dött för mig. Däremot är ju Classic fantastiskt bra fortfarande, det är den speciella atmosfären som gör det, har jag äntligen kommit på. Och Lich King var ju den bästa expansionen med bästa kontinenten så det ser jag fram emot.

Medlem

Har kört alla expansioner hittills och lär testa nästa också. Frågan är hur länge nästa expansion håller intresset uppe, det har sjunkit för varje ny expansion sedan typ, MoP. Gissar på att jag kör första raiden igen, sen avtar intresset, men vi får väl se. Storyn har varit skräp väldigt länge, så den finns det inget hopp om iallafall.

Hoppas på det bästa, lite hype är det alltid. Deras cinematics brukar åtminstone vara fantastiska.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Till och med jag skulle gå igång ordet började snackas WoW 2, men har svårt att uppbåda entusiasm nu.

Vad skulle WoW 2 lösa som inte kan göras i en expansion?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Avstängd
Skrivet av Json_81:

Vad skulle WoW 2 lösa som inte kan göras i en expansion?

vI mÅsTe hA eN nY mOtoR

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jag hade velat ha lite mer... "storskaligt" berättande snarare än att man bara fokuserar på ett fåtal karaktärer och primärt hur edgy (Sylvanas) eller skitnödigt präktiga (Anduin) de ska vara hela tiden. Det känns som att de bara öser på floskler och krystade storylines på några få karaktärer så att det bara blir absurt till slut. Från att de är hjärntvättade och innebär fiender, till att man är allierad med dem på något vänster - även oavsett vilken fraktion man skulle tillhöra. Ge mig bredare lore, inte högre, if that makes sense. ^^

Är det inte snarare så att när de gör storskaliga stories att allt faller isär? Blizzard verkar alltid ha problem att det måste vara en jätte stor story med en "big bad" varje gång. Men vad händer när deras "big bad" dödas? Jo, de hittar på en ny "big bad" som bara ploppar fram ur ingenstans. De verkar också viljka göra invecklade stories och retconna skiten ur redan etablerad lore för de tror deras story blir bättre ju mer komplicerad den är.

Vad hände med simpla stories som Reign of Chaos & Frozen Throne eller de mindre storylinesen som är under kampanjerna. Måste allt handla om världens undergång varje exp. Måste de mjölka karaktärer som Thrall, Sylvanas, Tyrande etc och retconna deras motiveringar och principer.

Starcraft II har exakt samma problem. Blizzard kan inte skriva stories längre för fem öre.

Skrivet av Json_81:

Vad skulle WoW 2 lösa som inte kan göras i en expansion?

Absolut ingenting...

Medlem
Skrivet av General White:

vI mÅsTe hA eN nY mOtoR

Det har ju aldrig hänt i en expansion


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Är det inte snarare så att när de gör storskaliga stories att allt faller isär? Blizzard verkar alltid ha problem att det måste vara en jätte stor story med en "big bad" varje gång. Men vad händer när deras "big bad" dödas? Jo, de hittar på en ny "big bad" som bara ploppar fram ur ingenstans. De verkar också viljka göra invecklade stories och retconna skiten ur redan etablerad lore för de tror deras story blir bättre ju mer komplicerad den är.

Vad hände med simpla stories som Reign of Chaos & Frozen Throne eller de mindre storylinesen som är under kampanjerna. Måste allt handla om världens undergång varje exp. Måste de mjölka karaktärer som Thrall, Sylvanas, Tyrande etc och retconna deras motiveringar och principer.

Starcraft II har exakt samma problem. Blizzard kan inte skriva stories längre för fem öre.

Ja, storskalig är kanske fel ord - men en story som är så väl omfattande som mer sömlöst integrerad med spelvärlden hade jag velat se. Ett djup, där världen och detaljerna står för djupet och utfyllnaden, snarare än att det blir klyschigt, krystat och alldeles för karaktärsfokuserat på samma få karaktärer år ut och år in. För jag håller till 110% med om att det blir ett fåtal karaktärer som blir sådant fokus på, och så mycket kaka på kaka, åt alla möjliga håll, vad gäller hur de skrivs, att det känns löjligt.

Det känns som att Blizzard överlag försöker alldeles för hårt och tar sig själva och sitt skrivande på alldeles för stort allvar. Inte sagt att de misslyckas totalt med precis allt de gör, men jag känner inte att deras spelvärld och dess invånare längre är särskilt intressanta.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar