Stora tråden om FZ:s V Rising-server

Moderator
Stora tråden om FZ:s V Rising-server

FZ:s V Rising server

Namn: FZ.se
IP: 194.163.155.1
Port: 30000

Tryck Play>Online Play>Find Servers

Välj "Display all Servers & Settings"

Tryck på "Direct Connect"

Skriv in följande information: 194.163.155.1:30000

Servern är för närvarande pve, men kommer så småningom erbjuda någon form av pvp

Medlem

Hur ser wipeschedule ut osv och kommer det bli någon pvp? Jag själv ser gärna soft pvp inte full. För att se någon sno ens kista man kämpat för när man precis dödar en boss är mer drygt än att bli gankad 😀

Moderator | Testpilot
Skrivet av stenman:

Hur ser wipeschedule ut osv och kommer det bli någon pvp? Jag själv ser gärna soft pvp inte full. För att se någon sno ens kista man kämpat för när man precis dödar en boss är mer drygt än att bli gankad 😀

Står i första inlägget att PVP kommer vid ett senare tillfälle.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator
Skrivet av stenman:

Hur ser wipeschedule ut osv och kommer det bli någon pvp? Jag själv ser gärna soft pvp inte full. För att se någon sno ens kista man kämpat för när man precis dödar en boss är mer drygt än att bli gankad 😀

All feedback om vilken sorts pvp som önskas är välkommet! När det blir läge kommer jag och Daniel ta ett möte för att planera hur vi fasar in pvp!

Medlem

Börjar bli riktigt skoj nu runt lvl 40, antar det bara ökar ju mer utmaningar man tar sig an.

Medlem

lvl 27 än så länge. Sakta men säkert Jag är personligen inte skeptisk till PvP i sig utan mer base raiding...

Medlem

Rätt gött häng på serven måste jag säga. Lätt att gå hjälp

Medlem

Jag hade gärna sett att vi körde PVP på servern, fast med lite etikett. Kanske i början inget raidande av folks baser osv. Inget kill on sight. Utan mer 1vs1 duels osv. Mer organiserad PVP.

Medlem

Lvl 38 och undrar om det finns någon schysst clan att joina? Måste börja bege mig norrut nu för att samla iron ore (till castle throne m.m.). Skapligt aktiv men inget stort fan av PvP.

Frilansare

Kul att det rullar på på servern!

Medlem

Ah, synd att man började spela på en random server. Men kan kanske vara värt att starta om på FZ servern


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Chefredaktör
Skrivet av Force:

Ah, synd att man började spela på en random server. Men kan kanske vara värt att starta om på FZ servern

Ja, joina oss!

Medlem

Vad kör ni för max klansize på servern?

Gen
Medlem

GS29 och har byggt klart mitt slott. Nästa steg är servants men måste nog läsa på lite exakt vad det innebär.

Medlem

Jag köpte och började med en blygsam halvtimme i förrgår, för att kunna sitta lite längre igår. Känns som jag har ett par hundra frågor, men jag vet inte ifall jag ska ställa dem eller upptäcka själv

Medlem

Men förfan...Jag hade inte matat hjärtat tillräckligt under natten/dagen, så nu när jag loggade på så har MIN bas ruttnat bort och någon annan (plengier) byggt en ny där min var. Ok, "man lär sig genom sina misstag" tänker jag, med ungefär samma aha-upplevelse som när man fått en p-böter. Än jävligare blir det när jag inser att hen ligger och sover, och att jag inte kan komma ut ur dennes bas. Jag kan "knacka" inifrån, som någon byidiot, men inte komma ut...och inte kan jag slå mig ut på en PvE-server.

Är ungefär lika lycklig som en vampyr med karies just nu.

Medlem

Vad härligt med Fz server.. köpte spelet precis så kikar in strax

Medlem
Skrivet av Ender:

Men förfan...Jag hade inte matat hjärtat tillräckligt under natten/dagen, så nu när jag loggade på så har MIN bas ruttnat bort och någon annan (plengier) byggt en ny där min var. Ok, "man lär sig genom sina misstag" tänker jag, med ungefär samma aha-upplevelse som när man fått en p-böter. Än jävligare blir det när jag inser att hen ligger och sover, och att jag inte kan komma ut ur dennes bas. Jag kan "knacka" inifrån, som någon byidiot, men inte komma ut...och inte kan jag slå mig ut på en PvE-server.

Är ungefär lika lycklig som en vampyr med karies just nu.

😅😂 kämpa.. förhoppningsvis loggar han in snart. Annars kan du alltid använda Unstuck-kommandot, men varning att då tappar du allt du bär på

Moderator
Skrivet av Ender:

Men förfan...Jag hade inte matat hjärtat tillräckligt under natten/dagen, så nu när jag loggade på så har MIN bas ruttnat bort och någon annan (plengier) byggt en ny där min var. Ok, "man lär sig genom sina misstag" tänker jag, med ungefär samma aha-upplevelse som när man fått en p-böter. Än jävligare blir det när jag inser att hen ligger och sover, och att jag inte kan komma ut ur dennes bas. Jag kan "knacka" inifrån, som någon byidiot, men inte komma ut...och inte kan jag slå mig ut på en PvE-server.

Är ungefär lika lycklig som en vampyr med karies just nu.

Fy vad surt! Har det löst sig eller ska vi se om det går att fula ut dig därifrån med commands?

Chefredaktör
Skrivet av Ender:

Men förfan...Jag hade inte matat hjärtat tillräckligt under natten/dagen, så nu när jag loggade på så har MIN bas ruttnat bort och någon annan (plengier) byggt en ny där min var. Ok, "man lär sig genom sina misstag" tänker jag, med ungefär samma aha-upplevelse som när man fått en p-böter. Än jävligare blir det när jag inser att hen ligger och sover, och att jag inte kan komma ut ur dennes bas. Jag kan "knacka" inifrån, som någon byidiot, men inte komma ut...och inte kan jag slå mig ut på en PvE-server.

Är ungefär lika lycklig som en vampyr med karies just nu.

Ouch, nej vad trist! Det var ett hårt sätt att lära sig att alltid fylla på hjärtat med blod...

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ouch, nej vad trist! Det var ett hårt sätt att lära sig att alltid fylla på hjärtat med blod...

Heter du holm in-game?

Chefredaktör
Skrivet av metro swe:

Heter du holm in-game?

Nej, jag heter "Brimstone"!

Moderator

Ikväll blir det stream från servern igen! Om någon är sugen på att äventyra ihop är det bara att säga till!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Fy vad surt! Har det löst sig eller ska vi se om det går att fula ut dig därifrån med commands?

Näe, tack, men det löste sig. Jag vakade tills den som byggt runt mig kom online (jäkla lotto där!). Dessvärre lyckades jag fastna idag igen, på ett annat sätt...jag var ute och strösamlade lite material och hoppade ner från en brant för att plocka koppar. Till min fasa förstod jag efter ett tag att det låg 3 slott i närheten och effektivt blockerade alla vägar ut från den delen av skogen.
Nu vick jag till slut hjälp av en oerhört trevlig medspelare som kunde batmanna in till mig och flytta min inventory till min bas, men det där är ju någon som de behöver fixa. Det kan ju inte vara meningen att man aldrig ska våga hoppa ned för en kulle utan att först ha rekat terrängen minutiöst för att se att det verkligen går att komma ut ifrån den delen av skogen ifall man gör det.

Fram tills det finns en fix för det så kommer jag aldrig hoppa ned för ett berg igen! Påminner mig om den där reklamen (Folksam?) för några år sedan, där ett gäng ungdomar hoppar ner i en pool, förutom den sista som istället kilar fram till stegen och försiktigt backar ner..."Mogen nog att pensionsspara?". Japp, det är jag!

Moderator

Missa inte att vi har ett rum och två röstkanaler på Discord för vår V rising-server!
Detta går att hitta på Geeks discord: https://discord.gg/TMadsA5R

Medlem

Hur länge kommer ni köra servern tror ni?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vill bara tilläga att jag vet inte om det är server first, men Jag (Alucard) och Vampman har fått våran vantar på soul shard 1/6 mitt på dagen =D eftersom det är inställt på att det finns fler soul shards så vet jag ej om man är först eller inte. Vanligtvis så finns det bara en per server annars.

Skribent

Joinade jag med. Heter Melkor


signatur

I am the black wizards.

Gen
Medlem

När man är klar i Farbane och behöver ta sig till Dunley blir det riktigt långa avstånd plötsligt. Funkar förvisso med en häst men känns ändå som man kör skytteltrafik. Så galet synd att man inte kan flytta slottet på något magiskt sätt.

Medlem
Skrivet av Gen:

När man är klar i Farbane och behöver ta sig till Dunley blir det riktigt långa avstånd plötsligt. Funkar förvisso med en häst men känns ändå som man kör skytteltrafik. Så galet synd att man inte kan flytta slottet på något magiskt sätt.

Tänk på att man kan teleportera med häst. Och med grottorna kan man snabbt ta sig tillbaka till Farbane, med sina resurser.
Men bäst är ju att bygga nytt slott i Dunley. Synd att det nästan inte finns ledig yta någonstans på FZs server.

123
Skriv svar