CoD mot Steam-comeback?

Robot
CoD mot Steam-comeback?

Modern Warfare 2 siktat på, just, Steam.

#call-of-duty, #modern-warfare-2


Geeks Gaming

Själv hoppas jag köpet går genom så de kommer till gamepass. Är inte en serie jag gärna lägger några direkta pengar på då senaste 10 åren har de bara varit "meh" och inga direkta överraskningar. Där av tycker jag dom kan typ skippa de bästa år.

Medlem

Tycker mer om Battle.net än Steam i min mening men visst om det hindrar fuskare (haha vem skulle tro på det) så har jag inget emot det

Medlem

Det är väl bra som det är och alltid har varit...
Men en förändring och en ny inriktning skulle ju vara kul, någon gång.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Keima:

Tycker mer om Battle.net än Steam i min mening men visst om det hindrar fuskare (haha vem skulle tro på det) så har jag inget emot det

Avskyr Battle:NET launcher. Saknar speltid statistik och achievments.

Hoppas detta stämmer plus att de släpper alla de gamla CoD liren som Steam gick miste om. Kommer handla rubbet, iaf de som har en singel player kampanj. Vill ha allt fint o prydligt samlat på Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Hoppas att Activision gör en EA och börjar släppa CoD-spelen som saknas på Steam. Velat ge mig på Cold War ett bra tag nu men orkar inte med Battle.net.

Medlem

Jag är en av dom som vart så besviken på Blizzard när dom beslöt om att lansera Black Ops 4 på deras tjänst

(Inga speltimmar, inga prestationer inga steamkort)

bara pga girighet om att steam tar en del av vinsten.

Men sen finns det dom som är lika som bär men gör det ofattbara. EA gjorde come back till Steam.
Det ska EA ha eloge för.
Och lanserade så man fick prestationer, så jag köpte om spelen jag redan hade på Origin.

Kanske blir så för Blizzard.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Appråpå den serien är det anmärkningsvärt hur pass dyra CoD är på Steam, många år på nacken de spelen men likväl ett slags "premium" pris fortsättningsvis. Svårt att hitta keys också till en mer överkomlig peng.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Appråpå den serien är det anmärkningsvärt hur pass dyra CoD är på Steam, många år på nacken de spelen men likväl ett slags "premium" pris fortsättningsvis. Svårt att hitta keys också till en mer överkomlig peng.

Köp inte keys på gråa marknaden bara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Appråpå den serien är det anmärkningsvärt hur pass dyra CoD är på Steam, många år på nacken de spelen men likväl ett slags "premium" pris fortsättningsvis. Svårt att hitta keys också till en mer överkomlig peng.

Kommer dock reor då och då. Om det släpper dessa spel på Steam, så kan det vara värt att köpa på release (de har väl haft tid att fixa alla buggar), men annars kan man lika gärna vänta på "season"-sales...

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Appråpå den serien är det anmärkningsvärt hur pass dyra CoD är på Steam, många år på nacken de spelen men likväl ett slags "premium" pris fortsättningsvis. Svårt att hitta keys också till en mer överkomlig peng.

Jo det är sjuka priser på CoD liren. CoD: Ghosts från 2013 går för fullpris. Reorna är dessutom skräp. De är dyra på 3e partssidor även.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Köp inte keys på gråa marknaden bara.

Lovar!

Skrivet av Weeks_death:

Kommer dock reor då och då. Om det släpper dessa spel på Steam, så kan det vara värt att köpa på release (de har väl haft tid att fixa alla buggar), men annars kan man lika gärna vänta på "season"-sales...

Som CARTMAN nämner så reorna inget att hänga i julgranen.

Skrivet av CARTMAN:

Jo det är sjuka priser på CoD liren. CoD: Ghosts från 2013 går för fullpris. Reorna är dessutom skräp. De är dyra på 3e partssidor även.

Precis. Köpte Black Ops för några år sedan och det var väldigt svårt att för ett bra pris.
Sugen på Infinite Warfare men den ligger vars den ligger i prisnivå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Som CARTMAN nämner så reorna inget att hänga i julgranen.

Skulle säga att reorna kan vara rätt bra om man väntar lite. Du kan få titlar som underhåller i många timmar för 70-90% rabatt. Väntar nästan alltid till dessa reor.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Skulle säga att reorna kan vara rätt bra om man väntar lite. Du kan få titlar som underhåller i många timmar för 70-90% rabatt. Väntar nästan alltid till dessa reor.

Pratar vi fortfarande om Call of Duty, eller rent allmänt?
För vad gäller CoD är det sällan mer än 50 % men har väl sett 67 % också.

Men svar ja, handlar på reor generellt sett.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hoppas att Activision gör en EA och börjar släppa CoD-spelen som saknas på Steam. Velat ge mig på Cold War ett bra tag nu men orkar inte med Battle.net.

Och precis som EAs spel så kommer de ändå att kräva en extra launcher för att fungera…
Nä, jag hoppas verkligen de skrotar Battle.net, har haft en jäkla massa strul med deras launcher när jag spelade CoD: Modern Warfare.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Pratar vi fortfarande om Call of Duty, eller rent allmänt?
För vad gäller CoD är det sällan mer än 50 % men har väl sett 67 % också.

Men svar ja, handlar på reor generellt sett.

Ja, kan blivit missförstånd där. Jag menar generella reor. Vet inte hur det blir med CoD. Jag tappade intresset för dem då BF föll mig mer i smaken. Dock tänkte jag eventuellt titta på CoD nu då...

Och känner till dessa titlar som vägrar gå under 67%... Ville köra massa Effect igen, så tittade på remaster, men väntar nog och ser om priset kan gå ner lite till...

Medlem

Jag har inte haft något strul med Battle.net på flera år.
Vad kan inträffa med den? Ibland kör de någon serveruppdatering oftast en torsdagsnatt.


signatur

autograph

1
Skriv svar