Del två av Final Fantasy VII-remaken heter Rebirth – första trailern

Robot
Del två av Final Fantasy VII-remaken heter Rebirth – första trailern

Och den släpps nästa år till Playstation 5.

#Final-fantasy-7-rebirth, #Square-enix


Medlem

Riktigt bra att ps4 utesluts så det inte hämmar slutprodukten 🙂 man ser tydligt hur grafiken har utvecklats vid promenad scenen. Hoppas på fler förbättringar

Medlem

Riktigt pepp! Gillade första delen även fall jag inte är så stort fan av combaten!

Medlem

Efter att ha dammsugit del 1 på items hoppas jag man får fortsätta på sin gamla sparfil. 😅

Medlem
Skrivet av Jockee86:

Efter att ha dammsugit del 1 på items hoppas jag man får fortsätta på sin gamla sparfil. 😅

Hade varit najs, men tvivlar på det då de är en helt ny konsol-generation. Förvänta dig inte det åtminstone;)

Medlem

Nja. Originalet är fortfarande mitt favoritspel och den mest fantastiska spelupplevelse jag har varit med om. Remake var på sätt och vis ett mycket bra spel, men det var ändå en oerhörd besvikelse. Det var inte alls det spel jag ville ha och det gjorde inte originalet rättvisa. Nu är det förvisso extremt lite som visas från Rebirth, men jag är ändå oerhört skeptisk och har en känsla av att det här spelet inte heller kommer att vara vad jag önskar. Jag har inte ens en PS5, så jag känner i princip inget sug.

Bara det Aerith säger i trailern om att hon skulle ha dött och vara någon slags bedragare antyder ju att här tas det ytterligare friheter med storyn. Och det sätt storyn i Remake ballade ur på i slutet av spelet in ju inte ha gjort någon glad.

Medlem

Dom kunde väl skippa ps5 helt och hållet och bara annonserat ut det till gamepass o pc... Microsoft kommer ändå köpa upp Square snart. Nu lär vi vänta lika länge på att få spela det på pc som sist. Är ju ändå inga som äger eller vill äga en ps5 🤣

Medlem

Jahopps, får väl se om man skaffat ett ps5 tills dess.

Medlem

Ok, så det blir tre delar totalt. Bra att de äntligen ger besked om det.

Medlem
Medlem

Vintern 2023 är alldeles för långt bort, Square Enix är fan inte snabba....

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Nja. Originalet är fortfarande mitt favoritspel och den mest fantastiska spelupplevelse jag har varit med om. Remake var på sätt och vis ett mycket bra spel, men det var ändå en oerhörd besvikelse. Det var inte alls det spel jag ville ha och det gjorde inte originalet rättvisa. Nu är det förvisso extremt lite som visas från Rebirth, men jag är ändå oerhört skeptisk och har en känsla av att det här spelet inte heller kommer att vara vad jag önskar. Jag har inte ens en PS5, så jag känner i princip inget sug.

Bara det Aerith säger i trailern om att hon skulle ha dött och vara någon slags bedragare antyder ju att här tas det ytterligare friheter med storyn. Och det sätt storyn i Remake ballade ur på i slutet av spelet in ju inte ha gjort någon glad.

Håller med helt och hållet. Originalet är mitt favoritspel, och även om jag gillade mycket med remaken hade de ändrat alldeles för mycket, lagt till onödig skit och till slut gjort något jag inte ens tyckte om längre. Efter den värdelösa slutbossen i första delen bestämde jag mig för att skippa nästkommande delar.

Tor
Medlem
Skrivet av Tröjan:

Bara det Aerith säger i trailern om att hon skulle ha dött och vara någon slags bedragare antyder ju att här tas det ytterligare friheter med storyn. Och det sätt storyn i Remake ballade ur på i slutet av spelet in ju inte ha gjort någon glad.

Det känns tyvärr som om det blir väldigt kingdom hearts-igt. Jag gillade faktiskt remake i det stora hela, allt whisper-trams förstörde dock rätt mycket.

Medlem
Skrivet av Tor:

Det känns tyvärr som om det blir väldigt kingdom hearts-igt. Jag gillade faktiskt remake i det stora hela, allt whisper-trams förstörde dock rätt mycket.

Ja, det där med whispers och olika tidslinjer och allt vad det var var total dynga. Jag tycker att Remake i sig är ett mycket bra spel - bra karaktärsutveckling, grafik, musik, stridssystem osv - men det var ändå en stor besvikelse. Jag hade för stora förväntningar och förhoppningar antagligen.

Medlem
Skrivet av arelion:

Håller med helt och hållet. Originalet är mitt favoritspel, och även om jag gillade mycket med remaken hade de ändrat alldeles för mycket, lagt till onödig skit och till slut gjort något jag inte ens tyckte om längre. Efter den värdelösa slutbossen i första delen bestämde jag mig för att skippa nästkommande delar.

Om man vill lira orginalet nu, var gör man det bäst? Jag missade ju att lira det där som ung.

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Om man vill lira orginalet nu, var gör man det bäst? Jag missade ju att lira det där som ung.

Finns till i stort sett alla format så det är nog bara välja det som passar dig bäst.

Gen
Medlem
Skrivet av robbis:

Dom kunde väl skippa ps5 helt och hållet och bara annonserat ut det till gamepass o pc... Microsoft kommer ändå köpa upp Square snart. Nu lär vi vänta lika länge på att få spela det på pc som sist. Är ju ändå inga som äger eller vill äga en ps5 🤣

Va? Antar att det var på skämt med tanke på hur aktiva PS5 trådarna är på SweC som exempel.

Medlem

Vintern 2023 känns ju rätt avlägset men vem har bråttom? Gillade första delen och ser fram emot att se mer.

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Om man vill lira orginalet nu, var gör man det bäst? Jag missade ju att lira det där som ung.

Remaken är mycket bättre och gamla 7:an är väldigt utdaterad. Jag rekommenderar Youtube istället.

Men vill du ge dig på det så är nog den här "guiden" ganska bra: inverse.com info

Sen så kommer Final Fantasy Ever crisis som verkar följa original storyn.

Jag tycker till skillnad från hardcore spelarna i tråden att FF7:Remake är helt fantastiskt. Jag spelade gamla 7:an när den släpptes och tyckte att det är ett väldigt bra spel, men jag har nog aldrig haft så stor spelglädje i något FF innan som med Remaken.
Gillar man originalet så mycket så kan man spela det istället, för mig så bidrar den nya storyn enormt och då ger det ett helt nytt äventyr i en fantastisk värld som jag gärna besöker igen.

Men jag gillar variation och älskar karaktärerna, skulle nog inte palla med att spela igenom hela igen med uppdaterad grafik.
Samma sak med The last of us part 1, har inget intresse för "remaken", skulle de göra tillräckligt stora förändringar och expandera storyn så skulle jag dock vara en helt annan 5:a. Likadant med WC3 och Diablo 2, finns för många nya upplevelser med hög kvalité helt enkelt.

Medlem

Jag hade som bekant väldigt svårt för de storymässiga ändringarna de gjorde i första delen, men nu när jag har kört igenom det fler gånger sedan Intergrade kom ut så har jag ändrat inställning lite. Ja, det hela känns väldigt meta, men samtidigt så tycker jag att det känns lite spännande att man inte vet vad som kommer hända nu, även om jag är säker på att de kommer följa samma tråd för det mesta.

Sen tycker jag att stridssystemet i FF7R var helt fantastiskt, perfekt blandning av nytt och gammalt för mig och hade det inte varit för att jag har platat spelet så hade jag säkert fortsatt spela bara för att det är så kul. Gillade även tilläggen de gjorde runt karaktärsbyggandet, inte bara runt Biggs, Wedge och Jessie utan jag tycker att man kom samtliga karaktärer närmare än i originalet.

Så jag ser definitivt fram emot del två, även om jag trodde att det skulle komma ut betydligt snabbare än så här.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jättetråkigt att de fortfarande bara skiter totalt i oss PC-spelare. FF7 Intergrade med Yuffie-DLC't släpptes inte på Steam förrän idag. Så ja, vi får väl vänta ca tre år tills det går att spela på PC på någon annan platform än Epic för de lär väl hålla på och vara jobbiga med exklusivitet där igen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Om man vill lira orginalet nu, var gör man det bäst? Jag missade ju att lira det där som ung.

Det finns väl till alla plattformar i princip? Men Switch känns ju som det perfekta formatet annars. Senast jag spelade igenom det var på PS4.

Medlem
Skrivet av Gen:

Va? Antar att det var på skämt med tanke på hur aktiva PS5 trådarna är på SweC som exempel.

Nä jag skojade inte. Det är väl 3 personer som håller tråden varm! Känner ingen som äger en ps5 eller tänker köpa en och då gejmar alla mina vänner väldigt mycket.

Tor
Medlem
Skrivet av Tröjan:

Ja, det där med whispers och olika tidslinjer och allt vad det var var total dynga. Jag tycker att Remake i sig är ett mycket bra spel - bra karaktärsutveckling, grafik, musik, stridssystem osv - men det var ändå en stor besvikelse. Jag hade för stora förväntningar och förhoppningar antagligen.

Håller helt med, lär ändå bli lite mysigt med nästa del 🙂

Skrivet av Tdoggahdogg:

Om man vill lira orginalet nu, var gör man det bäst? Jag missade ju att lira det där som ung.

Finns på Steam och typ alla konsoler samt telefon. Finns även en massa mods till PC för att skala upp grafiken lite om man orkar pyssla med det.

Skrivet av smuts:

Jättetråkigt att de fortfarande bara skiter totalt i oss PC-spelare. FF7 Intergrade med Yuffie-DLC't släpptes inte på Steam förrän idag. Så ja, vi får väl vänta ca tre år tills det går att spela på PC på någon annan platform än Epic för de lär väl hålla på och vara jobbiga med exklusivitet där igen.

Jag är ingen fan av Epic egentligen men det är ju ändå inte så att det inte gått att spela på PC. Typ 1,5år efter kom det till Epic och ca. 2år på Steam. Integrade/ps5 versionen som pc-releasen är baserad på kom ett halvår innan pc-släpp.

Exklusivt/tidsbegränsad för konsollformat/stores är i och för sig rätt tråkigt men det är inte nytt på något sätt. Sen har de ju visat att de kommer släppa på PC nu så det går kanske lite fortare, de var rätt vaga med det när spelet släpptes på ps4.

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom kunde väl skippa ps5 helt och hållet och bara annonserat ut det till gamepass o pc... Microsoft kommer ändå köpa upp Square snart. Nu lär vi vänta lika länge på att få spela det på pc som sist. Är ju ändå inga som äger eller vill äga en ps5 🤣

Antingen så är du ett troll eller så umgås du enbart med Xbox/PC-fanboys. Jag tippar på sistnämnda. Men att du ens tror att ingen vill köpa PS5 är rent av skrattretande 😂
Nej förresten, du måste va ett troll som älskar GamePass.

Medlem

Känns lite vemodigt men kommer nog inte spela detta alls. Originalet är ett av mina favoritspel men ogillade remaken som jag tycker missade allt det som var bra med originalet.

Varför kunde dom inte bara ha gjort en bra remaster av Final Fantasy VII?

Testpilot
Skrivet av icecold:

Känns lite vemodigt men kommer nog inte spela detta alls. Originalet är ett av mina favoritspel men ogillade remaken som jag tycker missade allt det som var bra med originalet.

Varför kunde dom inte bara ha gjort en bra remaster av Final Fantasy VII?

En remaster finns i princip redan om du fyller på med moddar. Spelet är trots allt från 1997, en remake känns mycket mer intressant tycker jag.

Originalet finns alltid kvar

Skribent

Jag tror nog vi kan förvänta oss förseningar också. Square är ju inte riktigt kända för att få ut sina spel i tid. Även om det kommer ut i vintern 2023 så kommer ju remake-serien spänna över tre konsolgenerationer innan den är färdig. Tycker det blir lite väl utdraget för att jag ska upprätthålla någon form av intresse.

Sen låter det ju som på trailern att de kommer fortsätta snurra till storyn. Jag är absolut inte emot att det görs lite ändringar och att världen expanderas i en remake (Re2 tex). Men från vad som spelats och vad som de säger i trailern om att Aerith är en imposter etc, så känns det verkligen som om de är på väg att tappa fotfästet på samma vis som Kingdom Hearts.

Nåväl, vi får väl se.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Deekar:

Antingen så är du ett troll eller så umgås du enbart med Xbox/PC-fanboys. Jag tippar på sistnämnda. Men att du ens tror att ingen vill köpa PS5 är rent av skrattretande 😂
Nej förresten, du måste va ett troll som älskar GamePass.

Allt stämmer i ovanstående. Spot on😘

Medlem
Skrivet av robbis:

Nä jag skojade inte. Det är väl 3 personer som håller tråden varm! Känner ingen som äger en ps5 eller tänker köpa en och då gejmar alla mina vänner väldigt mycket.

Vad din vänskapskrets är intresserade av är ju väldigt oväsentligt, jag skulle rekommendera att kolla in försäljningssiffror istället. PS5 har väl sålt i 20 miljoner medans Xbox Series ligger på omkring 15.

12
Skriv svar