När Stadia stängs riskerar Red Dead 2-fanatiker att tappa nära 6 000 timmars speltid

Medlem
Skrivet av Daed:

Han tar upp det i videon. Det handlar till stor del om de sociala aspekterna, det finns ett community där som han spelar väldigt mycket med helt enkelt.

Han nämner i videon att han är student på universitet.

Student?? Va? Han lär bli kvar länge om han lägger så mycket tid på spel.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tycker mer synd att han har spenderat nästan 6k timmar på ett spel med typ 20h content i onlinedelen.

Cirka 4 timmar per dag sen release... är väl inte så farligt. Folk lägger ju 4 timmar på annat skit per dag....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jag måste bara fråga; spelade du Diablo 2 under ditt namn tillsammans med (kanske inte mest mogna namnet) "BajsAnna" och "NIR-" under dess storhets tid (2002-ish)?

Vet att namnet inte är så udda, men inte sett det på länge, så tänkte jag frågar... 😉

Medlem
Skrivet av showerguy:

Cirka 4 timmar per dag sen release... är väl inte så farligt. Folk lägger ju 4 timmar på annat skit per dag....

håller helt med. lite förvånad över folks dömande.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

håller helt med. lite förvånad över folks dömande.

Men varje dag? Tillsammans med studier? Inget dömande. Bara lite frågande var han får all tid ifrån. Han kanske skulle börja sälja den på flaska. Jag skulle lätt köpa ett gäng.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Väldigt nyfiken, varför in i h***** skulle man göra det???

Ja du, jag har ingen aning. Finns nog olika anledningar. Jag vet att en person hade spelet "Shower with my dad" eller vad spelet hette, igång i bakgrunden i över att år - så alla som gick in i hans profil på Steam såg att det spelet var hans mest spelade. Han/hon tyckte väl det var roligt? Förstår dock inte hur folk orkar hålla på.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja får väl hoppas de hade roligt och hade en bra upplevelse under de 6000timmarna, det kan ju ingen ta ifrån dem

Håller med här. Spelande har blivit så trasigt idag. Folk verkar fokusera mer på att samla ihop någon form av content/achivements/levels än att faktiskt ha roligt när man spelar.

Jag har en vän som är psykolog och han jämför detta samlande i spel med frimärkssamlande.

Kan någon förklara för mig vad man öht gör i 6000h?
Jag spelade storyn i RDR2 men sålde till och med spelet vidare innan onlinedelen droppade om jag inte minns fel….

Geeks Gaming
Skrivet av GustavA:

Men varje dag? Tillsammans med studier? Inget dömande. Bara lite frågande var han får all tid ifrån. Han kanske skulle börja sälja den på flaska. Jag skulle lätt köpa ett gäng.

8h skola (8-16), 2h hemstudier (16-18), sen kvällen fri.
Sen ska man ju inte glömma att helgerna ofta är mer skolfria.

Det handlar ju kanske oftast inte om 4h/dag utan kanske mer 24h lör-sön och sen inget i veckan

Medlem

6k timmars spel. 26 av 51 achievements. Weak.

Medlem

Värre kan jag tycka för de (fåtal ?) som började spela tex ESO över Stadia kanske för att dator/konsol-köp inte fick plats i ekonomin och nu har en del tid investerat där.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Men varje dag? Tillsammans med studier? Inget dömande. Bara lite frågande var han får all tid ifrån. Han kanske skulle börja sälja den på flaska. Jag skulle lätt köpa ett gäng.

Jo, håller med där. hade gärna behövt ett par extra timmar per dag.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Vet inte om man egentligen "förlorar" speltiden bara för att statistiken inte står kvar på en stycken hemsida på internet.

Känner inte till spelmekaniken, men antar att man låser upp saker i spelet beroende på timmar spelade? Annars vet jag inte varför man bryr sig... Jag snarare skäms över alla timmar som står på Steam, som man lagt i vissa spel.... Får mer av en tankeställare 😉

12
Skriv svar