Amazons Fallout-serie har fått en första officiell bild

Robot
Amazons Fallout-serie har fått en första officiell bild

Bethesdas klassiska "step-out moment".

#Fallout, #Tv-serier


Medlem

Jag vet inte hur man skall känna för detta. Älskar ju spelen, men kommer det fungera som serie?

WoT hade mer att önska (bra produktionsvärde iofs) och "Galadriel och CO" har jag inte sett än.. verkar sådär när man läser nätet..

Medlem

Vadå "Bethesdas klassiska step-out moment"?

EDIT: Och i denna bilden ser det väl mer ut som att de kommer in, inte ut?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av Dunder:

Vadå "Bethesdas klassiska step-out moment"?

https://youtu.be/OZxGATrB5jw?t=150

Visst har valvportar öppnats innan Bethesda tog över, men jag vill nog mena att det är de som gjort "step-out moment" till en specifik grej genom att inkludera dem i alla sina Fallout- och Elder Scrolls-spel och hänvisa till dem som just step-out moments.

Och angående huruvida de går in eller ut så gissar jag att de är på väg ut med tanke på ljuset. Många valvdörrar rullar även åt sidan på insidan snarare än utsidan, så jag tror inte att man kan gå på det. Känns dessutom märkligt att tre personer i vault dweller-dräkter på avstånd står och ser på när någon går in i ett valv.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vadå "Bethesdas klassiska step-out moment"?

https://youtu.be/OZxGATrB5jw?t=150

EDIT: Och i denna bilden ser det väl mer ut som att de kommer in, inte ut?

De är helt klart på väg ut!

Medlem

Herrejösses, Fallout och Kyle? Jesus.

Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

Vadå "Bethesdas klassiska step-out moment"?

https://youtu.be/OZxGATrB5jw?t=150

EDIT: Och i denna bilden ser det väl mer ut som att de kommer in, inte ut?

Fallout 3's step-out moment är fortfarande bästa introt till en spelvärld jag varit med om.

Medlem

Amazon. Haha vilka nötter. Kolla trailern på sagan om ringen. Fyfan vad dom misshandlade loren. Det här kqn bara sluta illa känns det som

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Visst har valvportar öppnats innan Bethesda tog över, men jag vill nog mena att det är de som gjort "step-out moment" till en specifik grej genom att inkludera dem i alla sina Fallout- och Elder Scrolls-spel och hänvisa till dem som just step-out moments.

"Step-out moments" generellt kan Bethesda för all del få ha, det var just denna jag anmärkte på.

Skrivet av Jonny Myrén:

Och angående huruvida de går in eller ut så gissar jag att de är på väg ut med tanke på ljuset. Många valvdörrar rullar även åt sidan på insidan snarare än utsidan, så jag tror inte att man kan gå på det. Känns dessutom märkligt att tre personer i vault dweller-dräkter på avstånd står och ser på när någon går in i ett valv.

Jag tänkte mer att man ser kugghjulen och hela den mekaniska biten av dörren som man brukar se från insidan, snarare än den typiska utsidan av en valvdörr, mer än att dörren går in eller ut.

Sen är det precis det som händer i Fallout 4 när man besöker valven. Det känns inte jättekonstigt att de tagit inspiration därifrån direkt.

Skrivet av Ronzem:

De är helt klart på väg ut!

Jag tolkar det som att en beväpnad karaktär, kanske huvudkaraktären, eller annan vault dweller (med tanke på pip-boy på armen) är på väg in.

Skrivet av Jinxswe:

Fallout 3's step-out moment är fortfarande bästa introt till en spelvärld jag varit med om.
https://www.youtube.com/watch?v=pW0uyLHyqxU

Njae, jag tycker fortfarande ettan och tvåans intron är bättre. De ger fortfarande rysningar, en fingertoppskänsla som Bethesda tappade bort någonstans på vägen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Visst har valvportar öppnats innan Bethesda tog över, men jag vill nog mena att det är de som gjort "step-out moment" till en specifik grej genom att inkludera dem i alla sina Fallout- och Elder Scrolls-spel och hänvisa till dem som just step-out moments.

Och angående huruvida de går in eller ut så gissar jag att de är på väg ut med tanke på ljuset. Många valvdörrar rullar även åt sidan på insidan snarare än utsidan, så jag tror inte att man kan gå på det. Känns dessutom märkligt att tre personer i vault dweller-dräkter på avstånd står och ser på när någon går in i ett valv.

Ja, pipboysen brukar även sitta på vänster arm i spelen. Om personen på bilden tittar ut från vaultet är det ju rimligt att den ser ut att vara på vänster arm

Edit. Jaha, trodde först att ni menade att det var svårt att se om personen längst fram i bilden var påväg in eller ut från vaultet. Jag tänkte från första början att allt vi ser i bilden i själva verket är inne i vaultet och att porten just öppnats (med tanke på ljuset). Det är dock sjukt svårt att se i vilken riktning som personen mer pistolhölstret kollar!

Skribent
Skrivet av Dunder:

Jag tänkte mer att man ser kugghjulen och hela den mekaniska biten av dörren som man brukar se från insidan, snarare än den typiska utsidan av en valvdörr, mer än att dörren går in eller ut.

Aha, du syftar på själva karaktären. Att bilden är tagen inifrån valvet håller jag med om. Som herrPuffy påpekar ovan har personen sin pip-boy på vänster sida, och eftersom man har den på vänster arm i spelen borde det innebära att personen är på väg ut. De kan ju ha ändrat det i serien, men tror inte det med tanke på att man brukar ha klockor och dylikt på vänster arm.

Men det är skitsamma egentligen. Kul att få se något officiellt och förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan vi får se en trailer.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Fallout 3's step-out moment är fortfarande bästa introt till en spelvärld jag varit med om.
https://www.youtube.com/watch?v=pW0uyLHyqxU

För mig slår Oblivion detta men vad magiskt det var i Fallout 3 också. En omvälvande och skön känsla när man kommer ut.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Aha, du syftar på själva karaktären. Att bilden är tagen inifrån valvet håller jag med om. Som herrPuffy påpekar ovan har personen sin pip-boy på vänster sida, och eftersom man har den på vänster arm i spelen borde det innebära att personen är på väg ut. De kan ju ha ändrat det i serien, men tror inte det med tanke på att man brukar ha klockor och dylikt på vänster arm.

Men det är skitsamma egentligen. Kul att få se något officiellt och förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan vi får se en trailer.

Njae, jag menade att det inte är så konstigt att tre personer står och ser på när någon annan kommer in i valvet. Men i och med att pipboyen sitter på vänster sida är det säkert någon som är på väg ut. De har antagligen inte tänkt så pass långt att en pipboy inte måste sitta på vänster arm


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Njae, jag menade att det inte är så konstigt att tre personer står och ser på när någon annan kommer in i valvet. Men i och med att pipboyen sitter på vänster sida är det säkert någon som är på väg ut. De har antagligen inte tänkt så pass långt att en pipboy inte måste sitta på vänster arm

Jag tänkte också att det inte är så konstigt egentligen att de står och ser på om nån kommer in i valvet, men sen noterade jag att personen med pistolhölstret antagligen skjutit nån av invånarna innan med tanke på att det ligger en kropp på marken om man klickar på bilden. Om nån främling hade skjutit en av mina kamrater hade jag sprungit och gömt mig, men de bara står och ser på xD Så kanske tittar de på när valvet håller på att öppnas för första gången på länge. Men vem vet, det spelar ju inte nån roll egentligen. Det är väldigt kul i vart fall att försöka lista ut en händelse med hjälp av bara en bild!

Chefredaktör
Skrivet av Jinxswe:

Fallout 3's step-out moment är fortfarande bästa introt till en spelvärld jag varit med om.
https://www.youtube.com/watch?v=pW0uyLHyqxU

Ja! Sjukt mäktigt!

Geeks Gaming
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ja! Sjukt mäktigt!

Bara för de blev jag sugen igen att spela xD Kanske blir lite Tales of two wastelands sen.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

"Galadriel och CO" har jag inte sett än.. verkar sådär när man läser nätet..

Ett tips är att inte läsa så mycket vad folk skriver på nätet och bara titta på några avsnitt och göra en egen bedömning.

Medlem

Ja, vad kan man säga? De ser ut att ha fått till en dörr i alla fall.

Medlem
Skrivet av BaraShiro:

Ett tips är att inte läsa så mycket vad folk skriver på nätet och bara titta på några avsnitt och göra en egen bedömning.

Tack för det tipset.. från internet..

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Tack för det tipset.. från internet..

Varsågod det var så lite så!
(Skillnaden är att jag inte säger vad du ska tycka, bara uppmanar dig att skaffa dig en egen åsikt)

Medlem
Skrivet av BaraShiro:

Varsågod det var så lite så!
(Skillnaden är att jag inte säger vad du ska tycka, bara uppmanar dig att skaffa dig en egen åsikt)

Jo, men endå en uppmaning från internet 😉. Men är med på vad du menar. Dock kan det blir positiva överraskningar istället för besvikelser som kan bli av höga förväntningar.
I sagd serie vekar det som om Galadriel fått någon form av superhjälte funktion där hon är precis så stark som hon måste vara. Hon blir likt Captain Marvel eller Superman, vilket har ett underhållsvärme av noll. Samma som Mary Sue i nyare starwash (rs) filmerna.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, men endå en uppmaning från internet 😉. Men är med på vad du menar. Dock kan det blir positiva överraskningar istället för besvikelser som kan bli av höga förväntningar.
I sagd serie vekar det som om Galadriel fått någon form av superhjälte funktion där hon är precis så stark som hon måste vara. Hon blir likt Captain Marvel eller Superman, vilket har ett underhållsvärme av noll. Samma som Mary Sue i nyare starwash (rs) filmerna.

Jag brukar gå in saker ganska blind, varken höga eller låga förväntningar, det får vara vad det är lixom.

Vet inte om jag skulle jämföra henne med en superhjälte. Hon är väl som alla dom andra Tolkien-hjältarna, typ Legolas, Gimli, eller Aragon, springer runt och spöar orcher iklädd plot armour. Ungefär som all annan fantasy någonsin alltså.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, men endå en uppmaning från internet 😉. Men är med på vad du menar. Dock kan det blir positiva överraskningar istället för besvikelser som kan bli av höga förväntningar.
I sagd serie vekar det som om Galadriel fått någon form av superhjälte funktion där hon är precis så stark som hon måste vara. Hon blir likt Captain Marvel eller Superman, vilket har ett underhållsvärme av noll. Samma som Mary Sue i nyare starwash (rs) filmerna.

Vem är Galadriel för dig? En svag, gammal olycklig alv? Hon ska ju vara en av dom mäktigaste alverna i Middle-earth

Medlem
Skrivet av zevile:

Vem är Galadriel för dig? En svag, gammal olycklig alv? Hon ska ju vara en av dom mäktigaste alverna i Middle-earth

Tycker jämförelsen med superhjältefilmer är ganska bra. Visst, i de flesta filmer vet vi att protagonisten i slutändan kommer att vinna (i detta fall en viss alv), men även den sämsta författaren vet att det måste finnas några high stakes för att det ska bli intressant och spännande för tittaren. Många superhjältefilmer failar med detta och samma känsla fick i alla fall jag när jag kollade på serien. Ska dock säga att det förstås fanns avsnitt eller scener som jag gillade mer än andra. Speciellt sista avsnittet och sidoberättelsen med dvärgen och alven som spann över hela säsongen var riktigt sevärd.

Medlem
Skrivet av zevile:

Vem är Galadriel för dig? En svag, gammal olycklig alv? Hon ska ju vara en av dom mäktigaste alverna i Middle-earth

Definitivt, precis som jag inte såg Gandalf som en svag gammal gubbe... Men på något sätt så räddade inte Gandalf dagen om och om igen, utan hade ganska "likvärdig" roll som många andra. Även där var Galadriel ganska mäktig, men allt slutade inte med henne.
Sedan snackade jag underhållsvärdet för mig.

Skrivet av herrPuffy:

Tycker jämförelsen med superhjältefilmer är ganska bra. Visst, i de flesta filmer vet vi att protagonisten i slutändan kommer att vinna (i detta fall en viss alv), men även den sämsta författaren vet att det måste finnas några high stakes för att det ska bli intressant och spännande för tittaren. Många superhjältefilmer failar med detta och samma känsla fick i alla fall jag när jag kollade på serien. Ska dock säga att det förstås fanns avsnitt eller scener som jag gillade mer än andra. Speciellt sista avsnittet och sidoberättelsen med dvärgen och alven som spann över hela säsongen var riktigt sevärd.

Summerar min mening mycket bra, tack!

Medlem
Skrivet av denza:

Amazon. Haha vilka nötter. Kolla trailern på sagan om ringen. Fyfan vad dom misshandlade loren. Det här kqn bara sluta illa känns det som

Ja, ganska tråkigt att dom inte flög örnarna till Mordor... Du ska nog gräva lite djupare om du tycker dom "misshandlade loren"...

1
Skriv svar