Spela Call of Duty: Warzone 2.0

Avstängd
Skrivet av Chicobello:

Well, hamnade med nån jävla främling. Verkar inte vara så enkelt som du säger.

Testa klicka på solo eller ta bort squad-fill jösses

Medlem

Det verkar ej som att man kan lira med sina polare om den ena är på Steam och en annan på Battlestar.Net? Eller finns det en fix för det?

Har löst det genom att ladda ner på båda just nu beroende på vem jag lirar med.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Spelar bara ”vanlig” MP sedan många år tillbaka. Jag spelar Ground war och Invasion och gillar milsim som Hell let loose men jag har inget sug efter Battle royal. Hoppas bara att satsningar går parallellt framöver. Jag vill inte ha en utveckling som i Fifa där allt satsas på FUT medan vi som spelar career mode inte får något.

Inaktiv
Skrivet av noreason:

Det är 21 GB stort och jag hade ingen patch på 50GB, vad har du lyckats hitta för något?

Hitta och hitta. Det var vad jag hade att ladda ner på Blizzard App när jag kom hem igår.

Medlem

Spelade DMZ igår, hade ej forskat i det innan så det var lite förvirrande första rundan, hamnade med en lika förvirrad. Hade inte ens koll på AI-delen. Men wow vad bra det blev

Bra humor:
15 sek till exfil, hyfsat nära, jag och partner hittade en fyrhjuling, flyger förbi arga fi ai som är överallt.
10 sek, rundar ett hörn å ser exfil, slammar in i helin med 1 sek till godo, jag flyger in i helin, fyrhjulingen hamnar precis bakom, partnern stressar och hoppar ovanpå fyrhjulingen istället för att ge sig in i helikoptern, tror även att han kastar en granat av någon anledning. Jag ser detta medans jag lyfter iväg. /Bra humor!

Körde ca 5 matcher och hade riktigt roligt. Trodde inte det skulle vara så underhållande att köra med randoms mot AI, teamplay fungerade bra, trots bristande coms.
Visste inte att vapen och loot försvinner om du dör, din primary är dock "försäkrad" och finns kvar, men med en cooldown på 2h som du kan förkorta genom att x-filea med loot. Gillar att det är mera fokus på förberedelser innan varje runda.

Ses i Al Mazrah

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Det verkar ej som att man kan lira med sina polare om den ena är på Steam och en annan på Battlestar.Net? Eller finns det en fix för det?

Har löst det genom att ladda ner på båda just nu beroende på vem jag lirar med.

Jag har en polare som kör via steam och jag via battle.net appen, så inga problem alls, du behöver bara vara vän med dem i spelet så ska du hitta dem i din vänlista


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Spelar bara ”vanlig” MP sedan många år tillbaka. Jag spelar Ground war och Invasion och gillar milsim som Hell let loose men jag har inget sug efter Battle royal. Hoppas bara att satsningar går parallellt framöver. Jag vill inte ha en utveckling som i Fifa där allt satsas på FUT medan vi som spelar career mode inte får något.

Samma för mig. Hoppas verkligen att även via vanliga MPare får lite nya kartor, mer än Shoothouse.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av fejksson:

Testa klicka på solo eller ta bort squad-fill jösses

Jösses. Fanns liksom inget solo att välja på eftersom MW 2 är efterblivet, jösses. Jösses, startade om konsolen och vips dök det upp. Jösses.

Inaktiv

Eftersom det inte blev nå spela igår klev jag upp en timme tidigare imorse som gick till BR. Blandade känslor även om det är kul med ett nytt Warzone. Kan handla om att behöva vänja sig men könner mig i nuläget osäker på att Warzone har PUBG-ifierats en aning. Syftar då främst på lootsystemet och TTK men även en diffus känsla av PUBG när man springer runt på kartan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Millmount:

Ska testa det, undrar om det är det pay-to-win?

BR-spel generellt är inte pay-to-win, men det finns väl alltid något undantag med någon asiatiskt variant. Tänker mest då deras MMOs brukar ha sådana element.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag som är gammal och trög och inte orkar med dom grötiga menyerna.

Vad gör min loadout?

Varför inte bara loota vapen som är bra?

Vad gör allt man låst upp när man levlar. Hittar ingenstans där jag kan ändra eller lägga till saker.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Well, hamnade med nån jävla främling. Verkar inte vara så enkelt som du säger.

Du klickar på Battle Royale Solos


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Get_Shreckd:

Jag har en polare som kör via steam och jag via battle.net appen, så inga problem alls, du behöver bara vara vän med dem i spelet så ska du hitta dem i din vänlista

Alltså vän via CoDs sida? Vore nog logiskt. Tänkte ej logiskt igår


signatur

Halo kompis!

Medlem

Ska detta packas ihop med MW2?

Medlem

ja e väl lika bra att testa då, 21gb tar det enligt steam, mkt mindre än jag hade trott


signatur

//monster

Medlem

Spontant så tycker jag bara att det är superkonstigt att det är COD som leverar detta, version 2 dessutom, framför Battlefield som nästan haft konceptet färdigt i en herrans massa år. De har ftf inte något att komma med! 😯

COD:W2 ser kul ut men får se om man orkar plocka upp det!

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag som är gammal och trög och inte orkar med dom grötiga menyerna.

Vad gör min loadout?

Varför inte bara loota vapen som är bra?

Vad gör allt man låst upp när man levlar. Hittar ingenstans där jag kan ändra eller lägga till saker.

Håller med! Samma för mig.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Håller med! Samma för mig.

Skönt att det inte bara är jag som är trög. 😅


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det står 25 GB via Battle.net, vad är 125 GB ifrån? Oh well, provar i alla fall. Det är framför allt storleken på spelet och hur dåligt optimerat det var som gjorde att jag knappt rörde vid 1.0.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Nähäpp, fortfarande lika laggigt. Flyter fint tills någon granat går av eller man tar skada, då laggar allt sönder och står stilla i flera sekunder. Fattar verkligen inte vad problemet är, inga andra spel jag har är i närheten av att ha denna nivån av problem.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av noyart:

Hur är dmz jämnfört med liknade spel som Tarkov och hunt? Dmz läget är nog det som lockar mig mest

Skulle våga säga att det är en pubg klon med inslag av tarkov. Va in lite igår men då menyerna är helt trasiga så blev det bara en runda tyvärr då det tog en timme att bara få till ett party.

Men iallafall för min del så kommer det bli en del dmz som avslappning från tarkov (kört runt 1500 timmar tarkov senaste 2 åren) när man inte känner för att ge 100% och bara vill köra något lite halvt oseriöst.

Medlem

Uppdatering:

Spenderade mestadels av förra veckan i bara DMZ, tyckte det var roligt och fick gjort mycket uppdrag, hade dock behövts mer saker för att få det lite mer värt att spendera tid där. Något blueprint för vapen kanske, istället för att få vapen jag kan ladda in med, hade gärna sett någon "shop" utanför som man kan köpa vapen med däremot.

Warzone 2.0 känns väldigt stort, vissa delar av kartan kommer jag mest troligt inte ens besöka om inte zonen drar mig dit.
Verkar som att många krigar uppe i bergen i mitten av kartan, och att det är så ungefär hela matchen.
Kartan kunde varit mindre, alternativt slängt in mer spelare.
Det enda stora minuset här är när man ser att servern har 100-200 MS, blir inte direkt kul när allt ser ut som ett bildspel.


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

12
Skriv svar