Hur firar ni eran jul?

Medlem

Jag gör som jag gjorde förra julen. Jag spenderar hela juldagen med att klara ut de spel jag fick kvällen innan.

Inaktiv

jag firar jul med familjen

god jul!

Medlem

Blir förmodligen hemma hos storebrorsan med hans familj.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir förmodligen hemma hos storebrorsan med hans familj.

14 år senare 😄

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

14 år senare 😄

Extraknäcker som gravgrävare 😇

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Fragtjuv

Jag firar en klassik kul med päronen, mormor, morbror och hans sambo hemma i Lidköping. Det blir julbord, julklappslek och en del teve. På juldagen brukar jag mest ta det lugnt och den är det tillbaka till Karlstad för att jobba den 27:e.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Vi har en väldigt inövad variant av julafton som vi brukar hålla stenhårt på, ialf så länge sambon inte jobbar på julafton men lyckligtvis har hon sluppit jobba de senaste åren.

Vi börjar dagen med frukost! Gröt och skinksmörgås, under tiden sambon fixar gröten så brukar jag ta ut hundarna. Efter detta så brukar vi öppna de julklappar som är till varandra och sedan bara ta det lugnt några timmar. Oftast blir det att vi spelar lite Skyrim (en tradition på julen!) för att sedan göra oss iordning.

Vid två-tiden så kommer mina föräldrar, syskon samt moster och då brukar vi dricka lite glögg till Kalle....Vanligtvis så brukar jag nyttja den här timmen till att "gubbsova" lite...Efter detta så umgås vi typ bara och tar det lugnt/förbereder julbordet som vi brukar börja äta vid typ 19-tiden....Där försvinner ganska så många timmar innan det är dags för lite julklappar typ vid midnatt...

Juldagen är lite lugnare då sambons familj oftast kommer runt 12 för julbord+julklappar och allt som oftast är det färdigt vid 16-17-tiden....Efter det är det soffläge på både mig och sambon resten av dagen..

Medlem
Skrivet av greb1989:

Vi har en väldigt inövad variant av julafton som vi brukar hålla stenhårt på, ialf så länge sambon inte jobbar på julafton men lyckligtvis har hon sluppit jobba de senaste åren.

Vi börjar dagen med frukost! Gröt och skinksmörgås, under tiden sambon fixar gröten så brukar jag ta ut hundarna. Efter detta så brukar vi öppna de julklappar som är till varandra och sedan bara ta det lugnt några timmar. Oftast blir det att vi spelar lite Skyrim (en tradition på julen!) för att sedan göra oss iordning.

Vid två-tiden så kommer mina föräldrar, syskon samt moster och då brukar vi dricka lite glögg till Kalle....Vanligtvis så brukar jag nyttja den här timmen till att "gubbsova" lite...Efter detta så umgås vi typ bara och tar det lugnt/förbereder julbordet som vi brukar börja äta vid typ 19-tiden....Där försvinner ganska så många timmar innan det är dags för lite julklappar typ vid midnatt...

Juldagen är lite lugnare då sambons familj oftast kommer runt 12 för julbord+julklappar och allt som oftast är det färdigt vid 16-17-tiden....Efter det är det soffläge på både mig och sambon resten av dagen..

Gud vad skönt det låter!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny

Det blir i Jönköping med bror med familj. Förhoppningsvis mor också, men hennes hälsa är bräcklig så råder förkylningar måste hon stanna hemma, bidde så i fjol. Men håller tummarna för att det ska gå vägen i år! ❤️ Men jag ska skulle ljuga om jag inte sa att jag ser fram emot att åka hem på juldagen. Sambon åker vidare till Skåne och jag får lägenheten för mig själv ett slag. DET är julen för mig. Älskar lugnet som kommer efteråt. #introvert

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Håll tråden levande!

Jag brukar klara av julfirandet innan julafton, vanligtvis genom att åka ner till släkten runt Lucia. Det brukar bli något litet julbord med mamma och mina systrar, och deras barn. När julafton väl kommer är jag soffliggare som njuter av att bara ta det lugnt och få en extra ledig dag. Vanligtvis jobbar jag juldagen och annandagen, men i år blir det långhelg och tre dagars ledighet. *Woop* Kommer spendera den med att ladda batterierna och spela spel.

Medlem

Alternerar med julfirandet hos mina päron och svärföräldrarna. I år blir det hos mina päron, då kommer även syskonen tillsammans med deras respektive och största fördelen är att vi har bara 5 minuter med cykel hemifrån. Är arbetsgivarens år detta men kommer få ta ut önskade semesterdagar över julveckorna.

Vi har sedan en tid tillbaka bestämt oss för att inte köra med julklappar längre, utan istället fokusera på knyt med god mat och jullekar. Blir nog en hel del spelande också när det finns utrymme för det.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Julafton med mina föräldrar, min syster och min farfar. Julmat och stora mängder Mariokart Wii som blivit tradition hemma hos oss, allmänt mysigt helt enkelt. Sen på juldagen träffa tjejen och vara med henne.

It's not a lake, it's an ocean

I år åker vi för första gången sedan barnen kom upp till min mor i Sundsvallstrakten. Det blir trångt i hennes trea, men å andra sidan är det större chans till en vit jul.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Inaktiv

Har inte firar jul på 15 år, brukar ofta jobba över jul och nyår.

Kanske blir det att man köper en julskinka och gör ordning

Medlem

På jul.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir en lite annorlunda jul på kårhuset. Det ska firas med andra studenter som av olika anledningar inte kan fira jul på annat sätt. Jag tror det kommer bli mysigt 😁

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Traditionellt!

Men denna gång är jag en av dem som kommer vara i tjänst på julafton så ni andra kan ha ett säkert och bekvämt liv.

Inaktiv

Vakna
äta frukost
basta
äta grötlunch
smutta på glögg och äta mera
klä ut sig till tomte och köra tomteriet
öppna paket
äta julbord
äta mera och smutta glögg
se på tv
gå och sova alldeles för mätt.

själva julafton är lugnt, det är barnen som har roligast

Medlem

Vakna
Basta med bröderna
Spela spel med barnen
Äta julmiddag
Öppna klappar med barnen
När barnen går och lägger sig så går vi vuxna ut och bastar lite till, kanske blir en öl eller två.

Sen är det nog hemgång för alla, och jag och frugan sätter oss nog ner i soffan och slappar.

Samma visa varje år men ack så avslappnade 🙂

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1TB

Medlem

Troligtvis ensam i år. Men det blir skinka, hemmagjorda köttbullar, rödbetssallad, prinskorvar och allt annat som hör till. Enda jag tittar på är Griswolds på julafton och Grevinnan och betjänten på nyår, en tradition som jag och pappa hade.

Blir inga julklappar åt någon, inte för att jag inte vill utan för att det inte finns någon att köpa åt. Hade jag någon att köpa något åt så skulle jag göra det. I övrigt blir det att spela spel och kolla Netflix. Den här tiden på året är extra jobbig som singel.

Medlem

Firat mycket själv med familjen, försöker undvika alkohol (snaps), tar en liten till sillen, lite för barnen. Brukade ha stora jular innan men sen fick man barn å fru så knoppade man av det. Skall dock fira hos svärmor i år. Sen blir de rally mellan mina föräldrar dagarna runt jul både jag å frun har skiljda familjer…

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Troligtvis ensam i år. Men det blir skinka, hemmagjorda köttbullar, rödbetssallad, prinskorvar och allt annat som hör till. Enda jag tittar på är Griswolds på julafton och Grevinnan och betjänten på nyår, en tradition som jag och pappa hade.

Blir inga julklappar åt någon, inte för att jag inte vill utan för att det inte finns någon att köpa åt. Hade jag någon att köpa något åt så skulle jag göra det. I övrigt blir det att spela spel och kolla Netflix. Den här tiden på året är extra jobbig som singel.

Du skulle kunna skänka en slant till något lokalt som hjälper hemlösa. Det brukar jag göra när jag är ensam.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Julafton med sambons familj, juldagen med min familj. Massa mat, paketlekar och allmänt familjemys.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Freakon:

Du skulle kunna skänka en slant till något lokalt som hjälper hemlösa. Det brukar jag göra när jag är ensam.

En bra ide. Brukar ge (mat) åt hemlösa när jag stöter på dem ute på stan.

Medlem

Olika. Oftast bara käka lite med föräldrarna och kanske nån mer från släkten. Nån jul blev det inget särskilt, satt hemma bara, det var ganska soft. Juldagen brukar vi träffas i gamla kompisgänget och dricka öl.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Är allergisk mot jul i och med hela grejen med att följa samma mönster år efter år. Något jag är avskyr i stort men julen framförallt ringar in väldigt väl med sin Kalle kl 4 och allt. Så efter att ha lämnat barndom bakom mig och har noll intresse av barn faller julen bort, hårt. Jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Skönt.

Om det blir nån skinka eller paket som slås in är det inte julrelaterat.

Kalle Anka går 3 (15), inte 4.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem

Kalle. Krubb. Klappar.

Hedersmedlem
Skrivet av Freakon:

Extraknäcker som gravgrävare 😇

Jag uppskattar ditt extraknäck! ❤️

Medlem

En livs levande Grinch här.
Avskyr julen och brukar erbjuda mig att arbeta så att någon annan kan vara ledig istället.
Så kan jag ta ledigt någon annan gång. Inte mig emot.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

En bra ide. Brukar ge (mat) åt hemlösa när jag stöter på dem ute på stan.

Det brukar jag också göra. Ibland "lyxar" jag till det och köper McDonalds som jag åker runt och delar ut. Det och att ta mig tiden att sitta ner med dem och prata. Att dela en cheeseburgare med en hemlös kan leda till fina och lärande diskussioner. Samt att dessa utsatta känner sig mänskliggjorda och sedda. Det skänker mig en känsla av sammanhang och gemenskap.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

123
Skriv svar