FZ-läsarna har talat - Diablo IV är 2023 års mest efterlängtade
Well, kan bara tala för mig själv och säga att D3 var ett riktigt fiasko och gameplay är pisstråkigt. PoE och Grim Dawn spelas betydligt bättre.
Samma här såklart. Tycker PoE om något är pisstråkigt och onödigt krångligt. Grim Dawn dock, det är fint.
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Samma här såklart. Tycker PoE om något är pisstråkigt och onödigt krångligt. Grim Dawn dock, det är fint.
Poe har fan ett talent tree för ingenjörer och folk med autistisk HDADHD. Jobbigt att det behövs en master examen i avancerad matematik för att spela. Annars är spelet vackert och bra.
För mig så blir det en list trea. Egentligen behöver jag en list tia men kör 3.
1. Starfield
2. Hogwarts
3. Kerbal space program
Inget av dessa spel kommer att inköpas eller ens laddas ner även på gamepass, innan jag sett djupgående streams. Att läsa reviews idag är som att lyssna på politiker som debatterar. Fz är dock exkluderade i det. En av de få sidor som skriver om känslan och upplevelsen, även om jag sällan håller med så är det bra läsning..
När jag provade gamepass (var ett par år sedan så de kanske har ändrat det) installerade gamepass spelen i en mapp som man inte hade tillgång till
Moddar fungerar jättebra. Finns många mods till snowrunner på xbox och skyrim. Finns inbyggt mod grej på startsidan i spelen. Spelar ingen roll om det är gamepass eller inte. Vill utvecklarna inkludera mods att ladda ner så finns det moddare som gärna gör om mods så det fungerar till konsol. Skyrim är ett av de få spelen jag nästan moddat sönder och samman. Sitter med 60fps och en grafik som ser ut som om skyrim släpptes igår, med underbara realistiska skins och nya raser att spela plus en massa nya quests. Allt tack vare mods.
Poe har fan ett talent tree för ingenjörer och folk med autistisk HDADHD. Jobbigt att det behövs en master examen i avancerad matematik för att spela. Annars är spelet vackert och bra.
PoEs statiska talent tree innebär att folk googlar fram FoTM builds istället från min maxing sidor på nätet oavsett klass. Så de flesta kör samma builds i slutändan ändåså med väldigt lite variation. Således ingen med ingenjörsexamen som använder några matematiska kunskaper för att spela det spelet. Håller med @uberpwnage2.0 i allt att PoE inte alls är speciellt bra men att Grim Dawn är betydligt bättre. D3 har jag redan kommenterat (spoiler: skräp).
Har gott hopp om D4 så vi får se hur det blir
PoEs statiska talent tree innebär att folk googlar fram FoTM builds istället från min maxing sidor på nätet oavsett klass. Så de flesta kör samma builds i slutändan ändåså med väldigt lite variation. Således ingen med ingenjörsexamen som använder några matematiska kunskaper för att spela det spelet. Håller med @uberpwnage2.0 i allt att PoE inte alls är speciellt bra men att Grim Dawn är betydligt bättre. D3 har jag redan kommenterat (spoiler: skräp).
Har gott hopp om D4 så vi får se hur det blir
Men... jag tycker det är kul att experimentera i PoE:s skillträd.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Finns ju argument för att man ska skita i Blizzard, men Diablo-spelen har nästintill alltid varit bra. Annat än Diablo 3's initialla släpp och Immortal.
Diablo 3 var ju som bäst när det släpptes. Blev alldeles för lätt såsmåningom
Lorem ipsum dolor sit amet
Marknadsföring. Kikar man på de mest populära titlarna och serierna över tid så är det varumärken/IPn som det spenderats mest pengar på marknadsföring runt. Vi människor är lättledda varelser Det är därför det roar mig ganska stort varje gång någon skriver att de inte har något att spela på XX platform efter de är klara med YY kända AAA IPn. Det finns ett ganska rikt hav utanför den lilla pöl man själv lever i
Brukar tänka samma sak. Jag har istället problemet med alldeles för många spel jag vill hinna igenom. Men jag är inte låst till utbudet av AAA titlar.
Så för tillfället har jag avgränsat mig till Playstation för jag skulle verkligen inte hinna med PC, Xbox och Switch också
PSN: Oakborn86
Blizzards förtroende är ju snarare på väg tillbaka än att det skulle vara raserat. De rensade friskt på folk efter den negativa (fullt rimliga) kritik de fick och spelen har också levererat. Overwatch 2 kanske inte är en regelrätt uppföljare, men spelet är ju bättre nu än tidigare. Diablo Immortal har flera bra mekaniker, men var P2W (som alla andra mobilspel). Dragonflight är en riktigt bra expansion till WoW än så länge och de har för första gången en roadmap för hela år ett.
Tycker de levererar på alla fronter just nu och D4 ser på förhand fantastiskt ut.
Blizzards förtroende är ju snarare på väg tillbaka än att det skulle vara raserat. De rensade friskt på folk efter den negativa (fullt rimliga) kritik de fick och spelen har också levererat. Overwatch 2 kanske inte är en regelrätt uppföljare, men spelet är ju bättre nu än tidigare. Diablo Immortal har flera bra mekaniker, men var P2W (som alla andra mobilspel). Dragonflight är en riktigt bra expansion till WoW än så länge och de har för första gången en roadmap för hela år ett.
Tycker de levererar på alla fronter just nu och D4 ser på förhand fantastiskt ut.
Jag gisssar att Diablo 4 blir riktigt bra spelmässigt, men betygen och (framförallt) läsarnas dom avgörs av hur mycket ekonomerna får att säga till om. Alltså, hur pengahungrigt det är.
Jag gisssar att Diablo 4 blir riktigt bra spelmässigt, men betygen och (framförallt) läsarnas dom avgörs av hur mycket ekonomerna får att säga till om. Alltså, hur pengahungrigt det är.
Eventuella buggar/tekniska problem och serverproblem lär väga in i den inledande bedömningen också - Blizzard har definitivt inte varit immuna mot sådana på senare år. Det senare kan ju dessutom vara svårt för recensenter att snappa upp om de spelar före den publika releasen där servrarna får testas "på riktigt".
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.