Svenskskapade och Settlers-lika Fabledom släpps i vår

Robot
Svenskskapade och Settlers-lika Fabledom släpps i vår

Så sött att vi får tandvärk.

#fabledom


Medlem
Medlem

Det verkar vara en oändlig mängd omättbara munnar som vill ha sådana här spel, för mig så är alla typ samma.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det verkar vara en oändlig mängd omättbara munnar som vill ha sådana här spel, för mig så är alla typ samma.

Såg ut som en b version av settlers enligt mig...

Medlem

Ser supermysigt ut. Det ligger nu på min wishlist

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det verkar vara en oändlig mängd omättbara munnar som vill ha sådana här spel, för mig så är alla typ samma.

Problemet är att 99% av de som kommer ut halvt-som-halvt stannar i early access eller är relativt platta med halvdålig UI osv, så man blir ju aldrig mätt och det fortsätter att klia i den nerven.

Inaktiv
Skrivet av Tamazin:

Problemet är att 99% av de som kommer ut halvt-som-halvt stannar i early access eller är relativt platta med halvdålig UI osv, så man blir ju aldrig mätt och det fortsätter att klia i den nerven.

Önskar att någon verkligen satsade stort på en city builder med gigantisk budget.

Medlem

Svårt att säga nått om spelet men såg väl hyffsat ut.. synd bara att så få spelutvecklare vågar släppa "lowpoly-sargen". (genomsnittet låg här för 20+ år sen för bövelen. b&white mfl tex).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Problemet är att 99% av de som kommer ut halvt-som-halvt stannar i early access eller är relativt platta med halvdålig UI osv, så man blir ju aldrig mätt och det fortsätter att klia i den nerven.

Exakt. Min hunger för byggsimulatorer, colony sims och så vidare är fan omättlig... Jag är anledningen till att alla dessa poppar upp.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det är åt den här grafiken/design som jag hade önskat att nya Settlers hade varit.
Lite mer tecknat än realism.

Detta ska upp på önskelistan.

Medlem

3D-spel lyckas nästan aldrig fånga samma atmosfär som 2D-spelen hade, exempelvis Settlers 2.

Ja grafiken var "tecknad" men det fanns ändå mycket detaljer och djup. Och jag fick aldrig intrycket att man försökte göra något tecknat för att det skulle se orealistiskt ut, snarare att det var den grafiken man hade att jobba med.

Ett 3D-spel som jag tycker kommer närmast de klassiska Settlers-spelen, både i utseende och spelmässigt är Anno 1404.

Och det är nog för att de just inte försökte göra något tecknat, utan snarare hade lite mer seriös grafik, med lagom nivå av detaljer och bra färgsättning.

Medlem

Ja, anno 1404 är enligt mig det trevligaste utseendet på sådana här spel, men det är bra att veta att Settlers 5 har ett sådant utseende med, fast lite äldre. Men Settlers 5 är då Bluebyte tyckte att settlers behövde vara mera som warcraft eller något, så spelet lider av det och lite andra saker.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar