What grinds my gears!

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Folk som är seniorer inom sina roller som inte är ödmjuka nog att kunna ta tips från yngre stjärnor 😉

Det är två saker du inte gör när du sparras oavsett. Det första är att prata medans (du blir diskad under tävlingar för det) och det andra är att inte coacha den andra under rullen. Tips ger man efter eller före inte under sparringrundan.

Jag tar gärna emot tips, men när de inte tillför något utan de bara ger "tips" om saker jag redan gör blir jag förbannad på riktigt. Liksom jag försöker passera deras guard och de stannar upp, slutar försvara och sen berättar för mig hur jag ska passera och "coachar" mig genom passeringen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Att romen utanför ica fortfarande säger god jul...

Hahaha

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är två saker du inte gör när du sparras oavsett. Det första är att prata medans (du blir diskad under tävlingar för det) och det andra är att inte coacha den andra under rullen. Tips ger man efter eller före inte under sparringrundan.

Jag tar gärna emot tips, men när de inte tillför något utan de bara ger "tips" om saker jag redan gör blir jag förbannad på riktigt. Liksom jag försöker passera deras guard och de stannar upp, slutar försvara och sen berättar för mig hur jag ska passera och "coachar" mig genom passeringen.

Nu har jag själv tränat en del MMA och har aldrig ens tänkt tanken på det du upplever. Vi gav varandra tips och tricks hela tiden. Kanske är annorlunda i jiujitsu vad vet jag.


signatur

IDKFA

Medlem

Folk som inte kan placera bilen på rätt sätt i en trevägskorsning. Alltså ska du svänga vänster så ställ dig åt vänster så att dom som ska höger inte behöver vänta på att dig.

Folk som gör "banan svängar".s Dvs dom svänger ut åt motsatt håll innan dom svänger. Som att dom inte kommer runt annars. Du kör en kombi inte en lastbil!

Folk som inte fattar hur man underlättar för andra i butiken. Man ställer sig åt sidan om man behöver stanna, man ställer inte mitt i där ALLA går.

Medlem

Mänskligheten är ju roten till allt som är djävligt och idiotiskt i det stora hela


signatur
Medlem

Lastbilschaufförer som tror att de kan komma tio minuter innan stängning och bli lastade..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Lith:

Mänskligheten är ju roten till allt som är djävligt och idiotiskt i det stora hela

This! Enough said.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

1. Folk som har svårigheter med 2+1-vägar (100km/h), där det uppenbarligen går bra att blåsa på i 120 km/h när det är dubbelfilig sträcka och fullkomligt "livsfarligt" att köra över 80km/h när det är enkelfilig sträcka.

Jag irriterar mig extra mycket på alla som desperat ska försöka köra om i sista sekunden innan det blir enkelfil på deras sida.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Sluta fundera och gå rakt in i dem. När du är nära, accelerera för att ha mer massa så att det inte är du som flyger undan. Då kanske hjärncellerna trillar på plats. Om det går flera i bredd mot mig så händer det här.

Det har jag börjat göra. Om jag går på rätt sida flyttar jag inte på mig. Vissa man möter blir helt ställda och går ut i gräset utanför gångbanan istället för att gör det enklaste och förflytta sig till rätt sida.

En kompis med permobil mötte en skärmzombie som kom emot honom. För att vara snäll och undvika onödiga olyckor stannade han permobilen på höger sida. Skärmzombien fortsatte gå i rask takt ända till han krockade med min kompis stillastående permobil. Han tappade mobilen, skärmen spricker och han försöker få det att låta som att det inte var hans fel. 😀

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det har jag börjat göra. Om jag går på rätt sida flyttar jag inte på mig. Vissa man möter blir helt ställda och går ut i gräset utanför gångbanan istället för att gör det enklaste och förflytta sig till rätt sida.

En kompis med permobil mötte en skärmzombie som kom emot honom. För att vara snäll och undvika onödiga olyckor stannade han permobilen på höger sida. Skärmzombien fortsatte gå i rask takt ända till han krockade med min kompis stillastående permobil. Han tappade mobilen, skärmen spricker och han försöker få det att låta som att det inte var hans fel. 😀

Har varit med om mobilzombies jag också. Avskyr dem. Det är ett under att inte fler dör i trafiken. Själv kan jag gå med mobil och ta in allt bakom också, förstår inte hur man kan gå och inte vara medveten om omgivningen och typ gå rakt in i en permobil.

Redaktör
Skrivet av mrFluffy:

Stör mig på att dagens ungdomar klär sig så jävla fult, vi vet ju redan hur fula kläderna var på 90-talet, gör inte om det misstaget, lär er av oss som var där!

80-talet: "Ursäkta mig, men..."


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

80-talet: "Ursäkta mig, men..."

Tycker när jag ser tillbaks på det så är 80-talet rätt så charmigt

Med det sagt så får man ha på sig exakt vad man vill! Jag dömer ingen, tittar bara lite snett på dagens ungdomar


signatur

IDKFA

Medlem

1. Svenskar i allmänhet och den nordgermanska robotliknande mentaliteten där det är dödsstraff på att komma för sent eller vara mänsklig. Fritiden spenderas inlåst i hemmet istället för att umgås med vänner på stan. Favoritordet för detta märkliga nordeuropeiska folkslag är "förbud" och deras största rädsla är att diskutera saker (nej, inte online) som betyder något om det finns risk att man har olika åsikter. Jag är själv etnisk svensk och har en del av nämnda drag i mig, så hoppa inte på mig nu.

2. Den stora majoriteten människor som inte använder höger blinkers i cirkulationsplatser. Idioterna blinkar dock gärna VÄNSTER innan de äntrar cirkulationsplatsen och behandlar den snarare som en korsning. Jag vet inte hur många timmar av livet jag offrat på nötter som inte blinkar höger då jag tror att de ska fortsätta rakt fram.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

1. Svenskar i allmänhet och den nordgermanska robotliknande mentaliteten där det är dödsstraff på att komma för sent eller vara mänsklig. Fritiden spenderas inlåst i hemmet istället för att umgås med vänner på stan. Favoritordet för detta märkliga nordeuropeiska folkslag är "förbud" och deras största rädsla är att diskutera saker (nej, inte online) som betyder något om det finns risk att man har olika åsikter. Jag är själv etnisk svensk och har en del av nämnda drag i mig, så hoppa inte på mig nu.

Måste ändå ta och försvara oss här, vem fan vill gå ut under vinterns mörka blöta halvår? Lätt att säga när man bor i ett land med milda ljusa vintrar. Annars tycker jag det är knökfullt med folk ute på sommaren.


signatur

IDKFA

"Folk" som kräver 60 fps för att spela ett spel annars välja bort det


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Måste ändå ta och försvara oss här, vem fan vill gå ut under vinterns mörka blöta halvår? Lätt att säga när man bor i ett land med milda ljusa vintrar. Annars tycker jag det är knökfullt med folk ute på sommaren.

Man kan väl sitta på en skön pub eller restaurang även vintertid? England har väl inte heller så muntra vintrar men pubkulturen är ju så sjukt mycket bättre där.

Inaktiv

Utan att trigga en vidare situation blir jag redigt frustrerad av apatiska och naiva människor. Det är starka krafter, och inte de som utmålas av företags media, utan andra.
Det är som sagan "Rödluvan" och man försöker varna folk men lyssnar inte. Sedan blandar de ihop en med andra.
Frustrerande och tragiskt.

Naiva människor kan vara lika farliga som paranoida.

Skrivet av Chicobello:

Man kan väl sitta på en skön pub eller restaurang även vintertid? England har väl inte heller så muntra vintrar men pubkulturen är ju så sjukt mycket bättre där.

Det var ju mer sådant i Sverige förr men internet och mikrochipp slog ut all gemenskap. Så även om jag älskar mikrochipp hatar jag dem. Bowling Alone om du vill läsa om sociala förfallet som handlar just om att det inte längre fanns någon att spela bowling med.

Problemet idag är att folk är så sönder stressade. Jag vet inte om du har barn, men lycka till att ha en minut fritid på vardagar. Lite tur om du har det på helger.

Så det är många faktorer och det ligger främst på samhället faktiskt.

Medlem

*Folk som pissar på ringen på offentliga toaletter
*Folk som sätter 5-6 emojis efter varje grej dom skriver i ett sms
*Att Stockholmare är dryga och har tråkig dialekt (Göteboska e goa grejer de!)
*Att allt är svindyrt ..
*Att det pissregnat i två månader och att det låååångt till våren ..

Medlem

Cyklister som inte förstår inte att även de ska stanna vid övergångsställen. Vet inte hur många gånger jag har varit nära att bli nedmejad när det kommer en ljudlös projektil runt kröken där jag bor. Dvs de kommer runt ett hörn så att varken jag kan se dem eller de mig, men ändå cyklar de 390 km/h.

Hundägare som låter sina hundar gå lösa i stan. Det spelar ingen roll hur väluppfostrade de är, för det är ju inget jag kan veta innan jag måste ta en omväg runt dem. (Jag är inte hundrädd, men har hund och vill slippa tampas med andras hopplösa hundar - och hundägare.)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Folk, även vuxna människor, som avslutar en skriftlig mening med ett mellanrum mellan sista bokstaven och punkten. Det ser så jävla dumt ut .

Medlem
Alla bara klagar

Är det något som jag är j*kla trött på så är det allt klagande. Alla klagar på allt hela tiden.
”Vad dyrt det är!”, ”Politiker är alla idioter”, ”Fan va tråkigt vädret är”, ”Ungarna nuförtiden kan inte bete sig”, ”Det är för dyrt med hus”, ”Räntan är för hög”, ”Kronan är för låg”, ”Vården är kass”.

Fan. Nu orkar jag inte lyssna på allt klagande längre. Nu sätter jag igång Quake World istället.

Medlem

Min tjej berättade om en grej som hände på vägen hem:

"I bought a panty and bra set… and a glass frame… and the paper bag melted and when I got on the tram the bottom of the paper bag broke, my glass shattered, and my bra and panties landed on the dirty floor. And then I noticed they didn’t take the security thing off the panties, so they looked stolen on top of everything, as some man picked them up and handed them to me. All the makeup contents rolled around the floor as I got tangled in my headphones. All just as I had pulled out my wallet to buy a tram ticket."

Medlem
Skrivet av Lith:

Mänskligheten är ju roten till allt som är djävligt och idiotiskt i det stora hela

Skrivet av Raider:

This! Enough said.

Komiskt passande, för jag tänkte komma med folk som slösar en hel kommentar på något i stil med "this 👆" utan att bidra något till diskussionen istället för att bara klicka på like 😅

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

*Folk som pissar på ringen på offentliga toaletter
*Folk som sätter 5-6 emojis efter varje grej dom skriver i ett sms

Det är ju så man kalibrerar joysticken 🕹️


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

männsikor som åker till dublin på whiskey resa. och människor som dricker whiskey o gör en grej av det överhuvudtaget. Tar dom en cigarr till så ja gtfo


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Chicobello:

1. Svenskar i allmänhet och den nordgermanska robotliknande mentaliteten där det är dödsstraff på att komma för sent eller vara mänsklig.

nä.

tycker det är grundläggande respekt mot andra människor att vara i tid. självklart händer saker man inte kan rå för, men vissa tycker helt klart att deras tid är viktigare än andras, och kommer sent oftare än de är i tid.

Medlem

Äntligen!

Folk som inte blinkar när dom ska ta tredje avfarten i en rondell (åka runt) och man kommer från motsatt riktning och tror att man kan köra in. Eller för den delen inte blinkar överhuvudtaget ute på vägarna. Är ingen tankeläsare. Börja blinka folk!

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Äntligen!

Folk som inte blinkar när dom ska ta tredje avfarten i en rondell (åka runt) och man kommer från motsatt riktning och tror att man kan köra in. Eller för den delen inte blinkar överhuvudtaget ute på vägarna. Är ingen tankeläsare. Börja blinka folk!

Jag håller med om att man skall blinka mer och hjälpa varandra men det här med att blinka vänster i rondell tycker jag bara skapar förvirring. Om man bara blinkar ut så skulle det räcka, och du skulle inte tro att du kan köra in på grund av ett knasigt beteende med vänsterblink som inte finns någon lag på i rondell

Medlem
Skrivet av Kaparn:

Jag håller med om att man skall blinka mer och hjälpa varandra men det här med att blinka vänster i rondell tycker jag bara skapar förvirring. Om man bara blinkar ut så skulle det räcka, och du skulle inte tro att du kan köra in på grund av ett knasigt beteende med vänsterblink som inte finns någon lag på i rondell

Jo, du har rätt men jag tycker det handlar om tydlighet gentemot sina medtrafikanter, visa vart du ska. Oavsett om det är en rondell eller ej så upplever jag att uteblivna blinkers är en genomgående problematik, man svänger hej vilt. Lite vad man känner för i stunden.

Medlem

Otrevliga människor i allmänhet. Oavsett om det gäller online eller IRL har jag väldigt svårt för folk som lägger ner tid och energi på att få andra att må sämre istället för att lyfta sina medmänniskor eller tillhandahålla tips på förbättringsområden där de anser att någon har förbättringspotential.

Jag som är gammal (~40) och varken har Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, TikTok eller mycket annat tycker ändå att jag ser alltför mycket otrevligheter online; en video eller enkel kommentar på densamma kan misstolkas och urarta å det grövsta och folk gör gärna gällande att de "bara skapade kontot här för att förklara vilken ***/*****/**/**** du är och att jag hoppas att **/***/*** händer mot dig och alla du känner eller någonsin träffat". På andra platformar har jag förstått att utmaningar och hets till självmord är vanliga saker men det har jag turligt nog inte sett med egna ögon.

Möjligt att det inte var det här som TS egentligen hade i åtanke men eftersom det är något jag ser mer eller mindre varje dag och som stör mig anser jag att det passar

Det finns givetvis fler saker som stör en i vardagen men då det ofta är lite grövre händelser än kebabsås och dåliga trafikanter lämnar jag dem utanför tråden...

Skriv svar