Äventyrsklassikern Shadowgate får uppföljare - 35 år efter originalet!
Har för mig att orginalet är svart och vitt? Inte med färger som är i artikeln.
Det var först svart vitt när det kom till mac, sedan blev det färg till nintendo 8 bitars och gameboy. Bilden förövrigt är från spelet som ska släppas (det nya).
Originalet var svartvitt, bilden i nyheten är från trailern för Beyond Shadowgate.
Jag förstår!
IDKFA
Om jag inte minns fel var nes-spelet översatt till svenska?
Du minns rätt!
Musiken ger mig PTSD. Det verkar inte finnas några facklor i uppföljaren dock...
Samma. Blir både glad och rädd.
Vet inte hur jag ska känna för facklorna. DEN stressen...
En Bamseponny av folket
Varför inte uppdatera spelet? Förstår att de bygger allt på nostalgi, men ibland blir det lite för mycket.

Det är livet självt som brinner ut
Dä blir det att öppna bröst, förlåt öppna plånboken.
Bröst-översättningen var faktiskt i Sword of Hope INTE Shadowgate!
"Writer and Fighter"
Smakfullt gjort om det där verkligen är den moderna versionen i videon (i FZs artikel)? Alltså perfekt pixelerad retrostil utan att det ser det minsta tecknat ut, och så lite lite snyggare och med fler färger än vad som kunde göras på 80-talet.
Och underbar musik.
Memento Mori
Elaborate?
Memento Mori
Har för mig att orginalet är svart och vitt? Inte med färger som är i artikeln.
Det var först svart vitt när det kom till mac, sedan blev det färg till nintendo 8 bitars och gameboy. Bilden förövrigt är från spelet som ska släppas (det nya).
Originalet var svartvitt, bilden i nyheten är från trailern för Beyond Shadowgate.
Intressant! Det visste jag inte att den var svart vit först.
Hade den svenska versionen till min NES
Vad trevligt! Sen får de ta och fixa en svensk översättning med
Självklart ska det vara på svenska. Det är inte Shadowgate om man inte kan slä, gä och bli slemmad 😄
Inte ofta man hör om Shadowgate så jag tänker skamlöst länka till min låt, Dark Shadows som är min tolkning/remix/cover av Castle Room låten.
Lyssna på Dark Shadows av DED-209 på #SoundCloud
https://soundcloud.com/user-983307863/dark-shadows?ref=clipbo...