Forza Motorsport skippar Xbox One, men kan streamas till konsolen

Robot
Forza Motorsport skippar Xbox One, men kan streamas till konsolen

60 fps i 4k på Xbox Series X.

#forza-motorsport


Medlem

Det är positivt iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skönt att höra, det var på tiden.
Hoppas att 2023 är Ones sista år för majoriteten av spel.

Kommer GTA 6 på PS4 och One så blir jag deprimerad.
Skulle gissa på 2024 som release.

Medlem

Vad är skillnaden på en fejkbana och en fiktiv bana ?:)

Redaktör
Skrivet av dummle112:

Vad är skillnaden på en fejkbana och en fiktiv bana ?:)

Ett par bokstäver. (Båda är påhittade.)


signatur
Medlem

Bra lösning tycker jag med streaming på last gen konsolen.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett par bokstäver. (Båda är påhittade.)

Man kan säga att båda "buggts från grunden" via fantasin. ;P

Medlem
Bra strategi

Personligen tycker jag att Xcloud är ruggigt dåligt i jämförelse med GeForce now eller faktiskt vad Stadia var. Men gillar verkligen att de ger möjligheten att använda sina gamla konsoler till det. Kanske läge att köpa på sig en begagnad One X och ställa i sonens rum.

Å andra sidan hade en ännu bättre strategi varit att få till den där appen till Google TV så att man hade kunnat spela spelen direkt där. Obegripligt att Xbox inte prioriterat det när de ännu inte släppt en egen enhet för streaming...

Sen hade man velat se att fler utvecklare gjort streaming via Xcloud tillgängligt för sina spel. Hade suttit väldigt fint med exempelvis möjligheten att spela Fifa för sonen i sitt rum utan dator eller konsol.

Medlem

Bilspel på Xbox Cloud Gaming låter som en mild form av tortyr. Fördröjningen är ju horribel till den grad att man blir åksjuk redan i lugna first-person-upplevelser som Sea of Thieves.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

Bilspel på Xbox Cloud Gaming låter som en mild form av tortyr. Fördröjningen är ju horribel till den grad att man blir åksjuk redan i lugna first-person-upplevelser som Sea of Thieves.

Jag har testat xcloud på Forza många gånger och inte alls reagerat sådär. Bra wifi är a och o


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag har testat xcloud på Forza många gånger och inte alls reagerat sådär. Bra wifi är a och o

Det beror mycket på internetleverantör och var man bor. Mina erfarenheter är dåliga med xcloud men många skriver att det är bra.

Xcloud fungerar inte bra hos mig ens med datorn ansluten med kabel till routern. (Telia fiber)
Stadia och nvidias streaming variant fungerade däremot bra på samma enheter.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lilagröt:

Det beror mycket på internetleverantör och var man bor. Mina erfarenheter är dåliga med xcloud men många skriver att det är bra.

Xcloud fungerar inte bra hos mig ens med datorn ansluten med kabel till routern. (Telia fiber)
Stadia och nvidias streaming variant fungerade däremot bra på samma enheter.

Trist för xcloud är ju sjukt lätt-tillgängligt med de flesta mobiler, plattor och utrustning. Väntar skarpt på TV appen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av Stadigast:

Personligen tycker jag att Xcloud är ruggigt dåligt i jämförelse med GeForce now eller faktiskt vad Stadia var. Men gillar verkligen att de ger möjligheten att använda sina gamla konsoler till det. Kanske läge att köpa på sig en begagnad One X och ställa i sonens rum.

Å andra sidan hade en ännu bättre strategi varit att få till den där appen till Google TV så att man hade kunnat spela spelen direkt där. Obegripligt att Xbox inte prioriterat det när de ännu inte släppt en egen enhet för streaming...

Sen hade man velat se att fler utvecklare gjort streaming via Xcloud tillgängligt för sina spel. Hade suttit väldigt fint med exempelvis möjligheten att spela Fifa för sonen i sitt rum utan dator eller konsol.

Dom vill men nu har Samsung lagt så bra bud så Microsoft inte kunde motstå i X antal år innan andra tillverkare kan få appen. Helt klart en bättre deal för Microsoft att testa sin app som är beta. Har man tur kan ju andra tillverkare få appen när 4K finns och när Xcloud asså är mycket bättre med Xbox Series X Profile.

Riktigt hypad nu på Forza Motorsport 8. Har aldrig testat då jag är ny spelare från Xbox 360 till Xcloud och bara testat Forza Horizon 5 som inte är så kul efter campain då man bara får archivements att klara varje fredag. Tror att Forza Motorsport 8 kommer vara bättre och mer att göra varje vecka samt online/multiplayer.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Bilspel på Xbox Cloud Gaming låter som en mild form av tortyr. Fördröjningen är ju horribel till den grad att man blir åksjuk redan i lugna first-person-upplevelser som Sea of Thieves.

Inga problem alls på min Samsung TV QN90A från 2021

Laggar typ inget alls men bars 1080P just nu. Får se vad som händer om 2-4år då vi har Xbox Series X Profile på deras servrar och då får 4K eller 120FPS i 1080P

Medlem

Bra att de börjat skippa last gen.

Medlem
Skrivet av rosski:

Bra att de börjat skippa last gen.

Håller med! Men samtidigt så är det last gen jag sitter på fortfarande...får se om jag hinner uppgradera tills Forza släpps


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag trodde Series S var designad för spel i 1440p-upplösning...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar