Testa Wo Long: Fallen Dynastys demo innan det släpps

Robot
Testa Wo Long: Fallen Dynastys demo innan det släpps

Och för över sparfilen till det fullständiga spelet.

#Koei-tecmo, #Team-ninja, #Wo-long-fallen-dynasty


Releasehästryttare

17 gig, aja jag får bita i det sura äpplet och testa, kommer ju aldrig ha plats med hela spelet om demot är så stort!

Medlem

Fruktansvärt dålig PC-version (Steam). Min dator med ett 3070 presterar bättre än den med 7900XTX, samma processor.
Screen space reflections påslaget med AMD-grafikkort får skärmen att blinka i regnbågens färger, onekligen intressant men förhoppningsvis löst till på fredag.

Medlem

Jag kan rekommendera att ska man testa demot så ladda ner det via windows store.

Jag testade båda versionerna och steam demot hade stora problem med micro-stutter hela tiden, medans windows store versionen fungerade utan problem.

Utöver det så är Steam versionen låst till max 60 fps medans Windows store har upp till 120fps.

(Det roliga är att det är samma versions nummer i båda demo varianterna >.>)

Medlem
Skrivet av Devan:

17 gig, aja jag får bita i det sura äpplet och testa, kommer ju aldrig ha plats med hela spelet om demot är så stort!

Ca 60 gig för hela spelet är ju inte så farligt.

Releasehästryttare
Skrivet av rosski:

Ca 60 gig för hela spelet är ju inte så farligt.

60 GIG!?

Medlem
Skrivet av 1Andreas1:

Jag kan rekommendera att ska man testa demot så ladda ner det via windows store.

Jag testade båda versionerna och steam demot hade stora problem med micro-stutter hela tiden, medans windows store versionen fungerade utan problem.

Utöver det så är Steam versionen låst till max 60 fps medans Windows store har upp till 120fps.

(Det roliga är att det är samma versions nummer i båda demo varianterna >.>)

Hörde Cohh (streamer) prata om detta. Helt sjukt att det skiljer från store till store. De måste ju uppdatera steams inför releasen? 60fps var väl max framerate också?

Medlem

Spelade igenom demot på xboxen via microsoft store, men hur gör jag för att få över sparfilen/får hjälmen om man ska spela via game pass sen?

Medlem

Spelade igenom Windows Store versionen igår. Inga större prestanda problem, kändes helt ok för en demo och viktigast av allt minimalt med stuttering.

Hoppas det blir bra. Kändes betydligt lättare än Nioh spelen dock.

Medlem

Steam demot är bajs, men spelet verkar OK för folk som gillade Sekiro.

Skribent
Skrivet av dennan:

Spelade igenom demot på xboxen via microsoft store, men hur gör jag för att få över sparfilen/får hjälmen om man ska spela via game pass sen?

Sparfilen är ju kvar på xboxen så när du startar upp riktiga spelet så lär du bara kunna fortsätta som vanligt. Så har det varit med andra demos och spel på game pass.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sparfilen är ju kvar på xboxen så när du startar upp riktiga spelet så lär du bara kunna fortsätta som vanligt. Så har det varit med andra demos och spel på game pass.

Aight, tack

Medlem

Var inte i min smak, liknar väldigt mycket Sekiro som jag också hade svårt för. Dock måste jag ge beröm åt utvecklare som faktiskt ger ut demos nu för tiden så man kan testa innan man köper.

Releasehästryttare

Det blir en skip för mig, kommer inte ens till start menyn innan spelet krashar.

Medlem
Skrivet av nils45:

Steam demot är bajs, men spelet verkar OK för folk som gillade Sekiro.

Skrivet av Jonlissla:

Var inte i min smak, liknar väldigt mycket Sekiro som jag också hade svårt för. Dock måste jag ge beröm åt utvecklare som faktiskt ger ut demos nu för tiden så man kan testa innan man köper.

Skulle personligen säga att det liknar deras tidigare alster Nioh och Nioh 2 snarare än Sekiro.

Så gillar man dessa två spel lär man förmodligen gilla Wo Long.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skulle personligen säga att det liknar deras tidigare alster Nioh och Nioh 2 snarare än Sekiro.

Så gillar man dessa två spel lär man förmodligen gilla Wo Long.

Nja, mer likt Sekiro ärligt talat i den mån att utvecklarna förväntar att du parerar attacker istället för undviker eller blockerar. Kändes mer som ett rytm spel. Parera tills motståndaren gör sin 'Critical Move', parera igen, attackera för bonus skada, och sen går det tillbaka till att tajma pareringar. Sen finns det inget Stance system som i Nioh heller vilket var lite av en besvikelse.

Men, alla spel kan inte vara för alla. Kul att se studion testar någonting nytt.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Nja, mer likt Sekiro ärligt talat i den mån att utvecklarna förväntar att du parerar attacker istället för undviker eller blockerar. Kändes mer som ett rytm spel. Parera tills motståndaren gör sin 'Critical Move', parera igen, attackera för bonus skada, och sen går det tillbaka till att tajma pareringar. Sen finns det inget Stance system som i Nioh heller vilket var lite av en besvikelse.

Men, alla spel kan inte vara för alla. Kul att se studion testar någonting nytt.

Mja, kanske är så. Dom tar definitivt inspiration från Sekiro utan tvekan. Fick mer känsla av Nioh med en mix av Sekiro. Aja, kan säkert bli ett trevligt spel, kanske t.o.m bättre än Nioh. Är glad att dom skippar mega-looten man får från Nioh iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fullversionen funkar mycket bättre för mig än demoversionen.

1
Skriv svar