Prestandaproblem, död spelvärld – Redfall är släppt och kritiseras hårt
Steam-användarna hissar röd flagg medan recensionerna bjuder på spridda betygsskurar.
#Arkane-studios, #Redfall, #nyhetstips
Surprised Pikachu
Tyckte faktiskt det såg ut att kunna vara en kul coop shooter typ som Borderlands av det man fått se tidigare Tråkigt att det verkade bli smörja i slutändan.
Man börjar ju undra lite hur det står till hos Arkane. Första Dishonored var kungligt och vad jag förstått så är Prey minst lika bra men sen verkar det ha gått mer utför. Dishonored 2 var en klar försämring i mina ögon och kollar man på Metacritic (vilket man aldrig borde göra iof) verkar många hålla med. Deathloop verkar ju fått blandade betyg det också och Redfall tyckte jag i ärlighetens namn luktade oinspirerad flopp redan efter första klippen man fick se.
Otroligt synd på en studio som ett tag hade det där väldigt egna fantastiska skenet.
Sa ju det. Behövde en 3+ månaders försening. Man släpper inte färdiga spel. Vi har vår egen Forspoken. Skillnaden är väl att Arkane kommer inte att läggas ner.
Konstigt!
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Jag har varit skeptisk och ointresserad av det här spelet sedan den första trailern, vilket är konstigt då jag har hållit Arkane högt genom åren!
Men efter besvikelsen som var Deathloop och nu det här skräpet så börjar jag misstänka att Arkane har blivit det nya Bioware... Deras grundare lämnar och kvaliteten på spelen sjunker rejält!
Har inga större förhoppningar, men det finns på gamepass så kommer såklart testas i alla fall.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jadu, av det som tidigare visats såg det inte speciellt imponerande ut. Läste något rykte att Starfield inte heller är i något toppskick, återstår att se såklart. Illa för Xbox, känns som dom behöver en del AAA-släpp av högre kvalité. Det räcker liksom inte med att köpa studior, dom måste också leverera bra spel.
Sa ju det. Behövde en 3+ månaders försening. Man släpper inte färdiga spel. Vi har vår egen Forspoken. Skillnaden är väl att Arkane kommer inte att läggas ner.
Vette tusan om 3 månader hade räckt för att fixa den döda världen, AI'n och fundamentet spelet är byggt på. Prestandan kanske man kunnat jobba på dock.
The more I practice, the luckier I get.
Ej hållbart alls. Spel må vara dåliga men att spel lider av prestandaproblem är inte ok.
Det sätter ju en ton för spelet och folk går vidare utan att röra vid det. Spelar ingen roll om spelet fungerar felfritt om 6 månader, folk går vidare och spelet blir en flopp.
Lärde sig Bethesda inget av Fallout 76? Pinsamt.
Nu kan man inte ge all skit till Xbox, spelet var under utveckling innan deras uppköp. Men det är en ruskigt dålig trend just nu och det behövs ordentliga chefer för att få iordning alla dessa studios.
Ett jävla skämt är vad det är.
Man börjar ju undra lite hur det står till hos Arkane. Första Dishonored var kungligt och vad jag förstått så är Prey minst lika bra men sen verkar det ha gått mer utför. Dishonored 2 var en klar försämring i mina ögon och kollar man på Metacritic (vilket man aldrig borde göra iof) verkar många hålla med. Deathloop verkar ju fått blandade betyg det också och Redfall tyckte jag i ärlighetens namn luktade oinspirerad flopp redan efter första klippen man fick se.
Otroligt synd på en studio som ett tag hade det där väldigt egna fantastiska skenet.
Jag tycker nog samtliga av Arkanes spel ändå hållit hög klass även om de är bättre och sämre mot varandra. Dishonored på första plats för mig och Deathlopp på sista. Men Deathloop var ändå bra, bara annorlunda och jag förstår att man inte gillar det konceptet. Sen tycker jag det är kul att de vågade göra något lite just annorlunda. Nu verkar ju Redfall vara en flopp, men jag väntar nog till nästa spel innan jag räknar ut dem.
"Writer and Fighter"
Inte förvånad. Såg skräp ut från första börja att man verkligen undra om de va arkane som faktiskt hade gjort de. Det flesta co-op spel är roliga. Men de är inte för att spelet är bra.
Kommer dra ner de på gamepass men lär nog inte direkt köra genom de.
Vill bara påpeka att Redfall utvecklades av Arkane Austin, alltså inte Lyon som gjort Dishonored och Deathloop. Dock gjorde Austin utmärkta Prey så helt klart synd.
Redfall har dock varit ett märkligt projekt ända sedan det visades upp. Det har liksom aldrig visat upp sig från någon stark sida eller ens känts särskilt spännande? Nu senast när IGN gjorde en exklusiv gameplay preview av Redfall och det närmast dödade marknadsföringen för spelet för de som såg det.
Tråkigt, var sugen på ett skoj co-op men får vänta till Diablo 4 som det ser ut nu.
Angående prestandproblem som blivit något av en följetong, Unreal engine som hypeas som satan kanske inte är så bra till allt ändå med tanke på:
Gotham Knights
The Callisto Protocol
Star Wars Jedi Survivor
Hogwarts Legacy
Redfall
Iaf verkar det väldigt svårt att hålla sin tidsplan iom att spelen släpps mer eller mindre trasiga trots förseningar.
PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck
Hur i hela h-vete kan ledarskapet hos Xbox och Zenimax/Bethesda tycka att spelet är i ett tillräckligt bra skick för släpp? Vill man döda sin egen plattform? Spelet var planerat att släppas förra sommaren från början, nu nästan ett år senare så är detta resultatet? Undrar om det inte varit bättre att lagt ned spelet för 18 månader sedan istället och låtit studion gjort något annat för detta spel skadar nog Arkane, Bethesda och Xbox mer än det hjälper.
CP2077 framstår allt mer som ett väldigt polerat spel vid release jämfört med mycket av det vi sett under 2023 ännu. Hoppas verkligen att FF16 levererar likt Burning Shores på PS5 så man åtminstone får lite ljus i spelmörkret i år.
Det är såhär alla spel kommer vara från Microsoft framöver medioker prenumerations smörja likt nästan allt Netflix och andra prenumerations tjänster gör tyvärr
Utvecklingen av Redfall var i full gång innan köpet av Bethesda. Så ska du slänga ut dig onödig skit så se till att ha koll först.
Prestandaproblem märkte jag inte av alls, flöt riktigt bra faktiskt..
Däremot ser det ut som ett spel som släpptes för 10 år sen grafiskt. Besvikelse deluxe. Alldeles för tecknat utan att för den delen vara tecknat. Texturerna på vapnena är helt blanka i stort sett.
Har bara testat en kort stund, typ 2 uppdrag och behöver spela mer, men just nu så var det verkligen inget som kändes nyskapande eller spännande alls. Definitivt inte läskigt som dom nästan annonserat att det skulle vara..
Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080
Hur i hela h-vete kan ledarskapet hos Xbox och Zenimax/Bethesda tycka att spelet är i ett tillräckligt bra skick för släpp? Vill man döda sin egen plattform? Spelet var planerat att släppas förra sommaren från början, nu nästan ett år senare så är detta resultatet? Undrar om det inte varit bättre att lagt ned spelet för 18 månader sedan istället och låtit studion gjort något annat för detta spel skadar nog Arkane, Bethesda och Xbox mer än det hjälper.
CP2077 framstår allt mer som ett väldigt polerat spel vid release jämfört med mycket av det vi sett under 2023 ännu. Hoppas verkligen att FF16 levererar likt Burning Shores på PS5 så man åtminstone får lite ljus i spelmörkret i år.
Äh så mörkt är inte spelåret. Hogwarts blev riktigt bra efter ett par patcher. Diablo 4, Baldurs gate 3 och Starfield ser alla riktigt lovande ut. Visst kanske de också är trasiga men de använder ju inte unreal som varit en gemensam nämnare hittills i år när det kommer till trasiga spel. Undantaget är väl Forspoken.
PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck
Tråkigt, var sugen på ett skoj co-op men får vänta till Diablo 4 som det ser ut nu.
Angående prestandproblem som blivit något av en följetong, Unreal engine som hypeas som satan kanske inte är så bra till allt ändå med tanke på:
Gotham Knights
The Callisto Protocol
Star Wars Jedi Survivor
Hogwarts Legacy
Redfall
Iaf verkar det väldigt svårt att hålla sin tidsplan iom att spelen släpps mer eller mindre trasiga trots förseningar.
Unreal motorn verkar suga ärligt talat. Alla spel som haft problem med nått är i Unreal motorn.
Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080
Unreal motorn verkar suga ärligt talat. Alla spel som haft problem med nått är i Unreal motorn.
Unreal motorn är kanon och den som brukar vara mest optimerad.
Finns över 700 spel gjorde med UE och du baserar ditt betyg av motorn på 5 spel?
PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB
Unreal motorn verkar suga ärligt talat. Alla spel som haft problem med nått är i Unreal motorn.
Verkligen, folk verkar ha stora problem med den. Hoppas att det inte fortsätter så.
Fattar inte vad som händer.
Allt Microsoft/Xbox Studios rör vid blir till skit. Xbox var ju klockren, nummer #1 go to-konsol på 360-tiden, nu bara halvdana spel och eviga förseningar och brutna löften. Måste vara totalt kaos på Microsofts Xbox-division. Spelvärldens Post Nord, typ.