Hogwarts Legacy har trollat iväg spel för över 10 miljarder kronor

Robot
Hogwarts Legacy har trollat iväg spel för över 10 miljarder kronor

Och nu är det även ute till last gen-konsolerna.

#Avalanche-software, #Hogwarts-legacy


Medlem

Roligt för dom! En av mina mest positiva överraskningar bland spel detta halvår. Så ser fram emot en uppföljare från dom.

Medlem

Kul. Jag personligen fastnade inte för det

Inaktiv

Bra spel ska belönas!

Medlem

LITE FÖR LITE ATT GÖRA I DEt. annars ett okey spel. hade varit trevligt med en riktig story expansion som även lägger till lite mekaniks. hade varit värt 3-400kr.hade fruktansvärt kul i spelet tills det tog slut och jag tagit allt som gick att göra.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Grannpojken spelar det på sin Ps4 och jag tyckte det såg bra ut (men är inte vass på att se skillnad på grafik och bättre grafik).
skiljer det sig mycket eller handlar det mest om laddningstider?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Högst mediokert spel, orkade faktiskt inte ens spela klart det.

Medlem
Skrivet av robbis:

LITE FÖR LITE ATT GÖRA I DEt. annars ett okey spel. hade varit trevligt med en riktig story expansion som även lägger till lite mekaniks. hade varit värt 3-400kr.hade fruktansvärt kul i spelet tills det tog slut och jag tagit allt som gick att göra.

Har du spelat igenom alla huvuduppdrag, side quests, Merlin trails, fångat och avlat alla djur, hittat alla kistor, löst alla pussel i Hogwarts, hittat alla ballonger och låst upp alla förmågor? Och du tycker att det är för lite att göra? Jag är ungefär 60 timmar in och har fortfarande mycket kvar att göra 😅

Skrivet av Rydell1986:

Högst mediokert spel, orkade faktiskt inte ens spela klart det.

Du får givetvis tycka precis vad du vill men om du inte gillar spelet varför ens lägga tid på att gå in på en nyhet om spelet du inte tycker är bra och skriva det? Livet blir mycket enklare om man inte lägger en massa tid och energi på saker man inte gillar eller bryr sig om 😃👍


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Har du spelat igenom alla huvuduppdrag, side quests, Merlin trails, fångat och avlat alla djur, hittat alla kistor, löst alla pussel i Hogwarts, hittat alla ballonger och låst upp alla förmågor? Och du tycker att det är för lite att göra? Jag är ungefär 60 timmar in och har fortfarande mycket kvar att göra 😅

Du får givetvis tycka precis vad du vill men om du inte gillar spelet varför ens lägga tid på att gå in på en nyhet om spelet du inte tycker är bra och skriva det? Livet blir mycket enklare om man inte lägger en massa tid och energi på saker man inte gillar eller bryr sig om 😃👍

Det finns typ 4-5 olika Merlin trails, 2 olika grottor, 4-5 olika pussel, hela världen är en enda stor copy paste. riktigt tråkigt faktiskt.

Medlem

Försöket till bojkott gick inte som planerat, minst sagt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av robbis:

LITE FÖR LITE ATT GÖRA I DEt. annars ett okey spel. hade varit trevligt med en riktig story expansion som även lägger till lite mekaniks. hade varit värt 3-400kr.hade fruktansvärt kul i spelet tills det tog slut och jag tagit allt som gick att göra.

Bara av ren nyfikenhet. Vad krävs för att ett spel ska vara värt 600-700kr för dig?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Det finns typ 4-5 olika Merlin trails, 2 olika grottor, 4-5 olika pussel, hela världen är en enda stor copy paste. riktigt tråkigt faktiskt.

Hehe jo så är det ju nu för tiden. Vad jag kan komma ihåg så har jag inte spelat något modernt spel som inte är mycket copy paste.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Bara av ren nyfikenhet. Vad krävs för att ett spel ska vara värt 600-700kr för dig?

menade att jag gärna betalat 3-400 för en expansion. har inget problem med att betala 700 för ett riktigt bra spel, typ Red Dead 2


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Har du spelat igenom alla huvuduppdrag, side quests, Merlin trails, fångat och avlat alla djur, hittat alla kistor, löst alla pussel i Hogwarts, hittat alla ballonger och låst upp alla förmågor? Och du tycker att det är för lite att göra? Jag är ungefär 60 timmar in och har fortfarande mycket kvar att göra 😅

99% ja... har ej avlat alla djuren, det tyckte jag var meningslöst. Men resten JA


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

menade att jag gärna betalat 3-400 för en expansion. har inget problem med att betala 700 för ett riktigt bra spel, typ Red Dead 2

Ah, då var det bara jag som missförstod lite Instämmer att en ordentligt story-expansion varit mysigt och något jag gärna köpt.

Medlem

Ett spel utan DLC, säsongspass eller den nya ”ytterst nödvändiga” prishöjningen många driver på. Är ju objektivt omöjligt för detta att göra budget enligt många här. Välförtjänt för årets hittills bästa spel!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Högst mediokert spel, orkade faktiskt inte ens spela klart det.

Inte jag heller, riktigt trist spel dåligt spel.
Så konstigt att så många sa det var det bästa sen skivat bröd..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Ah, då var det bara jag som missförstod lite Instämmer att en ordentligt story-expansion varit mysigt och något jag gärna köpt.

"Hogwarts Legacy är Warner Bros mest framgångsrika spellansering någonsin, vilket redan överskridit en miljard dollar i försäljning. Det är därmed logiskt att utvecklaren Avalanche fått i uppdrag att göra en uppföljare."


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av alias:

Inte jag heller, riktigt trist spel dåligt spel.
Så konstigt att så många sa det var det bästa sen skivat bröd..

Japp, kändes som de designade Hogwarts fantastiskt, sen orkade de inte riktigt mer och körde copy paste.

Inaktiv

Så jäkla kul hade jag med Hogwarts🤠

Medlem

Körde klart mainstoryn och sen la jag ner, men kanske borde ta en sväng till och försöka lösa lite pussel osv. Hade gärna sett en uppföljare med mer levande värld, kanske en där man gått ut hogwarts och lever i London typ. Hade gärna sett lite konsekvenser av ens handlingar och val också, köra avada kedavra framför ögonen på lärarna som bara säger bravo kändes lite skumt.

Medlem

Köpte det på PS4 i helgen och har hunnit lägga ner 5-6 timmar hittills. Väldigt positivt överraskad över hur bra det flyter och hur snyggt det ser ut. Har hittills haft väldigt roligt med spelet

Medlem
Skrivet av robbis:

99% ja... har ej avlat alla djuren, det tyckte jag var meningslöst. Men resten JA

Oj. Jag är imponerad. Tycker att jag har lagt väldigt mycket tid och jag vet inte hur mycket jag har kvar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Oj. Jag är imponerad. Tycker att jag har lagt väldigt mycket tid och jag vet inte hur mycket jag har kvar.

har inte heller låst upp map chamber för alla house, det orkar jag inte.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Tycker det var ett kanonbra spel, speciellt om man är ett Potterhead som jag är. Men som många skrivit så var världen ganska själlös och hade alldeles för många och reputativa pussel.

1
Skriv svar