Inaktiva Ubisoft-konton kan tas bort – spelbibliotek påstås bli obrukbara

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Kontot tas inte bort om man köpt något spel, ganska viktig detalj att utelämna

Detta är en ganska viktig del av nyheten

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Nja. Jag tittar på mina filmer i Xbox som inte är uppkopplad. De flesta av mina spel kräver ingen aktivering online. Men visst. Du har en bra poäng. Men den gäller inte i alla fall.

Gäller inte i alla fall???? Ok men då kommer du inte kunna spela med de spel skivor som kräver aktivering om servar stänger. För många moderna spel kräver aktivering nu för tiden.

Men du kanske pratar om original xbox spel som du spelar på original xboxen?
Ja de flesta spelen till original xboxen krävde nog ingen aktivering för att kunna spelas.

Det är ju inte 18 hundra talet längre utan nu är vi i år 2023 liksom.

Medlem
Skrivet av AblacK:

Enligt Cohhcarnage igår på Dropped frames streamen så är det enbart konton utan några köp som påverkas.

Jag har aldrig köpt något spel digitalt på deras eshop, men har dock fått aktivera spel där som jag köpt fysiskt eller fått i samband med grafikkortsköp.

Medlem

Och hur många loggade in på Ubisoft Connect nu

Medlem
Skrivet av AblacK:

Enligt Cohhcarnage igår på Dropped frames streamen så är det enbart konton utan några köp som påverkas.

Vilket inte är sant. Då det finns mer än tillräckligt med bevis från folk som haft konton med köpta spel som dom blivit av med. Jag har själv ett andra-hands-vittne eller vad man säger där snubben hade 300-400 timmar i Ghost Recon Wildlands. Hans konto blev bortaget för han inte loggade in sedan han slutade spela det.

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Detta är en ganska viktig del av nyheten

Fast nu är det ju så att folk som köpt spel fått sina konton borttagna. Det du sprider är ett flera år gammalt uttalande från UBI som visat sig inte stämma. (Shockerande jag vet)

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Kontot tas inte bort om man köpt något spel, ganska viktig detalj att utelämna

Sluta. Sprid. Missinformation.

Detta stämmer inte alls. Motbevisat sådär 100 till 1000 gånger.

Medlem

Minst hälften av alla i denna tråden kommer köpa det nya starwarsspelet av ubisoft.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Fast nu är det ju så att folk som köpt spel fått sina konton borttagna. Det du sprider är ett flera år gammalt uttalande från UBI som visat sig inte stämma. (Shockerande jag vet)

Sluta. Sprid. Missinformation.

Detta stämmer inte alls. Motbevisat sådär 100 till 1000 gånger.

Kan du länka några exempel? Har själv försökt söka men har bara hittat en person (Edit: I år*) som fick sitt konto (med spel) avstängt pga inaktivitet och han fick tillbaka det efter kontakt med supporten.

Edit2: Alltså, Ubisoft fick problem runt 2020 med att vissa konton blev flaggade fel och det resulterade i liknande bekymmer. Säger inte att det inte kan hända igen, vill bara se lite mer än "en snubbe på Twitter".

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Minst hälften av alla i denna tråden kommer köpa det nya starwarsspelet av ubisoft.

På skiva till konsol isf ja

Medlem
Skrivet av Scream112:

Sluta. Sprid. Missinformation.

Detta stämmer inte alls. Motbevisat sådär 100 till 1000 gånger.

Då kan du väl länka bevis då? Det blir inte mer sant för. Att. Du. Överanvänder. Punkter.

Redaktör
Ponny

Nyhet uppdaterad, samt ytterligare nyhet skriven. Vi var inte snabba nog med uppdateringen från Ubisoft, och det tar jag helt och fullt ansvar för. Kort sagt: nej, konton med köpta spel knutna till sig kan inte tas bort. Dock verkar spel köpta på Steam (och som startas via Uplay) möjligen kunna hamna i en gråzon.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Scream112:

Vilket inte är sant. Då det finns mer än tillräckligt med bevis från folk som haft konton med köpta spel som dom blivit av med. Jag har själv ett andra-hands-vittne eller vad man säger där snubben hade 300-400 timmar i Ghost Recon Wildlands. Hans konto blev bortaget för han inte loggade in sedan han slutade spela det.

Ett annat ord för andrahandsvittne är hörsägen, vilket i sammanhanget inte väger speciellt tungt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Scream112:

Sluta. Sprid. Missinformation.

Detta stämmer inte alls. Motbevisat sådär 100 till 1000 gånger.

Den enda som sprider ”missinformation” är du: https://www.fz.se/nyhet/294626-ubisoft-fortydligar-vi-tar-int...

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Nja. Jag tittar på mina filmer i Xbox som inte är uppkopplad. De flesta av mina spel kräver ingen aktivering online. Men visst. Du har en bra poäng. Men den gäller inte i alla fall.

Vilka spel kör du (på PC) som inte använder en launcher?


signatur

I drank what?

12
Skriv svar