16.00! Se nytt från Armored Core VI: Fires of Rubicon

Robot
16.00! Se nytt från Armored Core VI: Fires of Rubicon
Medlem

Det här ser jag fram emot. Har dock lite svårt för mechas som skrapar fram på underlaget. Lite för hög trottoarkant så välter hela schabraket och striden är över.

Inaktiv

Ok blir att lägga till på rea önskelistan. Kul att bygga en mech och testa alla vapen. De kolossala strukturerna är också maffigt. Rörelserna ser lite arkadiga ut dock. Önskar det var titanfall känsla

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Ok blir att lägga till på rea önskelistan. Kul att bygga en mech och testa alla vapen. De kolossala strukturerna är också maffigt. Rörelserna ser lite arkadiga ut dock. Önskar det var titanfall känsla

Titanfall är med arkadigt och kan få behålla sin känsla. Den passar bäst där den är.

AC har sin egna känsla och stil. Ser kanske arkadigt ut men att döma från det som har visats så kommer spelet vara likt föregångarna som är allt annat än förlåtande.

signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av Idono:

Titanfall är med arkadigt och kan få behålla sin känsla. Den passar bäst där den är.

AC har sin egna känsla och stil. Ser kanske arkadigt ut men att döma från det som har visats så kommer spelet vara likt föregångarna som är allt annat än förlåtande.

Jo jag ska inte uttala mig innan och allt har sin plats. Bara den känslan jag fick

Medlem

kommer nog älska det precis som jag gjort med tidigare titlar. av någon anledning fick jag sådana Zone of the enders vibbar. Och det gillar jag =D

Medlem

Aldrig spelat något AC-spel men ser fram emot detta mer än något annat spel detta år inkl starfield.
tycker bara det ser så kul och engagerande ut, storyn är också cool.

Avstängd

Jag är ett stort Souls-fan, men detta alltså... Nej, det finns inget i min kropp som suktar efter det här.

Det är lika jobbigt varje gång att förlika sig med att ens favoritutvecklare gör ett spel där man själv inte är målgruppen.

Medlem

Vaati laddade upp gameplay precis, han har djupdykt in i spelserien, kika hans tidigare uppladdning när han går igenom alla spelen i serien, ganska intressant att se!

EDIT:
Denna är när han lirar igenom serien:

signatur

Panem et circenses

Medlem

Ljudet och framför allt musiken är så jäkla mitt i prick. Tio av tio där.

Slaget: Team FZ

Ja gameplay ser trevligt ut och visst finns det element av lite Souls när man ser striderna mot bossarna. Jag tror nog det här blir årets överraskning, i den bemärkelse att det blir bättre än man trodde det skulle bli. GOTY-utmanare till och med?

Är inte överförtjust i uppdragsupplägget, påminner lite om Nioh där det också finns.

Hur som haver hoppas jag spelet klickar för mig.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Troll – skulle jag?!

Aldrig spelat något av de gamla men detta ser ganska meh ut... Då känns ju de gamla Mech Warriors bättre.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

En hel drös med youtube-streamers blev inbjudna att spela några timmar. Så det finns mycket gameplay och kommentarer att hitta på youtube om man är nyfiken. Alla jag har sett verkar gilla spelet. Verkar inte som From Software misslyckas denna gång heller.

Medlem
Skrivet av robbis:

Aldrig spelat något av de gamla men detta ser ganska meh ut... Då känns ju de gamla Mech Warriors bättre.

Jag var ett stort fan av de gamla MechWarrior på PC och visst skulle jag föredra lite tyngre och långsammare rörelser än vad jag ser här men det är så mycket annat som verkar helt rätt. Dessutom mycket mer rörelse vertikalt vilket är spännande.
Estetiken är grym, fokus på olika builds, mängder med vapen och ammunition, förmodat rätt hög svårighetsgrad - jag tror på detta!
Givet köp dag ett.

1
Skriv svar