Rykte: Metroid Prime 4 har massiva områden och är "visuellt fantastiskt"

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror inte att de släpper Metroid prime 4 samtidigt som Mario open world. Även om prime 4 inte är en storsäljare så är det ett stort spel de troligtvis lagt ner väldigt mycket pengar på. Mario kommer förmodligen först och Metroid senare.

Japp. Går man efter Nintendos historik blir Metroid Prime 4 ett höstsläpp eller tidig vår för att täppa igen luckorna mellan storsäljarna.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Känner lite tvärtom. För min del vore det nog idag otänkbart att orka spela igenom ett instängt tråkigt spel som t.ex. Twilight Princess eller Ocarina of time.

Ocarina of Time, tråkigt? De orden går inte riktigt ihop för mig, men jag respekterar din åsikt

Medlem
Skrivet av Majoren:

Så är det inte alls. Spelen till Switch kan ju inte mäta sig grafiskt med de absolut vassaste på PS5, men flera av de exklusiva titlarna på Switch har varit på absolut topp, och varit läckrare än det absolut mesta på PS4 och Xbox One. Mobilspel ser i regel ut att vara 10-15 år efter än de vassaste Switch-titlarna.

Ja, vi har som sagt väldigt olika uppfattning om vad det innebär. Smaken är som baken, helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Ocarina of Time, tråkigt? De orden går inte riktigt ihop för mig, men jag respekterar din åsikt

Ett av N64-spelen som åldrats allra sämst.
Wave Race, SM64, Goldeneye är roliga än idag, tidlösa. Men Ocarina of Time är verkligen gammalt gammalt sömnmedel som gått ut i datum sedan länge. Hemskt spel, haha.

Medlem
Skrivet av lonian:

Den motor som är i Metroid prime 1remastern är orginalmotorn men uppdaterad.

Jaha, där ser man. Hoppas det är en helt nyutvecklad motor till Prime 4 och att det kommer exklusivt till ”Super Nintendo Switch”

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag är säker på att "Switch 2" kommer att få mer än ett spel.

Ja, men troligtvis inga som jag är intresserad av.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Ja, men troligtvis inga som jag är intresserad av.

Vad spelar du på Nintendo Switch då, om du nu är en ägare av den?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vad spelar du på Nintendo Switch då, om du nu är en ägare av den?

Jag köpte den för att kunna spela Nintendos egna spel, men jag tycker inte att de har varit några höjdare så en ny konsol lockar inte öht.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag tror inte längre att det kommer att släppas till Switch.
Själv tror jag att så fort de har avtäckt nästa konsol så kan vi räkna med att få se något från Metroid Prime 4.

Vet inte om det tas upp i just den podcasten, men allt fler rapporter pekar på att detta blir "sista stora titeln till Switch". Det har kallats konsolens svanesång. Så jag räknar kallt med att det släpps dit. Men möjligheten är ju stor att det släpps till nästa generations konsol också, om inte annat som en next gen patch eller liknande. Sen ryktas det visas upp under typ September om de har en Direct då. Eller redan under Gamescom kanske.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Ocarina of Time, tråkigt? De orden går inte riktigt ihop för mig, men jag respekterar din åsikt

Skrivet av Majoren:

Ett av N64-spelen som åldrats allra sämst.
Wave Race, SM64, Goldeneye är roliga än idag, tidlösa. Men Ocarina of Time är verkligen gammalt gammalt sömnmedel som gått ut i datum sedan länge. Hemskt spel, haha.

Tycker själv att Ocarina of time har åldrats med stor värdighet. Spelmässigt fungerar det fortfarande ypperlig, och för den som vill ha det snyggare så finns 3DS-versionen (faktiskt helt omgjort). Sen förstår jag att inte alla kan springa iväg och köpa sig en 3DS för ett spel, så det är därför Nintendo ska släppa den versionen till Switch med 1080-upplösning.

Medlem

Haha - första som kommer upp på Youtube efter min kommentar om Ocarina of Time

https://m.youtube.com/watch?v=bhI0GfSE2ns

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag köpte den för att kunna spela Nintendos egna spel, men jag tycker inte att de har varit några höjdare så en ny konsol lockar inte öht.

Tråkigt att höra, hoppas det kommer spel i framtiden som lockar dig.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag köpte den för att kunna spela Nintendos egna spel, men jag tycker inte att de har varit några höjdare så en ny konsol lockar inte öht.

Erkänn att du köpte den för Metroid Prime remastered och Metroid Dread.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Erkänn att du köpte den för Metroid Prime remastered och Metroid Dread.

De spelen hade inte ens utannonserats 2017.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

De spelen hade inte ens utannonserats 2017.

Gör nu inte samma misstag igen, undvik skiten om du inte tycker det är värt det. Själv har jag köpt en konsol för ett fåtal spel men det har ju med prioriteringar och ekonomi att göra såklart. Switch är konsolen jag köpt mest spel till av alla konsoler jag ägt, finns hur mycket som helst men det är ju en smaksak självfallet, vad man uppskattar alltså. Xbox Series X köpte jag för Forza Horizon och det är det jag spelat på den maskinen i princip, bra spel.

Medlem
Skrivet av Metroid:

De spelen hade inte ens utannonserats 2017.

Ah, det var då de utannonserade att Metroid prime 4 är under utveckling.

Jag köpte nog Switch för att äntligen få en bärbar konsol av Nintendo med dual analogsticks.
Var ganska less på 3DS med pixlig grafik och den svampiga kontroll pluppen.
Det gjorde bara ont att spela Samus returns på den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ah, det var då de utannonserade att Metroid prime 4 är under utveckling.

Jag köpte nog Switch för att äntligen få en bärbar konsol av Nintendo med dual analogsticks.
Var ganska less på 3DS med pixlig grafik och den svampiga kontroll pluppen.
Det gjorde bara ont att spela Samus returns på den.

Jag köpte Switch en månad efter att den hade lanserats och då hade inte något Metroid utannonserats. Men det hade inte gjort någon skillnad ändå. Köper inte en konsol för ett enda spel. Tyvärr har Nintendos spel varit en besvikelse den här gången för min del. Tur att grabben gillar dem bättre.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Inte open world låter hur bra som helst.
Det börjar bli så oerhört tröttsamt när var och vartannat spel ska vara open world. Och flesta utvecklare lyckas aldrig fylla sina spelvärldar med intressant innehåll ändå så i många spel känns världen mest som en trist transportsträcka.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Inte open world låter hur bra som helst.
Det börjar bli så oerhört tröttsamt när var och vartannat spel ska vara open world. Och flesta utvecklare lyckas aldrig fylla sina spelvärldar med intressant innehåll ändå så i många spel känns världen mest som en trist transportsträcka.

Japp, med undantag för Zelda Tears of the Kingdom.

Tror ”semi-open” är rätt väg att gå för Metroid. Sen har det ju funnits öppna ytor sen tidigare.

12
Skriv svar