Armored Core VI: Fires of Rubicon

Medlem
Skrivet av Govein:

Utöver svaret du redan fått så kan jag tillägga att du kan alltid sälja tillbaka dina gamla delar eller delar du inte diggade för samma peng du köpte det. Så du kan. Ju göra mycket av lite. Dock ger inte checkpoints re-customize under ett mission möjligheten tillgång till shoppen. Bara det du redan äger.

Tack för info


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tagit mig en bra bit in i Chapter 2 nu (Balteus var fan inte lätt). Men nu börjar det klicka - var svårt att komma ifrån att spela försiktigt som i From Softwares andra spel. Aggressivt, beräknande och bygga om, bygga om, bygga om, verkar vara rätt väg att gå! Riktigt bra spel trots att jag sen tidigare haft noll koll på AC serien!

Medlem
Skrivet av Jagzzon22:

Tagit mig en bra bit in i Chapter 2 nu (Balteus var fan inte lätt). Men nu börjar det klicka - var svårt att komma ifrån att spela försiktigt som i From Softwares andra spel. Aggressivt, beräknande och bygga om, bygga om, bygga om, verkar vara rätt väg att gå!

Jag har samma erfarenhet och har kommit lika långt. Även om jag önskat att striderna hade lite lägre tempo måste jag säga att det är en bra känsla när det sitter och man sänker en boss som Balteus.
Det ska nämnas att det också lönar sig att ta tid till att snoka runt på kartorna för att låsa upp bonusar. Det kan göras genom att spela om uppdrag om man missade något första gången. Spelet är faktiskt rätt förlåtande som tillåter att man spelar om, köper och säljer till samma pris, byter bygge vid checkpoints samt att man inte kan förlora något på att misslyckas.

Skribent
Skrivet av Einstein:

Jag har samma erfarenhet och har kommit lika långt. Även om jag önskat att striderna hade lite lägre tempo måste jag säga att det är en bra känsla när det sitter och man sänker en boss som Balteus.
Det ska nämnas att det också lönar sig att ta tid till att snoka runt på kartorna för att låsa upp bonusar. Det kan göras genom att spela om uppdrag om man missade något första gången. Spelet är faktiskt rätt förlåtande som tillåter att man spelar om, köper och säljer till samma pris, byter bygge vid checkpoints samt att man inte kan förlora något på att misslyckas.

Det är också relativt lätt att grinda pengar också så man kan köpa på sig fler delar. Climbing the wall får man ju nästan 300 k för varje gång man klarar det. Så det är rätt lätt att dra ihop några mille i första kapitlet.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar