Starfield ska få ett Creation Kit som låter moddare skapa hela planeter

Robot
Starfield ska få ett Creation Kit som låter moddare skapa hela planeter
Medlem

Jag ser också fram emot alla de stora planeterna som moddarna hos L*****Lab kommer ta fram.

Moderator | Testpilot

Moddar kommer ju göra Starfield helt galet bra. Hoppas bara basupplevelsen är så bra som det verkar också!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

det jag älskar med moddar är att dom oftast fixar saker som är dåliga exemelvis ett dåligt armor och vapen system, eller fiender etc.
Oftast gör rehauls detta 10 gånger bättre.

Sen massor utav QOL förändringar m.m

förhoppningsvis! så är där inte ett piss tråkigt vapensystem i starfield, exempelvis att vapen kan ha unika stats inte att varje "ak47a" exmepelvis har exakt likadana stats, utan det finns något mer du kan göra med dom etc.

Medlem

Gimme Star Wars Conversion!

Fragtjuv

Hur är det nu med moddar på Xbox-versionen. Kommer de att fungera för också?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joe Swallows:

Hur är det nu med moddar på Xbox-versionen. Kommer de att fungera för också?

Det har vi nog inte fått svar på än tror jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Planet of Gary?

Medlem

En liten Xenomorph-planet kanske? 🤤


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

En liten Xenomorph-planet kanske? 🤤

Eller Predator?

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Hur är det nu med moddar på Xbox-versionen. Kommer de att fungera för också?

Lex Skyrim- Starfield special eddition släpps om fem år, med några "inbakade" moddar plus en affär där man kan köpa horse armour.

Medlem

Misstänker att dom kommer att ha en full modell för handel etc så att creators kan ta betalt. Kommer nog att bli minst lika bra som de flesta DLC som existerar.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Hur är det nu med moddar på Xbox-versionen. Kommer de att fungera för också?

Ja det kommer det.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Ja det kommer det.

Det där vet du inte. Eller rättare sagt vilken utsträckning det kommer.

eld
Medlem

hur spelet är utformat gör ju moddingpotentialen något extra utöver fallout och elderscrolls-spelen

Testpilot

Creation Kit och i förlängning moddar kommer förhoppningsvis låta Starfield leva länge, hoppas starkt på ett årtionde av tillägg över tid från allehanda fantastiska skapare där ute!

Vet att några stora projekt redan är igång, bland annat att återskapa skeppen från Star Citizen till att vara spelbara i Starfield också. Tror helt klart vi kommer få se fler liknande moddar, hoppas själv bland annat på skepp (som i alla fall liknar) från Elite: Dangerous

Vore även ballt att se Tyranids från WH:40k, eller insekterna från Starship Troopers.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Misstänker att dom kommer att ha en full modell för handel etc så att creators kan ta betalt. Kommer nog att bli minst lika bra som de flesta DLC som existerar.

Blev inte direkt populärt när Valve införde det på steam och det försvann rätt snabbt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Hur är det nu med moddar på Xbox-versionen. Kommer de att fungera för också?

Tittar man på Skyrim så finns det över 26600 moddar till xbox. Däremot finns det en storleksbegränsning på 5gb (tror det var 2gb till fallout 4). Oklart om det kommer fungera likadant för Starfield och i så fall vad gränsen blir, men att det kommer moddar kan vi vara tämligen säkra på. Det kan däremot vara så att de största moddarna inte dyker upp om de överstiger begränsningen, eller moddar som kräver externa scriptmotorer och liknande som av naturliga skäl inte går att köra på xboxen.

Skrivet av drgoose007:

Lex Skyrim- Starfield special eddition släpps om fem år, med några "inbakade" moddar plus en affär där man kan köpa horse armour.

Det du pratar om är inte vanliga moddar utan creation club där det gick att sälja moddar som dlc. Special edition innehåll väl de mest populära creation club-delarna. Däremot finns det som sagt en väldig massa gratismoddar även på xboxen (inte creation club) via mods.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det där vet du inte. Eller rättare sagt vilken utsträckning det kommer.

Vad jag förstått det som så supportar dom moddar på både pc och xbox.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Vad jag förstått det som så supportar dom moddar på både pc och xbox.

Dom har varken sagt ja eller nej om xbox version. Enligt nån sida som heter gaming intel(har ingen aning om tillförlitlig denna sida är) så kommer inte xbox versionen ha mods vid release.

Men som sagt dom har inte sagt ja eller nej.

Medlem
Skrivet av denza:

Dom har varken sagt ja eller nej om xbox version. Enligt nån sida som heter gaming intel(har ingen aning om tillförlitlig denna sida är) så kommer inte xbox versionen ha mods vid release.

Men som sagt dom har inte sagt ja eller nej.

Ingen version (alltså inte pc heller) har mods vid release då creation kit inte är släppt än 😉

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ingen version (alltså inte pc heller) har mods vid release då creation kit inte är släppt än 😉

Krävs inget creation kit för mods

Medlem
Skrivet av eCore:

Krävs inget creation kit för mods

Jaså? Då har jag missförstått, trodde det var det man använde för att skapa dem 🙂

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jaså? Då har jag missförstått, trodde det var det man använde för att skapa dem 🙂

Det är visserligen enklare att skapa moddar med creation kit, men folk moddar även utan. Fan, folk moddar ju även spel som inte ens ha moddstöd

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Blev inte direkt populärt när Valve införde det på steam och det försvann rätt snabbt.

Kanske säger mer om mass market potential mer än hur stabilt det skulle vara för specufika spel.

Själv tycker jag att modstöd skall vara gratis.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jaså? Då har jag missförstått, trodde det var det man använde för att skapa dem 🙂

Beror helt på vad man menar för slags mods. Ska man göra en mod med någon slags substans (något som kräver scripts, AI, göra en ny plats på kartan osv) så jo då måste man ha det. Ska du göra om befintliga texturer eller kanske en 3D mesh så nej.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Misstänker att dom kommer att ha en full modell för handel etc så att creators kan ta betalt. Kommer nog att bli minst lika bra som de flesta DLC som existerar.

Man får redan betalt om man har det på nexusmods.

1
Skriv svar