EA-patent ska låta spelare lägga sina egna röster på spelkaraktärer

KoP
Medlem
Skrivet av Denper:

De kan såklart ha filter för just celebs, men det är egentligen först om det skulle streamad/publiceras videos som det skulle bli ett faktiskt problem. Sex-scener i Mass Effect med riktiga kändisars röster är nog lockande för många.

Sex-scener i spel brukar ju aldrig bjuda på varken stön eller talad dialog utan akompanjeras ju för det mesta utav musik. 😐

KoP
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Yesss, bara längtar till att få alla 10 huvudkaraktärer i nästa Mass Effect att låta exakt som mig, genialiskt!

Troligtvis kommer din röst bara tilldelas en utav karaktärerna.

Medlem

Kul om en npc helt random i t.ex baulders gate börjar låta som mig med en riktig dålig mic, mitt i ett mästerverk utav spel.......

Sen kan man undra, eftersom det är EA, kommer de spara rösten och tvinga en kryssa i "Jag godkänner att min röst sparas och används i andra spel /EA projekt"... Gratis voice actors?


signatur

It´s a me

Medlem

Skulle aldrig klara av att höra en syntetisk version av min egen röst tala med mindre inlevelse än högtalarrösten på pendelstationen 😅

Medlem

Hemska tanke, måste ju vara nån sorts narcissist för att gilla idén att ha sin egen röst på nån karaktär.
Däremot låter det som ett guldläge att ägna sig åt sina bästa imitationer av folk.
"GET TO THE CHOPPAH"

12
Skriv svar