Indiana Jones and the Great Circle avtäckt!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag blev alldeles till mig. Kanske inte "all there" grafiskt, men... känslan! Gåshud. Är numer definitivt det spelet jag ser mest fram emot i år. Trodde skiftet till förstaperson skulle störa mig, men jag fick goda vibbar.

Måste se trailern en gång till. Får bli å väcka sambon!

Eller hur! Det ser ut att bli stämningsfullt. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men nu ser jag fram emot att sätta tänderna i ett riktigt episkt Indy-äventyr.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Dengode:

Vet inte om folk är förlåtande för att det är en svensk studio men detta ska alltså vara xbox svar på uncharted och i jämförelse med uncharted 4 som släpptes för 8(!) år sedan så är detta inte i närheten grafiskt, animationerna var inte imponerande och återigen så ville en majoritet ha tredjepersons vy. Allt xbox tar i blir verkligen skit

Det kanske inte är lika otroligt finslipat grafiskt som Uncharted är men förhoppningvis så är det ett bra spel istället 😀

Medlem

De verkar väldigt rädda att visa kontinuerligt gameplay, bara en massa ensekundersklipp av olika animationer i den trailern. Såg mest ut som ett VR-spel med väldigt styltiga animationer och detaljfattig grafik.

Medlem
Skrivet av JackFlack:

…och självaste Todd ”Starfield” Howard är inblandad…😎

de gjorde mig genast skeptiskt

Medlem

Är pepp som fan, älskar filmerna.

Medlem

Ja vad ska man säga?
Såg väl okej ut, recensionerna får nog avgöra om det blir flipp som dom gamla filmerna eller flopp som dom nya filmerna.

Dock är nog Indiana Jones ett svårt spel att göra. Ingen vill väl ha ett nytt Tomb Raider. Samtidigt handlar ju filmerna inte om att kötta nazister, det är ju dvs inte ett nytt fps a la Wolfenstein heller. Förväntar mig att man har piskan, pistol kanske en k-pist och sedan gunner på flygplan, tåg eller båt.
Fick ändå lite Avatar-känsla över det hela, var kanske för att det var fps.
Men kan man gissa att det blir ett stealth/puzzle-spel?

Hade nästan känts mer logiskt att släppa ett plattformsspel, det hade man nog enklare kunnat köpa. Finns säkert till nes eller snes.

Medlem

Spännande! Sist jag spelade ett Indiana Jones-spel var The infernal machine. Provade det för några år sen igen och det hade inte åldrats väl.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Dengode:

Vet inte om folk är förlåtande för att det är en svensk studio men detta ska alltså vara xbox svar på uncharted och i jämförelse med uncharted 4 som släpptes för 8(!) år sedan så är detta inte i närheten grafiskt, animationerna var inte imponerande och återigen så ville en majoritet ha tredjepersons vy. Allt xbox tar i blir verkligen skit

Jag tycker att detta ser mycket bättre ut än Uncharted. Mer levande miljöer och massor av detaljer. Uncharted är högupplöst och vackert, men otroligt statiskt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

"Executive Producer Todd Howard" gör mig direkt skeptisk. Men det såg lite intressant ut ändå, får se hur det tas emot.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jo detta ser jag fram emot. Första person tycker jag är helt rätt val. Passar Indy perfekt. Grymt bra studio med.

Medlem
Skrivet av ulphen:

Det kanske inte är lika otroligt finslipat grafiskt som Uncharted är men förhoppningvis så är det ett bra spel istället 😀

Vad menar du? Uncharted-spelen är ju fantastiska! Hoppas på en PS5-remaster-samling!

Ambassadör
Xbox

Ser ut att vara ett riktigt spännande äventyr helt i linje med klassiska Indiana Jones. Förstaperson ser ut att fungera riktigt bra även för Indy, ser fram emot att få jobba med piskan helt klart.

Fortfarande överraskad över att det kommer redan i år, men synd att klaga haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag väntar tills den kommer till VR och döps om till The Great Circle Jerk.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tycker att detta ser mycket bättre ut än Uncharted. Mer levande miljöer och massor av detaljer. Uncharted är högupplöst och vackert, men otroligt statiskt.

Tycker samma här! Nu fick man ju iofs bara korta glimtar men det lilla man fick se bådar ju onekligen gott..

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Otroligt trist grafik för att vara 2024.

När man ser gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det ut som ett spel gjort för Xbox 360. Nästan. Men inte långt ifrån. Spelet är säkert bra story mässigt osv. Men det måste se bättre ut än sådär 2024. För många av oss är grafiken viktig för att spelet som helhet ska vara riktigt bra.

Man får hoppas att dom släpper detta senare i år och med rejält uppiffad grafik...

Haaaalååå!! Spelet är gjort i unreal engine 5. Är du blind?

Medlem
Skrivet av Guld:

Haaaalååå!! Spelet är gjort i unreal engine 5. Är du blind?

fast är väl id tech motorn dock? så kmr antagligen vara gudomligt optimerat

Medlem

Jag tycker det ser riktigt intressant ut, själv är jag inte särskilt förtjust i förstapersonsperspektiv men det hör såg riktigt bra ut ändå.

Medlem

Linjärt filmspel som bygger på barnslig humor och spektakel. Wolfenstein har ju inte varit några höjdare precis sedan Machinegames tog över.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser ganska stämningsfullt ut. Ska följa!

Medlem

Hype!

Älskar de första filmerna och det här verkar ha rätta kånslan. Och allt man vill ha av Indiana Jones fanns med.

Jag tror personligen first person kan vara toppen.
Tappar man lite precision i rörelser? Ja.
Men jag tyckte det gav ökad inlevelse. Hade inte alls fått samma feeling annars.
Skillnaden på att STYRA Indiana Jones pch VARA Indiana Jones, och att siga i sig miljöerna från rätt synvinkel.

Tror det kommer bli ett spel som landar runt 4 av 5, men HOPPAS på 5 av 5.

It's not a lake, it's an ocean

Detta är ungefär det jag hade hoppats på, varken mer eller mindre. Men jag hade hoppats på att slippa förstaperson.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Action. Of course. Inte min kopp te. Så flopp för min del.

Nedanstående lovar ju inte gott

NuZ
Testpilot

Alltså?! Såg ni samma trailer som jag? Hur kan man gnälla på grafiken? Är ju otroligt bra och märks att grafik verkligen är subjektivt. Gameplay känslan verkar vara på topp och humorn, så tror detta blir mycket bra! Sedan FPS är ett smart drag, vi behöver inte ha en till Tomb Rider kopia för vi har redan de nya samt Uncharted. Hype!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

KoP
Medlem
Skrivet av dymozahr:

Som gammal fanboy av Indiana Jones and the Fate of Atlantis, så sved det väl lite innanför västen,
men men... lär väl naturligtvis prova

Hur då? Hade du hellre sett att spelet blev ett old school peka-klicka spel? 😂

Medlem
Skrivet av Dengode:

Såg långt ifrån färdigt ut. Grafiken ser ut som remastern till ps3 spelet mafia 2 och first person är ett sinnesjukt uselt designval. Lågvattenmärke

Har du någonsin spelat ett ps3 spel?

OT: jag var inte ens lite taggad på detta då Tomb Raider, Uncharted verkligen inte är min kopp te men jäklar det såg riktigt bra ut. Helt rätt val med första person just på grund av att särskilja sig från konkurrenterna och för att det faktiskt är det Machine Games kan och är duktiga på.

Verkar vara rätt dynamiskt med att "zooma ut" till tredje person också vilket nog kan göra det lite mer cinematiskt. Nehe nu blev jag lite småsugen på detta.

Tillägg: lite småkomiskt att det spelet jag vill vara hype på och se fram mot, Avowed, blir jag mindre och mindre sugen på medan ett spel som jag inte ens haft på min radar får mig sjukt taggad.

Medlem

Nja, det kanske blir bra. Men det såg inte ut att vara något för mig. Men hoppas de får till det för er som ser fram emot det.

Medlem

Jag blev glatt överraskad och hypad av avtäckningen!

Medlem
Skrivet av KoP:

Hur då? Hade du hellre sett att spelet blev ett old school peka-klicka spel? 😂

Absolut. Att Peka och Klicka idag har en tynande tillvaro består mest av industry bias. Finns redan en pågående diskussion om detta för inte bara den genren.

Som tur är så kommer det bra spel i den genren också

Medlem

Ajajaj, Todd Howard inblandad😅 Att dom skyltar med det och ger han massa screentime, nästan mer än självaste spelet är ju direkt ingen bra sak efter Starfield.

Medlem

Allt blir ju bättre med första person så det var ett bra val. Tyvärr för egen del så är jag ju våldsamt ointresserad av Indiana Jones så detta är inget för mig ändå.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skriv svar