Playstation-kalas! Se State of Play klockan 23 i kväll

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Stämmer inte alls utan varit rätt så bra.
Sen beror det ju på vilka förväntningar man har på det. Men då Sony oftast skriver ut vad man kan förvänta sig, så är det konstigt att folk blir så besvikna ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Passar på de flesta, uttjatat och lockar inte alls (undantag är väl GoW och ff7 remake). Lirar enbart på ps5:an nu förtiden och är mycket nöjd med konsolen i sig men spelutbudet och Sony's överdrivna fokus på single player lir är riktigt tråkigt imo. Förstår inte varför de är så rädda för variation. Skadar ju inte att släppa lite fler fps lir, first person rpgs, jrpgs, multiplayer spel i allmänhet osv osv.

Jag tror inte att Sony är rädda för variation utan är fokuserade på att ge (sina) kunder vad de önskar. Klok strategi och den passar mig bra.

Förstår att man kan tycka att det är tråkigt om man har andra behov, men då finns det som tur är många andra alternativ.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tror inte att Sony är rädda för variation utan är fokuserade på att ge (sina) kunder vad de önskar. Klok strategi och den passar mig bra.

Förstår att man kan tycka att det är tråkigt om man har andra behov, men då finns det som tur är många andra alternativ.

Jo jag köper det, tyvärr finns det inte jättemånga alternativ, inte om man vill ha exklusiva storspel från Sony som inte är utefter samma mall konstant. Får väl hålla tummarna för att Sony inte spelar safe 100% av tiden framöver haha.

Medlem

Bara jag som hoppas på att få en trailer på Shadow of the Erdtree??? KOMIIGEN!!!

Releasehästryttare
Skrivet av GamerNurse:

Bara jag som hoppas på att få en trailer på Shadow of the Erdtree??? KOMIIGEN!!!

Frågan är hur många som kommer stanna uppe inatt som det släpps under streamen!

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Bara jag som hoppas på att få en trailer på Shadow of the Erdtree??? KOMIIGEN!!!

Inte en chans att vi får det.

Finns inga rykten,leaks eller ens prat om något inför denna show. Det skulle isåfall ha varit en grymt bra gömd hemlighet och en överraskning utan dess like, men, bara att glömma.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

1 minut kvar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jo jag köper det, tyvärr finns det inte jättemånga alternativ, inte om man vill ha exklusiva storspel från Sony som inte är utefter samma mall konstant. Får väl hålla tummarna för att Sony inte spelar safe 100% av tiden framöver haha.

Förstår dig och hoppas att Sony lyckas leverera sådant som funkar för dig också. Ju fler happy gamers ju bättre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Silent hill 2 remake. Ps5 spel. Hmm såg ut som ett ps3-spel. Men grafik är inte allt.

Medlem

Rise of the Ronin ser jäkla intressant ut, synd att det är PS5-exklusivt.

Synd att vi inte fick något år/datum på Judas, det ser ut att kunna bli en värdig spirituell uppföljare till Bioshock helt klart. Vill ha NU!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kul med Death Stranding 2 men..2025!? Fyy, alldeles för långt kvar.

Medlem

Herregud vilken bra State of Play! Bästa i manaminne! Silent Hill 2, Death Stranding 2: On the Beach såg otroligt ut och kul att Elle Fanning är med! Och att han ska göra en helt ny Tactical Stealth-serie för Sony efter ett förrädarna Konami huggit honom i ryggen och att det ska bli ett cutting edge tech spel kombinerat med film låter mycket spännande. Kojima är sånt geni ba!

Medlem

Vilket sömnpiller!
Bådar inte gott för Sony framöver om detta var dom stora kanonerna dom ville lyfta fram.
Silent Hill 2 som man varit så taggad på såg ju ut som skit.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Death Stranding 2 trailern var häftig trots att jag inte hängde med nånstans. Släpps 2025.

Därefter lovar Kojima att de ska börja jobba mer fullt ut på ett nytt Tactical espionage-spel. Något han tänker ska bli hans sista verk i sin 40-åriga karriär som spelskapare. Han är väl 60-62 bast vid det här lagret.

Det enda oroväckande med hans sista spel är väl att det ska bli en fusion mellan film och spel på ett sätt vi inte upplevt förr.

State of Play: 31 jan 2024
4
Mycket bra
+
Mycket bra show, många intressanta spel
+
45 minuter med kvalitetsspel
+
Svenska V Rising i rampljuset
-
Inga större överraskningar
-
Några utvecklarsnack kändes stela/påtvingade
Det här betyder betygen på FZ

Ser mest fram emot:

- Drakens Dogm Två och
- Uppkomsten av Herrelös Tjänare


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av mh76:

Silent hill 2 remake. Ps5 spel. Hmm såg ut som ett ps3-spel. Men grafik är inte allt.

Vad menar du? Det såg ju bra ut! Kommer bli jätteläskigt att spela igenom själv!

Skrivet av Fezk:

Rise of the Ronin ser jäkla intressant ut, synd att det är PS5-exklusivt.

Synd att vi inte fick något år/datum på Judas, det ser ut att kunna bli en värdig spirituell uppföljare till Bioshock helt klart. Vill ha NU!

Ja, det såg otroligt ut! Glad att det kommer till PS5 då jag nyss köpt en. Ser fram emot att få spela det! Judas såg också bra ut, trodde det var nytt Bioshock så är pepp på det! Gillade de två första så ett spel i den stilen kan inte skada!

Skrivet av gorbatjov:

Kul med Death Stranding 2 men..2025!? Fyy, alldeles för långt kvar.

Det är för att jag precis har börjat spela första och ska hinna spela igenom det ett par gånger först

Kul att ryktet om remaster av denna pärla stämde! Spelade aldrig igenom hela på PS4 så ser fram emot att kunna spela igenom hela nu! Passar bra inför kommande filmen också! Tyckte det var lite märkligt att de gjorde en nu efter alla år men nu känns det mer logiskt!

Medlem

Remaster av Until Dawn? Vem slog i skallen där? Bloodborne någon?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Var inte lika många PSVR2-spel som jag hade hoppats på (Alyx </3) men dessa såg otroliga ut!

Som sagt detta ser så bra ut!

Medlem

Judas längtar jag efter och kommer även till Xbox. Metro är en besvikelse om det enbart blir ett vr2 spel. Men förhoppningsvis kommer det ett normalt Metro spel till Xbox och Playstation.

Medlem

Silent Hill 2 trailern var tråkigt nog riktigt kass. Dedär får dom polera en lång stund på...

Death Stranding 2 ser ju välidgt unikt och häftigt ut, med den där typiska Kojima-touchen, vilket man måste älska.
Synd att spelet är en uppföljare till ett av de tråkigaste skitspelen jag testat bara. ^^

Medlem
Skrivet av Tassel:

Vilket sömnpiller!
Bådar inte gott för Sony framöver om detta var dom stora kanonerna dom ville lyfta fram.
Silent Hill 2 som man varit så taggad på såg ju ut som skit.

Du har tappat spel intresset om du tyckte allt var skit som visades.

Medlem
Skrivet av Guld:

Du har tappat spel intresset om du tyckte allt var skit som visades.

Men allt var ju skit

Medlem
Skrivet av tisse:

Men allt var ju skit

Nähä!

Medlem
Skrivet av tisse:

Men allt var ju skit

Du med har tappat spel intresset.

Medlem

Grafiken i Rise of the Ronin ser ut att var för 10 år sedan.
Sonic borde de ha gett upp på för 10 år sedan för de är tydligen oförmögna att göra bra Sonic spel..
Stellar... snarare är Atrocious en bättre titel för det spelet

Medlem
Skrivet av tisse:

Grafiken i Rise of the Ronin ser ut att var för 10 år sedan.
Sonic borde de ha gett upp på för 10 år sedan för de är tydligen oförmögna att göra bra Sonic spel..
Stellar... snarare är Atrocious en bättre titel för det spelet

Tycker jag verkligen inte att det gör? Sen är ju inte grafik allt, kan ju vara grymt spel ändå

Sen är ju detta en remaster (med tillägg av Shadow som det ryktades om innan) så tror det kan locka många nostalgiker. De blir ju aldrig lika bra som Mario eller vad de drömde om men helt okej spelupplevelser kan de ju leverera.

Medlem
Skrivet av Guld:

Du har tappat spel intresset om du tyckte allt var skit som visades.

Nja, knappast. Lagt hundratals timmar senaste tiden på att bocka av spel från backloggen.
Blev bara väldigt besviken. Flera titlar, typ Silent Hill 2 och Ronin, såg ju ut att vara minst två generationer efter rent grafiskt.
Sen hade jag nog lite för höga förhoppningar om att vi skulle fått ett datum för Shadow of the Erdtree.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad menar du? Det såg ju bra ut! Kommer bli jätteläskigt att spela igenom själv!

https://youtu.be/ayKICAIUHkA

Ja, det såg otroligt ut! Glad att det kommer till PS5 då jag nyss köpt en. Ser fram emot att få spela det! Judas såg också bra ut, trodde det var nytt Bioshock så är pepp på det! Gillade de två första så ett spel i den stilen kan inte skada!

https://youtu.be/wbLstJHlC4U

Det är för att jag precis har börjat spela första och ska hinna spela igenom det ett par gånger först

https://youtu.be/pnbxcNmUcQo

Kul att ryktet om remaster av denna pärla stämde! Spelade aldrig igenom hela på PS4 så ser fram emot att kunna spela igenom hela nu! Passar bra inför kommande filmen också! Tyckte det var lite märkligt att de gjorde en nu efter alla år men nu känns det mer logiskt!

Blir säkert roligt och otäckt. Men grafiskt stor besvikelse. Ser verkligen inte ut som ps5.

Medlem

Så med facit i hand, vilket va det bästa spelet på detta State of play?
Själv tyckte jag nog Stellar Blade såg mest kul ut även om Metro VR såg lite intressant ut

Medlem
Skrivet av Gaara:

Så med facit i hand, vilket va det bästa spelet på detta State of play?
Själv tyckte jag nog Stellar Blade såg mest kul ut även om Metro VR såg lite intressant ut

Death Stranding 2 utan tvekan, annars tyckte jag det var lite blekt.

Medlem
Skrivet av mh76:

Blir säkert roligt och otäckt. Men grafiskt stor besvikelse. Ser verkligen inte ut som ps5.

Vi är alla olika och jag tycker tvärtom. Gick från skeptisk till smått hypad. Detta tack vare just grafik/atmosfär.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

123
Skriv svar