Borderlands (filmen)

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Frågan som kvarstår;
Är den dålig i stil med Sharknado och Iron Sky, d.v.s. "kulstatus av dålig film"? Eller är det tyvärr så pass högt produktionsvärde att den bara är rent av slöseri med tid på alla sätt och vis?

Folk har beskrivit den som om ett AI har försökt skriva en Guardians of the Galaxy men utan vare sig charm eller stil.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Releasehästryttare

I left my Borderlands movie ticket in the car and someone broke in to leave 3 more 😡😡😡

Medlem
Medlem

Jag såg en bild och trodde det var någon ploj. Det såg såg så otroligt FEL ut, och då var det bara karaktärerna. Såg ut som rika cosplayers utan sinne för materialet.

signatur

1338 - One Step Above

Skribent
Skrivet av Devan:

Tydligen skall nya Alien filmen som har premiär i morgon vara bra.

https://i.ytimg.com/vi/_9P30D7zcVE/maxresdefault.jpg

Skall man tro ovan bild så hade de inte råd att ta in riktiga aliens utan människor fick göra rollen istället! /S

Den hoppas man ju på! Skönt att Ridley Scott själv inte verkar vara så värst involverad, han har redan förstört tillräckligt med Prometheus och Covenant…

Skribent
Skrivet av Yatagarasu:

Frågan som kvarstår;
Är den dålig i stil med Sharknado och Iron Sky, d.v.s. "kulstatus av dålig film"? Eller är det tyvärr så pass högt produktionsvärde att den bara är rent av slöseri med tid på alla sätt och vis?

Kommer nog aldrig uppnå nån kultstatus. 😕

Megabudget och filmstjärnor omöjliggör den där charmiga b-filmskänslan som andra dåliga rullar har..

Releasehästryttare
Skrivet av Jonas Vågström:

Den hoppas man ju på! Skönt att Ridley Scott själv inte verkar vara så värst involverad, han har redan förstört tillräckligt med Prometheus och Covenant…

Han såg filmen och gillade den:

Alien: Romulus director says Ridley Scott called the film “f***ing great”

https://www.joblo.com/alien-romulus-ridley-scott-reaction/amp...

Testpilot

Vill minnas att Ridley Scott är producent för Romulus, och sköter regi för kommande Gladiator 2?

Visserligen är det väl Alvarez som är regissör för Romulus, men tänker att Scott ändå lär ha haft ett och annat att säga till om som producent ändå. Sedan är Prometheus och Covenant okej filmer kan jag tycka personligen, men kanske inte vad som annars väntas av varken R. Scott eller huvudgrenen av Alien-genren.

Oavsett är jag grymt taggad på Romulus, trailers får det i alla fall att verka som att man går tillbaka till grunderna och mot psykologisk skräck snarare än action.

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Oj, vilken överraskning.

Kommer här och filmar mig!

Skribent
Skrivet av Devan:

Han såg filmen och gillade den:

Alien: Romulus director says Ridley Scott called the film “f***ing great”

https://www.joblo.com/alien-romulus-ridley-scott-reaction/amp...

Skrivet av Yatagarasu:

Vill minnas att Ridley Scott är producent för Romulus, och sköter regi för kommande Gladiator 2?

Visserligen är det väl Alvarez som är regissör för Romulus, men tänker att Scott ändå lär ha haft ett och annat att säga till om som producent ändå. Sedan är Prometheus och Covenant okej filmer kan jag tycka personligen, men kanske inte vad som annars väntas av varken R. Scott eller huvudgrenen av Alien-genren.

Oavsett är jag grymt taggad på Romulus, trailers får det i alla fall att verka som att man går tillbaka till grunderna och mot psykologisk skräck snarare än action.

Jag litar nog faktiskt på Ridley Scott om han gillar den. Är väl mest de kreativa besluten han tog kring de sista två ”Alien-filmerna” som stör mig lite.

Både Prometheus och Covenant har någonting och är väl inte dåliga rullar, men jag tyckte att Ridleys försök att förklara xenomorfernas historia bara rörde ihop alltsammans.

Det får gärna finnas lite mystik! Romulus verkar lovande och jag ser fram emot Gladiator 2 - som jag nämner i texten:”Hoppet är det sista som lämnar människan” 🙏🏻

Medlem

PG13 vilket fail!

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tack för din hjälteinsats och hoppas att du får allt stöd du behöver efter en sån traumatisk upplevelse ❤️

Skribent
Skrivet av Shadee:

Alltså. Hade tänkt i princip skippa den här helt, men ju fler sågningar jag läser desto mer intresserad blir jag att se vad alla pratar om.

Kanske blir ett biobesök till helgen ändå, om den fortfarande går på bio dvs.

Så har jag tänkt väldigt många gånger och ångrat mig väldigt många gånger. Go for it och återkom!

Till jonas vill jag bara säga att vi finns i chatten för dig. Det gör tyvärr även Fredrik, men det är ett kors vi bär gemensamt <3

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Både Prometheus och Covenant har någonting och är väl inte dåliga rullar, men jag tyckte att Ridleys försök att förklara xenomorfernas historia bara rörde ihop alltsammans.

Skräcken försvinner om man får reda på för mycket och saker är oftast läskigare i tittarens huvud när man inte ser/vet allt.

Att i de två filmerna som vanligt blanda in oss människor som några skapelser av "gudomliga"/utomjordiska krafter är det vanligaste felet sci-fi-berättelser gör.

Sätt en människa i handlingen om du måste men låt han vara en betraktare inte en frälsare.

Det finns en anledning till att Star Wars fungerar, det finns helt enkelt inga från jorden i de filmerna.

Medlem

Väntat tyvärr, men supertrist att de fipplade till det. Gillar några av skådisarna så hade hoppats på att det iaf skulle bli medel.

Medlem

Jag hoppas du att du fick snackset betalt också när du gjorde denna stora uppoffring!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Länge sedan man hörde det namnet. Undrar vad han gör idag?

Efter en snabbtitt på IMDB så verkar det som att han fortfarande gör filmer av lägre kvalitet

Tydligen så kostade filmen 115 miljoner dollar att göra och drog bara in 4 miljoner dollar under premiärhelgen. Imponerande.

https://variety.com/2024/film/box-office/it-ends-with-us-open...

Gnällkuk
Skrivet av Najkan:

Kommer här och filmar mig!

Jaha, här får inte ha privatliv!

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Varit längesen en sådan här kalkonrulle kom ut.
Att den kostar över 100 miljoner är helt galet.

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Kan man kalla den Uwe Boll-dålig?

Skrivet av Dajvan:

Länge sedan man hörde det namnet. Undrar vad han gör idag?

Skrivet av Bojkott:

Efter en snabbtitt på IMDB så verkar det som att han fortfarande gör filmer av lägre kvalitet

Den gode Uwe verkar skratta åt Borderlands olycka i alla fall 😅

https://x.com/uwebollrawusa/status/1822800146628784521?s=46&t...

Medlem
Skrivet av enviro:

Verkligen inte någon "so bad it's good"-grej. Bara slöseri med tid. Är typ fortfarande uppgiven efter att ha sett den.

Som när vi var med jobbet och såg Robin Hood från 2018... det fanns INGET med den som var bra, det var inte ens som att filmen var bra för att den var dålig. Det kändes bara onödigt.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vah? Prometheus var ju jättebra. Massa folk som inte fattar filmen som tror att den inte var bra 🤷‍♂️.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Vah? Prometheus var ju jättebra. Massa folk som inte fattar filmen som tror att den inte var bra 🤷‍♂️.

Okej, jag medger att ”förstört” kanske var ett ordval i starkaste laget. Jag gillar ändå Prometheus som enskilt verk men jag ogillar att den bums ska vara en del av Alien-lore:n och ska försöka att förklara en massa saker.

Vissa saker behöver inte förklaras, hade hellre tagit en mer klassisk Alien-film vilket vi nu verkar få i Romulus 🙂

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Säg som det är. Du tycker att man är korkad om man inte "förstår" filmen.

Vare sig man förstår en film's story eller inte, är det kanske inte ens "cup of tea". Doesn't make one stupid.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Störde mig mest på en massa karaktärers osannolika beteende i Prometheus. Vissa saker och scener i filmen var bra, men en hel del sådant som störde. Covenant hade ännu mer sådant.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

OT:
Jag tänker nog tvärt om. Det är en snyggt förpackad, underhållande, men ganska korkad film.
VIssa verkar dock av någon obegriplig anledning tro att det gömmer sig ett djupare budskap eller lager i filmen, och så känner de sig smarta för att de förstod detta (enligt dem) djupa budskap, och alltså måste de som ser filmen för den rätt generiskt snyggt förpackade smaklösa soppa den faktiskt är, i deras ögon, vara för dumma för att förstå detta (icke existerande) djup/lager, och det är därför de inte gillar filmen. Det är en klart bättre film än Alien vs Predator, men ur ett rent djuphetsperspektiv så ligger de och guppar ungefär jäms med varandra.
Det finns ju ingenting "att förstå". Handlingen är glasklar, karaktärerna är rätt trista, (och i vissa fall rent ut sagt korkade), "twisten" är menlöst och gav bara en "jaha-känsla".

Back on track:

På Borderlands öppningsdag så drog Twisters in 4,4 miljoner dollar, alltså mer än Borderlands och då hade den redan gått på bio i 4 veckor.
Det är katastrofalt uselt för en film med den budgeten, baserat på ett inarbetat varumärke, med kända skådespelare.
Besluten bakom denna soppa är fullkomligt obegripliga.

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jag är fan ännu mer kritisk än Jonas här då jag inte ens tycker den ser bra ut. Tvärtom. Och det är enkelt att förstå varför Craig Mazin strök sig själv från credits (han skrev mansuet från början, men det var innan alla omskrivningar och reshoots).

Och vid sidan om det usla manuset är actionscenerna så förtvivlat dåliga att jag förmodligen såg ut som en bebis som smakat sin första citron när jag tittade. Varenda dödssynd man kan tänka sig när det gäller att koreografera, filma och klippa en fightscen begås.

Never mind att den stal 1h 40 min, jag tror jag aktivt åldrades när jag genomled pärsen. Mina första gråa hårstrån ska jag döpa till Eli och Roth.

Det sistnämnda. Gör dig själv en tjänst och stå över.

Det retar mig ännu mer att Joe Abercrombie har bidragit till ett så uselt manus än att Mazin hoppade av. Hans "First Law"-trilogi är ju riktigt bra.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Det retar mig ännu mer att Joe Abercrombie har bidragit till ett så uselt manus än att Mazin hoppade av. Hans "First Law"-trilogi är ju riktigt bra.

Joe Abercrombie har inte bidgrat till manuset.
Joe Crombie verkar vara en alias för någon annan.

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Joe Abercrombie har inte bidgrat till manuset.
Joe Crombie verkar vara en alias för någon annan.

Nej, det är samma person om du kollar på imdb. https://www.imdb.com/name/nm11145180/?ref_=tt_ov_wr

Edit: Men nu blev jag osäker när jag kollade Crombies konto på X. Hoppas och tror att du har rätt ändå!

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

123
Skriv svar