Borderlands (filmen)
Frågan som kvarstår;
Är den dålig i stil med Sharknado och Iron Sky, d.v.s. "kulstatus av dålig film"? Eller är det tyvärr så pass högt produktionsvärde att den bara är rent av slöseri med tid på alla sätt och vis?
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >
Frågan som kvarstår;
Är den dålig i stil med Sharknado och Iron Sky, d.v.s. "kulstatus av dålig film"? Eller är det tyvärr så pass högt produktionsvärde att den bara är rent av slöseri med tid på alla sätt och vis?
Verkligen inte någon "so bad it's good"-grej. Bara slöseri med tid. Är typ fortfarande uppgiven efter att ha sett den.
Jag är fan ännu mer kritisk än Jonas här då jag inte ens tycker den ser bra ut. Tvärtom. Och det är enkelt att förstå varför Craig Mazin strök sig själv från credits (han skrev mansuet från början, men det var innan alla omskrivningar och reshoots).
Och vid sidan om det usla manuset är actionscenerna så förtvivlat dåliga att jag förmodligen såg ut som en bebis som smakat sin första citron när jag tittade. Varenda dödssynd man kan tänka sig när det gäller att koreografera, filma och klippa en fightscen begås.
Never mind att den stal 1h 40 min, jag tror jag aktivt åldrades när jag genomled pärsen. Mina första gråa hårstrån ska jag döpa till Eli och Roth.
Frågan som kvarstår;
Är den så pass dålig att den blir en "kultfilm" i listan av "måste ses"-kassa-filmer? Eller är det tyvärr så pass högt produktionsvärde att den bara är rent av slöseri med tid på alla sätt och vis?
Det sistnämnda. Gör dig själv en tjänst och stå över.
Jonas tar en för laget. Respekt 🫡
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Svag 2 av 5 från mig. Med nöd och näppe godkänd.
Det saknas ett flyt i filmen, och det är märkligt att jag knappt drog på smilbanden med tanke på den skruvade världen filmen utspelas i. All heder till Cate Blanchett och hennes karriär, men att som 55-åring försöka spela en rapp och akrobatisk bountyhunter… det fungerade inte alls.
Filmen räddas upp lite av settingen och vissa visuella effekter.
Det är 1 timme och 40 minuter av ditt liv som du aldrig kommer få tillbaka
Men eloge till dig och alla som går och ser den, jäklar vilken kalkon till film detta verkar vara.
Är den värre än "The Garbage Pail Kids Movie"?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Så vansinnigt märkligt ändå att man valt att skala bort ”over the top” Gore-humorn som på många sätt är spelseriens varumärke. Annars är ju även Borderlands en lite märklig hybrid mellan fallout och madmax. (Som bägge redan är rätt skruvade serier med ordentligt med gore.) Bordelands, som spel, tog detta ett steg till.
Nice med tom salong! Påminner mig om när det öppnades en stor salong i närområdet som ingen gick på första åren i närområdet när jag var liten. Men är inte alla biosalonger rätt så tomma nu för tiden?
Jag gick också på bio i helgen. Såg insidan ut 2. Hade glömt hur gott det var med överprissatta biopopcorn.
Verkligen inte någon "so bad it's good"-grej. Bara slöseri med tid. Är typ fortfarande uppgiven efter att ha sett den.
Exakt så, vissa filmer är så dåliga att de ändå har någon form av dragningskraft - det har inte Borderlands.
Var lysmelk kvällens höjdpunkt?! 🙂
Det skulle man kunna säga 😅
Det är 1 timme och 40 minuter av ditt liv som du aldrig kommer få tillbaka
Men eloge till dig och alla som går och ser den, jäklar vilken kalkon till film detta verkar vara.
Är den värre än "The Garbage Pail Kids Movie"?
Har tyvärr(?) aldrig sett "The Garbage Pail Kids Movie", men jag tvivlar på att detta kan bli en kultklassiker av samma kaliber. Inte ens ”so bad it’s good. 😑
Alltså. Hade tänkt i princip skippa den här helt, men ju fler sågningar jag läser desto mer intresserad blir jag att se vad alla pratar om.
Kanske blir ett biobesök till helgen ändå, om den fortfarande går på bio dvs.
Spara pengarna säger jag, speciellt med tanke på dagens biljettpriser. Köp ett spel istället! 😉
Kommer utan tvekan att se den någon gång, det är nästan ett måste i och med att det är Borderlands, men verkligen inte på bio
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag som tänkte se den med två av sönerna, de spelar spelen båda två. hm, vi får se.
Med tanke på biljettpriserna och att ni är tre stycken tycker jag att ni kan invänta ett släpp på streaming. Kommer nog inte dröja alltför länge när filmen går så dåligt på bio…
Kan man kalla den Uwe Boll-dålig?
Nja, Uwe Boll gjorde ändå dåliga B-filmer. Här jobbar vi med en megabudget och filmstjärnor, blir inte riktigt samma sak - den når inte upp till samma charm som en b-film kan ha 🤔
Uwe's filmer görs med låg budget och med en glimt i ögat. De ligger i Zonen "dåligt bra"
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Länge sedan man hörde det namnet. Undrar vad han gör idag?
Spara pengarna säger jag, speciellt med tanke på dagens biljettpriser. Köp ett spel istället! 😉
Tydligen skall nya Alien filmen som har premiär i morgon vara bra.

Skall man tro ovan bild så hade de inte råd att ta in riktiga aliens utan människor fick göra rollen istället! /S
Skulle inte förvåna mig om den snart släpps på Netflix och tar sig upp på topplistans första plats denna månaden också
"Borderlands will eventually be released on Starz, rather than Netflix or Disney+, followed by Peacock, given distributor Lionsgate's licensing deals."
"Borderlands would come to Starz between Christmas and early February."