Medlem
Skrivet av jeppe109:

Verkar finnas tillgänglig för förbokning igen hos amazon.

Amazon - PS5 Pro

Tackar! Förbokat en nu hos Amazon. Blir att avbeställa den jag köpte hos Elgiganten.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Mm, jag har redan fem ps5-kontroller så kommer nog sälja den medföljande.
Då har man ju i stort sett tagit hem kostnaden helt för skivläsaren när man köper för 700kr lägre via amazon.

Intressant, vilket pris talar vi om? Tänkte kanske få tag på en extra, vilket också känns en gnutta onödigt då det känns som att Sony totalt dödat local co-op.

Några speltips för det ändamålet med kanske?

Medlem
Skrivet av Balunan:

Töntigt, jag beklagar.

Uppdatering!

Jag ringde supporten och dem prismatcha😊

Lite bök där med(kollade efter numren, men släppte sedan igenom ändå) och jag fick hämta ut presentkort i butik eftersom att jag betalt med presentkort. Telefonsupport kunde inte skicka, men skrev meddelande till butiken.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Uppdatering!

Lite bök där med(kollade efter numren, men släppte sedan igenom ändå) och jag fick hämta ut presentkort i butik eftersom att jag betalt med presentkort. Telefonsupport kunde inte skicka, men skrev meddelande till butiken.

Snyggt, grattis!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Uppdatering!

Mina var inte särskilt mycket till hjälp, giganten i chatt sa bara att "de har de inte i lager", varav jag påpekar att INGEN har dessa i lager.

"Kan inte hjälpa dig med det då tyvärr".

Så blir nog att avboka hos dem!

Medlem
Skrivet av Samus:

Intressant, vilket pris talar vi om? Tänkte kanske få tag på en extra, vilket också känns en gnutta onödigt då det känns som att Sony totalt dödat local co-op.

Några speltips för det ändamålet med kanske?

549:- eller så är väl skäligt för en ny kontroll när dem i butik ligger på 749+.

Lite dålig koll på co-op på ps5. Jag har flera kontroller mest för att kunna byta snabbt om kontrollen börjar strula eller om batteriet dör.
Skönt att bara kunna byta till en uppladdad kontroll istället för att sitta med kabel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Såg nu att de även erbjuder inbyte, kan tydligen få 3340 för min PS5a antagligen mer om jag hade haft "Slim"-modellen

Mm, lite lågt men det är väl vad man får vänta sig när ett bolag köper in. Man slipper ju hålla på med tradera eller dylikt förvisso, vilket kan vara värt en del.

Behåller nog min PS5 för att eventuellt kunna jailbreaka den i framtiden. Har funkat för tidigare generationer och brukar vara kul att pilla med. Speciellt när vissa spel får inofficiella patchar för att prestera bättre.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

549:- eller så är väl skäligt för en ny kontroll när dem i butik ligger på 749+.

Lite dålig koll på co-op på ps5. Jag har flera kontroller mest för att kunna byta snabbt om kontrollen börjar strula eller om batteriet dör.
Skönt att bara kunna byta till en uppladdad kontroll istället för att sitta med kabel.

Om du vill sälja din nya för 500-550:- så är jag definitivt intresserad.

Medlem
Skrivet av Samus:

Om du vill sälja din nya för 500-550:- så är jag definitivt intresserad.

Kan kolla på det igen när paketet anländer 👍

Medlem
Skrivet av Samus:

Mina var inte särskilt mycket till hjälp, giganten i chatt sa bara att "de har de inte i lager", varav jag påpekar att INGEN har dessa i lager.

"Kan inte hjälpa dig med det då tyvärr".

Så blir nog att avboka hos dem!

Det verkar vara lite lotteri då.
De fanns att förboka på Amazon när jag kollade, fanns de när du kontakta supporten?

Chat fungera inte för mig heller, dock telefonsupport som sagt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det verkar vara lite lotteri då.
De fanns att förboka på Amazon när jag kollade, fanns de när du kontakta supporten?

Chat fungera inte för mig heller, dock telefonsupport som sagt.

Nej, fullbokad en andra gång strax innan

Medlem

Jag har förbokat på amazon för ca 700kr billigare pris, om jag kontaktar elgiganten för avboka, kan de erbjuda samma pris som Amazon?

Medlem
Skrivet av bestone:

Jag har förbokat på amazon för ca 700kr billigare pris, om jag kontaktar elgiganten för avboka, kan de erbjuda samma pris som Amazon?

Ring deras kundtjänst och pröva, var ju någon i tråden som hade gjort det och fått igenom en prismatchning!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ring deras kundtjänst och pröva, var ju någon i tråden som hade gjort det och fått igenom en prismatchning!

Chattade med deras kundtjänst idag, de vile att Amazon skall ha produkt tillgänglig för att matcha pris, återstår att ringa.

Medlem
Skrivet av bestone:

Chattade med deras kundtjänst idag, de vile att Amazon skall ha produkt tillgänglig för att matcha pris, återstår att ringa.

Då hade jag valt att avboka om jag fick det svaret.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Då hade jag valt att avboka om jag fick det svaret.

Märkligt, känns ändå som en självklarhet att produkten de ska prismatcha bör vara tillgänglig för beställning/förbokning när man gör denna förfrågan?

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Märkligt, känns ändå som en självklarhet att produkten de ska prismatcha bör vara tillgänglig för beställning/förbokning när man gör denna förfrågan?

Det kanske den också var men att personen i fråga ville vara vänlig och kolla om prismatchning var möjlig men att det hann försvinna från lagret.

Medlem

Jag behåller min bokning på Power. 700kr hit eller dit gör inte så stor skillnad utslaget över livslängden på produkten så inte värt krånglet. Kommer spara in den summan samt skivläsaren ganska fort genom att köpa fysiska spel istället för digitala.

Medlem

Jag gör inget för att störa min bokning. Jag ska spela på PS5 Pro den 7/11.

Medlem

Ringde elgiganten kundtjänst för matcha pris mot min amazon beställning, de kan inte hitta produkt sida, så fick maila länk fast produkten är inte tillgängligt, får se om de kan matcha pris så får jag också på release dagen.

Medlem

Såg att techinn säljer konsolen för ca strax över 9200kr ä. Vet inte hur säkert det är att handla därifrån dock.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Såg att techinn säljer konsolen för ca strax över 9200kr ä. Vet inte hur säkert det är att handla därifrån dock.

Läste recesioner på TrustPliot, beställ ej från Teechinn!

Medlem

För er som vill komma en femhundring billigare undan så finns ps5 PRO att beställa från både amazon tyskland och Frankrike. Leveranstiden är samma som den i Sverige, alltså veckan efter lansering.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

För er som vill komma en femhundring billigare undan så finns ps5 PRO att beställa från både amazon tyskland och Frankrike. Leveranstiden är samma som den i Sverige, alltså veckan efter lansering.

Det blir typ samma pris efter att frakten och justeringen av momsen är klar dock. Men det kan ju vara ett alternativ när det är slutsålt hos amazon sverige så klart.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det blir typ samma pris efter att frakten och justeringen av momsen är klar dock. Men det kan ju vara ett alternativ när det är slutsålt hos amazon sverige så klart.

Blev 10 k när jag var i slutsteget på kassan, så 500kr skillnad som jag nämnde

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Alltid någe, speciellt som en inte vet när/om svenska Amazon får in den igen

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Ja ok. Trodde du menade jämfört med amazon sverige.
Då är jag med.

Medlem
Skrivet av V5er:

Jag gör inget för att störa min bokning. Jag ska spela på PS5 Pro den 7/11.

Jag gör som dig och rör inte min bokning heller, vill ju spela 7/11 jag också.

Men Elgiganten har ju 30 dagar prisgaranti så med lite tur kan man hitta bättre pris och prismatcha i efterhand tex på Black Friday.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Men Elgiganten har ju 30 dagar prisgaranti så med lite tur kan man hitta bättre pris och prismatcha i efterhand tex på Black Friday.

Just det, så kan man göra. Smart tänkt där, tack!

Medlem
Skrivet av Crank:

Elgiganten erbjuder dock inte 30 dagars prisgaranti längre, utan det är prismatch vid förbokning/köp som gäller numera. Den gamla prisgarantin försvann för flera år sedan. Finns ju dock möjligheten att ångra köp inom 30 dagar.

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skriv svar