10 minuters gameplay från svenska Jump Ship

Robot
10 minuters gameplay från svenska Jump Ship
Gnällkuk

Ska bli spännande och se vad det blir av det här, haft ögonen på dem sedan det först utannonserades

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser väldigt trevligt ut

Medlem

Ser skoj ut. Svenskt coop rymdspel. Fyra gubbar i samma skepp.

Lite märkligt att det brinner i rymden och så men gameplaymässigt ser det skoj ut. Det är ju hyfsat humoristisk med pizzan och grejer

Deras AI röst heter Iris (Siri spegelvänt).

Får kolla mer på lunchen.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Som Star Citizen utan vaporware! Ser helfestligt ut. Svårt att låta bli parallellen med Helldivers 2, hoppas på en del insekter att slåss mot också!

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Roligt koncept! Det var väl nåt sånt här under utveckling för några år sedan som hette Hyperspace: Pirates of Atira, är det en utveckling av det tro, eller något helt nytt?

Medlem

Hmm, kommer det finnas matchmaking mån tro så man kan spela med randoms?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hmm, kommer det finnas matchmaking mån tro så man kan spela med randoms?

Japp detta är otroligt viktigt för min del.
Har inte sånna här coop spel matchmaking går det bort direkt för min del

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Roligt koncept! Det var väl nåt sånt här under utveckling för några år sedan som hette Hyperspace: Pirates of Atira, är det en utveckling av det tro, eller något helt nytt?

Det är samma projekt! En av utvecklarna skrev lite om det här på FZ för flera år sedan.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det är samma projekt! En av utvecklarna skrev lite om det här på FZ för flera år sedan.

Tyckte att det såg bekant ut, skoJ! Tyckte att det var ett bra koncept redan då så det ska bli kul att se vad det blir av det hela!

Medlem

Räckte med ananaspizza för att få mig på fall. Mums!❤️

Medlem
Skrivet av Karmak:

Japp detta är otroligt viktigt för min del.
Har inte sånna här coop spel matchmaking går det bort direkt för min del

Samma här, rena coop spel är ju kasst, alla har inte, vill inte eller kan inte dra ihop 3 andra polare och lira med. Mer matchmaking åt folket!

Medlem

Ser kul ut. Animationerna var inte så snygga, och grafiken överlag såg högt medioker ut men låt dem utveckla det färdigt så kan det vara intressant.

signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers

Och det här med ett team på drygt tio personer... ser ut som ett sånt där spel man kunde drömma om som liten palt.

"Så bah kan man flyga skeppet, men också vara utanpå det, skjuta rymdbovar, å bah landa någonstans och sno greker, men så börjar det brinna så man måste släcka grejen och pizzamaskin i köket!!!"

signatur
Medlem

Ännu ett nordiskt rymdspel, Nice! Drar paralleller till Void Crew (som jag skulle jämföra med FTL). Striderna ser mer fast paced ut i Jump Ship vilket jag ser fram emot! Kommer bli kul att växla mellan dessa två.

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och det här med ett team på drygt tio personer... ser ut som ett sånt där spel man kunde drömma om som liten palt.

"Så bah kan man flyga skeppet, men också vara utanpå det, skjuta rymdbovar, å bah landa någonstans och sno greker, men så börjar det brinna så man måste släcka grejen och pizzamaskin i köket!!!"

Just det där med att kunna sno greker har ju varit något av en helig graal sedan spelbranschens begynnelse

Medlem

Har följt detta sen skaparen postade om det i forumet (innan namnbytet), och det är redan 5 år sen?! Väldigt pepp!

https://www.fz.se/forum/trad/437928-har-ar-mitt-spel-hyperspa...

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jonny Myrén:

Just det där med att kunna sno greker har ju varit något av en helig graal sedan spelbranschens begynnelse

GREJER! Eller tzatsiki. Valfritt.

signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Jonny Myrén:

Sno greker? This…is…FZ!! *puttar Jonny* 😁

Medlem

Ser fantastiskt ut på många sätt men lite väl skarpa transitioner och rör man sig inte VÄLDIGT fort? Känns som Quake i rörelsehastighet,/momentum, dvs noll momentum. Hade diggat lite mer eftertänksam rörelsehastighet för oss över 25...

Medlem

Ser väldigt intressant ut för mig som älskar Void Crew.

Det här oroar mig däremot:

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ser skoj ut. Svenskt coop rymdspel. Fyra gubbar i samma skepp.

Lite märkligt att det brinner i rymden och så men gameplaymässigt ser det skoj ut. Det är ju hyfsat humoristisk med pizzan och grejer

Deras AI röst heter Iris (Siri spegelvänt).

Får kolla mer på lunchen.

Nja, finns ett antal substanser som är självoxiderande eller har oxidationsmedel nära knutet till sig - är ju så raketbränsle idag fungerar inte minst. ^^ Och pratar vi hypergoliska bränslen krävs inte någon antändning heller, fascinerande grejer! Däremot är det vad jag vill minnas inte så volatilt eller riskabelt i sig i praktiken.

Däremot beter sig lågorna helt vansinnigt för att vara i en miljö utan atmosfär eller gravitation. 😅 Men lite får man väl tänja på realismen för att det ska vara kul. 😁

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ser ut att kunna bli väldigt enformigt, speciellt utan en NPC crew att styra för sådana som mig som lirar själv.
Får hoppas att de slänger in mer kontent som gör det djupare och mer att göra

Medlem
Skrivet av Sarato:

Ser väldigt intressant ut för mig som älskar Void Crew.

Det här oroar mig däremot:
<Uppladdad bildlänk>

Void Crew har ju liknande Ai generated content ju, om du älskar Void Crew kanske det funkar att Jump Ship också har Ai genererat material? Eller e det något specifikt som oroar dig?

1
Skriv svar