Dragon Age: The Veilguard till PS Plus i mars

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag har inte tid med hela spelet tror jag. Men jag kan alltid spela några timmar så att jag vet vad det här blivit av den här serien sedan ettan!

Har du bara spelat ettan och förväntar dig mer av det kan du lika gärna låta bli.

Medlem

Veilguard är ett riktigt bra spel. Hatkulten förstörde nog en hel del av försäljningen och som vanligt är det mest de som inte spelat spelet som skriker mest

Medlem

Förstår inte allt negativt spelet har fått jag gillar det mycket storyn är bra grafiken likaså det enda jag inte gillar är kartan den gör mig lite för förvirrad men överlag är det ett riktigt bra spel

Medlem

Riktigt kul att Veilguard kommer till PS+ men störst för mig är nog cowabunga collection. Har varit inne på att köpa den i evigheter så nu blir det att se vad jag gått miste om.

Medlem

"och gott mottagande från spelare"

*kollar kalendern*

*konstaterar att det inte är 1a april idag*

The fuck?

Medlem
Skrivet av Vampir:

Förstår inte allt negativt spelet har fått jag gillar det mycket storyn är bra grafiken likaså det enda jag inte gillar är kartan den gör mig lite för förvirrad men överlag är det ett riktigt bra spel

"Jag förstår inte".

Kan ha att göra med att folk är trötta på woke-propaganda intryckt i spel av DEI folk utan kärlek till att skapa bra spel vars enda uppgift att pusha sitt trams?

Kolla på de som skapat spelet så ser du EXAKT vad du får, majoriteten är trans, inklusive bossen.

I en scen blir en straffad med armhävningar för att personen "misgendered" en annan.

En annan scen gör en person deal av den är "non-binary".

Ja menar, va fan har det i spelet att göra? Det är 100% i spelet för att pusha nån agenda den stora majoriteten inte vill se i spel. De kallas indoktrinering och är ett noggrannt strategist drag.

Så svaret på din fråga är, förutom de 3 personerna på fz som gillar spelet så är så vill den övervägande majoriteten inte bli uppläxade av nutida vänster ideologier.

Jag säger inte att det inte finns en sån plats utanför spel-världen. Det finns garanterat viktiga saker om minoriteters rättigheter osv. Men folk vill inte ta den debatten när dom vill slukas in i ett fantasy spel.

Vill folk ha den debatten så går dom till reddit.

Det värsta är att woke rörelsen VET att den inte kan sprida propagandan om den startar en ny franchise, ingen kommer köpa det. Därför som en parasit fäster den sig vid redan populära franchises och suger allt liv ur den för att sen överge och söka upp nästa.

Nu är Dragon Age dött. Nästa är väl Witcher och Mass Effect. Sjukt tragiskt.

Medlem
Skrivet av Hoffa:

Det värsta är att woke rörelsen VET att den inte kan sprida propagandan om den startar en ny franchise, ingen kommer köpa det. Därför som en parasit fäster den sig vid redan populära franchises och suger allt liv ur den för att sen överge och söka upp nästa.

Funkar hur bra som helst i spel som Undertale och Stardew Valley så uppenbarligen har du fel.

Det är som vanligt dåliga manus som är problemet, inte inkludering i sig.

Dessutom hade Witcher 3 en transperson så det är verkligen inget nytt i spelen.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Redaktör
Skrivet av Hoffa:

"Jag förstår inte".

Kan ha att göra med att folk är trötta på woke-propaganda intryckt i spel av DEI folk utan kärlek till att skapa bra spel vars enda uppgift att pusha sitt trams?

Kolla på de som skapat spelet så ser du EXAKT vad du får, majoriteten är trans, inklusive bossen.

I en scen blir en straffad med armhävningar för att personen "misgendered" en annan.

En annan scen gör en person deal av den är "non-binary".

Ja menar, va fan har det i spelet att göra? Det är 100% i spelet för att pusha nån agenda den stora majoriteten inte vill se i spel. De kallas indoktrinering och är ett noggrannt strategist drag.

Så svaret på din fråga är, förutom de 3 personerna på fz som gillar spelet så är så vill den övervägande majoriteten inte bli uppläxade av nutida vänster ideologier.

Jag säger inte att det inte finns en sån plats utanför spel-världen. Det finns garanterat viktiga saker om minoriteters rättigheter osv. Men folk vill inte ta den debatten när dom vill slukas in i ett fantasy spel.

Vill folk ha den debatten så går dom till reddit.

Nu är Dragon Age dött. Nästa är väl Witcher och Mass Effect. Sjukt tragiskt.

Skrivet av Påskmust:

Konstigt att det bara är DEI folk verkar klaga på i Veilguard. Måste ju vara ett riktigt toppenspel om man inte är allergisk mot sånt.

Sen är det ju ett spel som kan ta tiotals timmar att klara, om man inte kan tolerera ett fåtal scener så är man bara överkänslig och fylld med hat enligt mig. När Mass Effect släpptes så blev folk hysteriska för man kunde ha samkönat sex, tyckte du det var hemskt också?

Folk säger att dom inte vill ha politik i sina spel men ändå så är dom alltid först med att göra politik av allting istället för att acceptera att allting i ett spel inte behöver vara där för just deras skull.

Det här har redan debatterats till döds, och ingen kommer fram till något. Folk har olika åsikter - låt det vara så.

Inläggen får stå, men woke-snack i denna tråd kommer tas bort.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här har redan debatterats till döds, och ingen kommer fram till något. Folk har olika åsikter - låt det vara så.

Inläggen får stå, men woke-snack i denna tråd kommer tas bort.

Och FZ säger mer eller mindre "diskriminering är helt okej!"

Fint.

Redaktör
Skrivet av Loxus:

Fint.

Lägg ner. Offerkofta är inte välkommen klädsel här.

signatur
Medlem

Lägg ner. Offerkofta är inte välkommen klädsel här.

Jag är inget offer, jag har inget med det där att göra. Men du visar ju vad ni står för iaf.

Redaktör
Skrivet av Loxus:

Jag är inget offer, jag har inget med det där att göra. Men du visar ju vad ni står för iaf.

Vi står för att ha ett forum där saker inte ältas till förbannelse. Recensionen har över 1 000 kommentarer, många av dem handlar om just woke. Det räcker. Och jag betackar mig för antydningar om var vi står i frågan.

signatur
Medlem
Skrivet av Loxus:

Fint.

Det här ämnet ältas varenda gång Veilguard dyker upp och överskuggar den faktiska artikeln med en faktor av tio och börjar helt ärligt bli ganska tröttsamt.

Det har skapats specifika forumtrådar för ämnet och om huruvida FZ ägnar sig åt censur eller diskriminering(spoiler: det gör de inte) och vidare diskussion ser iallafall jag gärna hamnar där istället.

Varenda artikel är inte en politisk kulle att dö på, oavsett hållning i frågan.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Vi står för att ha ett forum där saker inte ältas till förbannelse. Recensionen har över 1 000 kommentarer, många av dem handlar om just woke. Det räcker. Och jag betackar mig för antydningar om var vi står i frågan.

Vet inte varför du kallar det antydningar, det är ju tydligt.

Skrivet av Priapsi:

Det här ämnet ältas varenda gång Veilguard dyker upp och överskuggar den faktiska artikeln med en faktor av tio och börjar helt ärligt bli ganska tröttsamt.

Det har skapats specifika forumtrådar för ämnet och om huruvida FZ ägnar sig åt censur eller diskriminering(spoiler: det gör de inte) och vidare diskussion ser iallafall jag gärna hamnar där istället.

Varenda artikel är inte en politisk kulle att dö på, oavsett hållning i frågan.

Det blir inte bättre av FZs ställning till det hela.

12
Skriv svar