Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Kan ett "nytt" patent visa viss funktionalitet till NSO på Switch 2? Möjligheten finns.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Men Samus Hunter säger ganska självsäkert att det blir en Direct innan Torsdag. PH Brazil har också en källa som säger direct i februari. Gissar nästan på att vi får en Direct tisdag eller onsdag

Vad hände med Directen? Trodde att era källor hade legit koll. 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Vad hände med Directen? Trodde att era källor hade legit koll. 🤷‍♂️

SamusHunter verkar ha haft rätt 2 gånger men vart ett troll senaste tiden. NateTheHate sa att han inte hört något om direct. Varför JeffGrubb och PHbrazil hade fel kan jag inte svara för. Dom brukar ha mer rätt än fel

Medlem
Skrivet av Belgaar:

SamusHunter verkar ha haft rätt 2 gånger men vart ett troll senaste tiden. NateTheHate sa att han inte hört något om direct. Varför JeffGrubb och PHbrazil hade fel kan jag inte svara för. Dom brukar ha mer rätt än fel

Alla är väl mer eller mindre "hit or miss" för hur bra uppgifter en må ha så kan planer ändras eller de var t.ex. redan inaktuella när läckaren mottog dem eller så var den uppgifterna kom från feedad med falska uppgifter för att se om det är samma person som läckte sist (när de hade rätt) kan finnas miljontals anledningar till att någon som vanligtvis har rätt inte har det nu.

Nintendo har utannonserat hur de ska fira Mario Day (March 10) och precis som jag trodde innefattar det ingenting rörande Switch 2. Men precis som han nämner i videon kan de fortfarande släppa någonting senare på just den dagen - men det är föga troligt och ännu mindre troligare att det skulle vara någonting som rör Switch 2. Utan nu är vi mindre än en månad från den stora directen så vi får vänta tålmodigt lite till! Men snart är mini julafton här för oss gamers!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

fira Mario Day (March 10) och precis som jag trodde innefattar det ingenting rörande Switch 2. Men precis som han nämner i videon kan de fortfarande släppa någonting senare på just den dagen - men det är föga troligt och ännu mindre troligare att det skulle vara någonting som rör Switch 2..

Så med andra ord, så har denna video noll med Switch 2 att göra! 🤷‍♂️
Så frågan kvarstår, varför envisas du konstant att posta dessa videos?

Inaktiv
Skrivet av JokerM6:

Han får väll posta vad han vill, det är hans tråd.
Han startade den uppenbarligen

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Det är mindre än en månad kvar till vi får mer info om switch 2, det är intressant att veta att den sista mario-dagen innan switch 2 inte kommer med något angående switch 2. Alltså är en video om ingen switch 2 info också av intresse.

Du verkar ha bra koll på tråden, hur många videos postas som inte har med switch 2 att göra?

Moderator
Skrivet av JokerM6:

Skrivet av anon_361774:

Han får väll posta vad han vill, det är hans tråd.
Han startade den uppenbarligen

Skrivet av Gungnir:

Det är mindre än en månad kvar till vi får mer info om switch 2, det är intressant att veta att den sista mario-dagen innan switch 2 inte kommer med något angående switch 2. Alltså är en video om ingen switch 2 info också av intresse.

Du verkar ha bra koll på tråden, hur många videos postas som inte har med switch 2 att göra?

Nu är det ju inte hela världen på så sätt, men om man hårddrar det så är detta en ryktestråd och då bör man ju posta rykten och inte allmän info som kommer från Nintendo.

Med det sagt, snacka på

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är det ju inte hela världen på så sätt, men om man hårddrar det så är detta en ryktestråd och då bör man ju posta rykten

Finns ganska mycket offtopic om vi tittar 1 sida bakåt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator
Skrivet av lonian:

Finns ganska mycket offtopic om vi tittar 1 sida bakåt.

Som sagt, det är inte hela världen. Men om man skulle hårddra det bör man hålla sig till det tråden är till för

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Skrivet av Gungnir:

Det var så jag resonerade också, det har förekommit spekulation om att det kan nämnas något Switch 2-relaterat under Mar10 Day (vilket det fortfarande kan) så att det inte gjorde det blir ju som en "negativ" nyhet - någonting som inte hände blir också diskussionsvärt - vart lämnar det OG Switch och kan det lämna rum för eventuell nytt spel för den som visas under Switch 2-directen trots att det är ett Switch 1-spel? Så jo, jag tycker i allra högsta grad detta har med Switch 2 att göra

Sen är det ju rätt ironiskt att just du klagar Jokern. 95% av allt du postar i tråden är onödig shitposting utan relevans för någonting. Så frågan kvarstår, varför fortsätter du trolla och förstöra tråden utan att bidra med någonting som faktiskt rör Switch 2?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det var så jag resonerade också, det har förekommit spekulation om att det kan nämnas något Switch 2-relaterat under Mar10 Day (vilket det fortfarande kan) så att det inte gjorde det blir ju som en "negativ" nyhet - någonting som inte hände blir också diskussionsvärt - vart lämnar det OG Switch och kan det lämna rum för eventuell nytt spel för den som visas under Switch 2-directen trots att det är ett Switch 1-spel? Så jo, jag tycker i allra högsta grad detta har med Switch 2 att göra

Sen är det ju rätt ironiskt att just du klagar Jokern. 95% av allt du postar i tråden är onödig shitposting utan relevans för någonting. Så frågan kvarstår, varför fortsätter du trolla och förstöra tråden utan att bidra med någonting som faktiskt rör Switch 2?

Jag har gång på gång länkat riktiga, legita, länkar, från Digital Foundry, som har DIREKT HANDLAT om Switch 2.
Du har gång på gång gjort det direkt motsatta!
Jag har aldrig shitpostat med icke nyheter som inte rör Switch 2. Däremot har jag, återigen, som tidigare sagt, påpekat dina länkar, dina källor, ifrågasatt dom och fått tillbaka nedvärderande kommentarer från dig. Jag & Sebbe har ingen koll t.ex bruka du säga.
Well, vi shitpostar inte åtminstone en massa lösa rykten från det horribla Reddit. Alla mina länkar och övriga posts här, när jag inte har citerat dig, har ENBART handlat om Switch 2.

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/mJ-FAe1xE3o

https://youtu.be/2u6VmVmhh-k

Igår visades "Monster Hunter Wilds" under Sonys State of Play, och det finns höga chanser att det även är en releasetitel, eller i alla fall en year one titel, för Switch 2!

Day one release för Switch 2?

Så gjorde du med Monster Hunter t.ex, där du, endast du, spekulerade om DAY ONE release. Vilket det nämnder INGET om det i videon. Men ändå spånar du på likt dina Se & Hör länkar.

Så varje trailer som släpps nu, som visar spel som kommer släppas till och efter sommaren kan länkas här enligt din Monster Hunter logik 😘

Medlem

Nu är det ju inte hela världen på så sätt, men om man hårddrar det så är detta en ryktestråd och då bör man ju posta rykten och inte allmän info som kommer från Nintendo.

Med det sagt, snacka på

Är ju betydligt värre att samma person endast postar inlägg där han gnäller. Hur han får fortsätta är bortom mig. Joker tillför ingenting för tråden, vet inte hur han är på resten av forumet men i den här tråden gör han inget annat än gnäller på andra. Fruktansvärt tröttsam individ som gör att åtminstone jag inte pallar engagera mig i tråden.

Varje gång moderatorer är inne och skriver så ignorerar ni faktumet att 99% av alla konflikter startar med denna person som bara är ute efter just det.

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Är ju betydligt värre att samma person endast postar inlägg där han gnäller. Hur han får fortsätta är bortom mig. Joker tillför ingenting för tråden, vet inte hur han är på resten av forumet men i den här tråden gör han inget annat än gnäller på andra. Fruktansvärt tröttsam individ som gör att åtminstone jag inte pallar engagera mig i tråden.

Stämmer inte. Gnäller endast bara på dessa spekulations videos, som enbart en person postar här.
Är väl inte så svårt att posta Switch 2 rykten och inte Monster Hunter trailer och spekulera helt vilt, från ingenstans, att det kommer till Switch 2 day one!

Fine när man spekulerar lite, men när tråden drunknar av den skiten, så för mig blir det svårt att engagera mig i tråden seriöst när så mycket skit postas här. Se vad ironiskt det hela kan vara 🤷‍♂️

Skrivet av Spylooo:

Varje gång moderatorer är inne och skriver så ignorerar ni faktumet att 99% av alla konflikter startar med denna person som bara är ute efter just det.

Suck alltså!
Stämmer inte, därav ingen blockering, därav likes jag har fått när jag påpekat detta gång på gång och ni som försvarar det hela har fått mindre likes. Simpel matematik får jag det till. Fler tycker som jag med andra ord?!
Konflikterna har blåsat vidare då en viss person inte kan ta en simpel fråga utan att nedvärdera andra. Det är då hela skiten brukar urarta, och jag har hållt mig undan den pajkastningen på sistone.
Du bör tåla en fråga utan att kasta en sten!

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Stämmer inte. Gnäller endast bara på dessa spekulations videos, som enbart en person postar här.
Är väl inte så svårt att posta Switch 2 rykten och inte Monster Hunter trailer och spekulera helt vilt, från ingenstans, att det kommer till Switch 2 day one!

Fine när man spekulerar lite, men när tråden drunknar av den skiten, så för mig blir det svårt att engagera mig i tråden seriöst när så mycket skit postas här. Se vad ironiskt det hela kan vara 🤷‍♂️

Suck alltså!
Stämmer inte, därav ingen blockering, därav likes jag har fått när jag påpekat detta gång på gång och ni som försvarar det hela har fått mindre likes. Simpel matematik får jag det till. Fler tycker som jag med andra ord?!
Konflikterna har blåsat vidare då en viss person inte kan ta en simpel fråga utan att nedvärdera andra. Det är då hela skiten brukar urarta, och jag har hållt mig undan den pajkastningen på sistone.

Likes är viktigt! Skönt att du har koll på det ialla fall. Du är den som återkommer och förstör tråden, det är nog många överens om. Fortsätt jaga likes.

Moderator

Mina kommenterar tidigare gällande att "det inte är hela världen" handlar alltså om att Gertzy även postar allmäna Switch-nyheter från Nintendo.

Skrivet av Gertzy:

Skrivet av Spylooo:

Skrivet av JokerM6:

Suck alltså!

Skrivet av kalaspuffar:

Likes är viktigt! Skönt att du har koll på det ialla fall. Du är den som återkommer och förstör tråden, det är nog många överens om. Fortsätt jaga likes.

Helt ärligt allihopa, nu är jag less på allt tjafs i den här tråden från alla håll och kanter. Om ni fortsätter tjafsa stängs tråden ner. Vi har sagt till upprepade gånger, ändå fortsätter det på samma sätt.

Ingen sticker ut mer än någon annan, och ni som syndat mest har redan blivit avstängda och fått varningar av oss sedan tidigare. Sista chansen nu.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Monolith har anställt fler och har nu över 300 utvecklare i sitt team! Och de tycks anställa fler till kommande Switch 2-projekt! Och från tidigare läckt bild tycks det bli ett äventyrsspel i Zelda-stil och uppgifter pekar mot ett FF-liknande RPG och inte ytterligare ett Xenoblade - även om många antagligen inte skulle klaga över det heller. Kan såklart handla om det ändå så ska bli spännande att se vad de "cooks" over there!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/YyPtp2T2wQ8

Monolith har anställt fler och har nu över 300 utvecklare i sitt team! Och de tycks anställa fler till kommande Switch 2-projekt! Och från tidigare läckt bild tycks det bli ett äventyrsspel i Zelda-stil och uppgifter pekar mot ett FF-liknande RPG och inte ytterligare ett Xenoblade - även om många antagligen inte skulle klaga över det heller. Kan såklart handla om det ändå så ska bli spännande att se vad de "cooks" over there!

Inget stort fan av Xenoblade, speciellt inte deras Realtidsstrider och enerverande enformiga side quests. Men de är ju mästerliga, bland de bästa bland alla j-rpg studios, på design och grafisk teknologi. Hoppas personligen på ett enormt, strategiskt rollspel med basbyggande och turordningsbaserade krig.

Medlem

Visar en jobbannons att nya Batman-spelet kommer till Switch 2? Kan tolkas så. De listar bara "nästa generations konsoler" så det är inte givet men känns rätt troligt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/wW5oq_0K7sU?t=177

Visar en jobbannons att nya Batman-spelet kommer till Switch 2? Kan tolkas så. De listar bara "nästa generations konsoler" så det är inte givet men känns rätt troligt.

Räknas Nintendo Switch 2 som next gen då?

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Inga spel utannonseras till Switch 2, förens efter dom haft sin April direct.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tycker då jag.
Det är ju inte helt linjärt längre nu när Nintendo inte gör stationära konsoler som konkurrerar direkt med Playstation längre. Man kan väl säga next-gen Nintendo

Moderator
Skrivet av lonian:

Det är nästa Nintendo generation, på så sätt är det "next gen".

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av lonian:

Återstår ju att se om de utvecklarna räknar så, men ser en Switch som current gen så blir det ju automatiskt så. Men går ju att hävda att de "ligger efter" och att de är i ett eget race men tror av bekvämlighetsskäl att utvecklarna inte tänker så utan vill att spelet ska nå så många som möjligt och att de inte vill sova på säljpotentialen i Switch 2.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Återstår ju att se om de utvecklarna räknar så, men ser en Switch som current gen så blir det ju automatiskt så. Men går ju att hävda att de "ligger efter" och att de är i ett eget race men tror av bekvämlighetsskäl att utvecklarna inte tänker så utan vill att spelet ska nå så många som möjligt och att de inte vill sova på säljpotentialen i Switch 2.

Kan de få det att fungera på Switch 2 så kommer det självfallet komma dit! Hogwarts Legacy släpptes väl tillslut och även det här lär ju bli nedbantat jtent grafiskt ämfört med eventuellt ps6 och nästa xboxversionerna, men ha andra fördelar.

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Kan de få det att fungera på Switch 2 så kommer det självfallet komma dit! Hogwarts Legacy släpptes väl tillslut och även det här lär ju bli nedbantat jtent grafiskt ämfört med eventuellt ps6 och nästa xboxversionerna, men ha andra fördelar.

Få det att fungera tror jag inte blir några problem, kommer nog se bra ut tom, men visst jämfört med PS6 kommer det nog se simpelt ut så det beror på vad spelaren är ute efter om de nöjer sig med enklare version som kan spelas bärbart eller vill ha det absolut bästa på konsol.

Medlem

Det beror ju på hur duktig dom är på att optimera.

Om det nu är så att de vill sälja spel i framtiden till så många format som möjligt bör de även se till att spel kan fungera på Steam Deck, Switch2 och eventuellt PSvita2 och Xbox series S. Sen att spelen kan lägga på den feta 4K grafiken till starkare maskiner för de som vill det. Det är nog den smarta vägen att gå.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Det beror ju på hur duktig dom är på att optimera.

Om det nu är så att de vill sälja spel i framtiden till så många format som möjligt bör de även se till att spel kan fungera på Steam Deck, Switch2 och eventuellt PSvita2 och Xbox series S. Sen att spelen kan lägga på den feta 4K grafiken till starkare maskiner för de som vill det. Det är nog den smarta vägen att gå.

De har väl gjort bra jobb tidigare så tror inte det blir ett problem till Switch 2. Och ja, det kommer ju fler och fler bärbara spelenheter (både Sony och MS tycks ju jobba på sådana) så det lär vara ytterligare enheter de vill jobba mot. Men populärast av dem blir nog Switch 2 och den jätten vill de inte missa. Så tror också det är smartaste vägen att gå - åt båda hållen samtidigt. Handhållet och traditionella stationära trygga hemkonsolen och då framförallt PS6 som lär sälja mycket bättre än Nextbox.

Medlem
Skrivet av lonian:

Skrivet av Majoren:

Tycker då jag.
Det är ju inte helt linjärt längre nu när Nintendo inte gör stationära konsoler som konkurrerar direkt med Playstation längre. Man kan väl säga next-gen Nintendo

Det är nästa Nintendo generation, på så sätt är det "next gen".

Skrivet av Gertzy:

Jag ser inte ”next gen” som enbart prestanda såsom tekniska kliv framåt. Sett till både Xbox Series X och PS5 så hade föregående generation större kliv gentemot PS3 och Xbox 360. Komiskt nog var dessa konsoler redan utskällda för att vara ”svaga” för sin tid medan de nuvarande konsolerna hyllade - men wow-faktorn uteblev trots det. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag ser inte ”next gen” som enbart prestanda såsom tekniska kliv framåt. Sett till både Xbox Series X och PS5 så hade föregående generation större kliv gentemot PS3 och Xbox 360. Komiskt nog var dessa konsoler redan utskällda för att vara ”svaga” för sin tid medan de nuvarande konsolerna hyllade - men wow-faktorn uteblev trots det. 😅

Nä, jag antar det är så enkelt som "ny konsol ny generation" (då det inte är uppenbar mid gen refresh som PS5 Pro) och sen utgår utvecklarna från de möjligheter och begränsningar den hårdvaran kommer med. Så det blir väl så enkelt som "Switch = current, Switch 2 = next gen" och sen att den inte är lika stark som PS5 eller än mindre PS6 lägger de nog inte så mycket värdering i den definitionen utan snarare utgår de väl väldigt logiskt ifrån. Så skulle bli väldigt förvånad om Switch 2 inte räknas in i den definitionen och vi inte ser spelet på den plattformen framöver.

Skriv svar