Diskutera – Hur mycket kostar ditt headset?

Medlem

Använder Sennheiser Momentum gen1 over-ear för närvarande (pc).
Föredrar dock mina gamla Creative 5.1 för frihet, luft osv men kan ej möblera dem för tillfället.

Begriper inte varför jag ej kör på TV'n med Canton Ergo setup eller tillfälligt ställer datorskärmen på vardagsrumsbordet....
Skärmen är bättre än halvbudget Samsung 4K, så har svårt där (ej haft konsol sedan PS1)

Hörlurarna funkar dugligt med DTS Earphone profilen och låg impedans gör att Asus/Realtek S1220A orkar driva dem OK.

Edit:
Kör ibland med Xbox kontroll (för Win/dongel) och polaren menar att det är helt OK köra hörlurar rätt ifrån kontrollen.
- Kan nån bekräfta/avfärda den iden?

Medlem

Jag har ett par Mixer lurar Shure SRH440 när jag skapar musik och behöver höra nära, ligger på 1143kr.

För spel/film/musik både via mobil och dator så använder jag Sony wh-1000xm5, kostar runt 3000kr.

Båda hörlurar har jag fått vid födelsedag.

Jag använder inte dem till mutiplayer prata i luren spel. Har en mikrofon om jag behöver sjunga eller prata online men spelar inte multipayer.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av alias:

Hmm intressant! är de verkligen så bra är extra känslig för latency och använder ju hellre min rode dac interace än inbyggda ljudgrejorna.

Ka inte svara för latency då jag inte märker någon skillnad själv, men ja, det kan jag med handen på hjärtat säga. Körde själv DT990 250 med oDAC, men dom är snäppet mattare i ljudbilden än Maxwells.

Klicka hem ett par på öppet köp och testa! Väl och märka så är Audezes EQ som dom kommer med inte den bästa, men med lite tuning blir dom helt fantastiska. Det är verkligen makalöst hur mycket detalj och tryck man får av planar magnetic.

Min ljudprofil om du nu skulle prova:
https://drive.proton.me/urls/GV4C30TYAC#L8P8hxu215cw

signatur

Trust is for fools...

Medlem

Har 2 par JBL Tune510BT, kostar runt 500, inte dyrt men är ändå riktigt nöjd med ljudet. Sedan är batteritiden riktigt bra, runt 40 timmar.

signatur

Nothing is Power without Control

phi
Medlem

Arctis Nova 7X Wireless. Runt 2000 kr vill jag minnas.

Beyerdynamic DT-770 Pro 250 Ohm när jag proddar musik. Ingen aning vad jag gav för dem, har haft dem i hundra år nu.

Medlem

beyerdynamic DT 770 PRO for 1500. Fungerat i fiera år. Bytt kuddar dock. Haft en del billiga under åren, som aldrig hållt speciellt länge innan dessa

Medlem

Sony MDR7506 trådade studiohörlurar med en Røde PodMic på stativ.

Ca 1200kr sist jag köpte dom (är inne på andra uppsättningen) och ca 2000kr för mic+amp/dac.

Medlem

Betalade 900:- för Plantronics RIG 800 HS, helt ok ljud och lätta lurar.

Medlem

Beyerdynamics DT 770 och ett par Sennheiser HD650. Det är studiolurar och fungerar kanon till gaming. Runt 1600 kr respektive 3000 kr.

Beyerdynamic DT 700 Pro X används vid spelande på sen kväll/natt. Ca 2600kr.

Steelseries Arctic 7 2019 Edition om jag spelar online med vänner, men det blir mer och mer sällan.
Rätt skräpigt ljud i dom. Gav väl 1200kr för dom eller nåt, minns inte.

signatur

00:00:02:42

Ser att flera har skrivit det, kör med Audeze Maxwell som jag bytt kuddarna på och bandet. Riktigt bra lurar, totalt kostnad nu 4500kr ca

signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Inte headset, men hörlurar. De betalade jag 990kr för. Philips Fidelio X2HR - fantastiska.

Kör samma lurar, otroliga lurar. Kör de ihop med en DAC som även den kostade runt tusingen.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Ser att flera har skrivit det, kör med Audeze Maxwell som jag bytt kuddarna på och bandet. Riktigt bra lurar, totalt kostnad nu 4500kr ca

Jag har också ett par Audeze Maxwell där jag bytt kuddar och band. Men tyvärr är headsetet väldigt tungt nu och jag orkar inte ha den på mig mer än någon timme.
Så nu använder jag den bara när jag sitter på Discord och spelar med andra aktivt.
När jag inte gör det och bara spelar själv eller chillar så kör jag nu med JLAB Epic Lab Edition. Som ger riktigt bra ljud och jag kan ha på mig dem flera timmar. Hade tidigare Sony Inzone Buds och även de var lätta att bära.

Medlem

Jag spelar med Sonys Pulse Elit, som jag lyckades fynda för 1250:-
Men när jag lyssnar på musik är det Bowers & Wilkins PX7 S2e, som kostar strax under 3000:- (fantastiska lurar).

Medlem

1500-2000, minns inte riktigt vad jag betalade. Sennheiser HD 58X Jubilee.

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem

Cirka 12,000 tror jag när jag köpte det, dock mera för att få fram bra ljud i musik.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

1700+ mod-mic så kanske 1900. Sennheiser 560s. Bra och tydligt ljud men jag lyckas inte positionera vertikalt bra i Overwatch, så jag behöver leta vidare.

Medlem

4699:- Kör Astro A50X. Inne på mitt tredje Astro, testat en massa headsets men aldrig blivit riktigt nöjd då många trådlösa är antingen stängda eller så väger dom bly.

Skrivet av Ronzem:

Jag har också ett par Audeze Maxwell där jag bytt kuddar och band. Men tyvärr är headsetet väldigt tungt nu och jag orkar inte ha den på mig mer än någon timme.
Så nu använder jag den bara när jag sitter på Discord och spelar med andra aktivt.
När jag inte gör det och bara spelar själv eller chillar så kör jag nu med JLAB Epic Lab Edition. Som ger riktigt bra ljud och jag kan ha på mig dem flera timmar. Hade tidigare Sony Inzone Buds och även de var lätta att bära.

Jag skulle aldrig klara hörlurar som är i örat hatar det, vill jag köra något lättare som när jag lyssnar på musik så har jag min Sonos Ace i sådana fall

signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5

Medlem

Jag har ett par DT 990 Pro som är riktigt bra. Jag tror den kostade runt 2000 kronor. Köpte till ljudkort. Är det många som har det?

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

KoP
Medlem

En femhundring eller nåt.

Medlem

Kör ett par Audeze LCD-GX (ca 11k) med en Fiio K7 dac/amp(ca 3k). Det är det absolut sjukaste jag hört i ljudväg någonsin. Det är en ren och skär fröjd att lyssna på oavsett om man spelar, lyssnar på musik eller kollar på film. Så rent och klart ljud, manhör saker /detaljer man aldrig hört förut och bastrycket är utom denna värld. Enda negativa är väl att är det en dålig inspelning så hörs det direkt. Har hänt att man trott att man lyckats spela sönder lurarna men är bara inspelningen som är skit.

Körde tidigare Steelseries Arctic Nova Pro Wireless då jag ville ha trådlöst. Lär bra när man spelade, men öronen blödde varenda gång man försökte lyssna på musik. Körde dom bara någon månad innan jag uppgraderade till Audeze. Har dom nu för tiden endast när jag sitter i min simrigg.

Körde tidigare Audio-Technica ATH-AG1X under flera år och var tvärnöjd.

Medlem

Har kört Sonys lurar för Ps4 och nu Ps5, ca 7-800kr tror jag, men använder bara lurarna när jag sitter i en voicechat. Allt som oftast är det 2 skärmar som rullar och då ljud från både spel och någon fotbollsmatch eller youtube samtidigt.

Medlem

Beyerdynamic DT 770 för cirka 1200kr

Medlem

Oj..Det var så länge sen jag köpte det. Jag vet att jag var inne i den lokala musikbutiken och kollade och spanade in ett par som hängde där. Kanske runt tusenlappen.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Jag har ett par DT 990 Pro som är riktigt bra. Jag tror den kostade runt 2000 kronor. Köpte till ljudkort. Är det många som har det?

Samma här.

Medlem

Jag har ett par Arctis Pro Wireless. Det är mitt andra par eftersom mitt första ramlade i golvet och gick sönder. Anledningen till att jag fortsatte med samma är att jag gillar att man byter batteri istället för att behöva ladda hela headsetet. Plus bekvämt och bra ljud.

Pris vet jag inte. Tror det kostade 3000-4000 första rundan och runt 2000 för andra exemplaret.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Medlem

Steelseries Arctis 7 för 790kr när jag köpte det för en massa år sedan.
Verkar aldrig komma ner till liknande priser längre dock för nyare Arctis 7 headsets.

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Köpte mig ett par Technics AZ40 för två år sen på rea för runt 1100:-. Kanonlurar som mest var tänkt å ha som vardagslurar men har använt de när jag spelat en hel del på ps5an. Ansluter dock till tvn så det blir en liten fördröjning men är inget jättebekymmer då jag sällan har båda i.

Skriv svar