Black Flag, Brotherhood, Shadows – Rösta fram Assassin's Creeds formkurva!

Robot
Black Flag, Brotherhood, Shadows – Rösta fram Assassin's Creeds formkurva!

Från Jerusalem till Kyoto. Hur bra har Assassin's Creed varit genom åren?

#assassins-creed, #formkurvan, #ubisoft

Medlem

Saknar "Assassin's Creed III", en av mina favoriter!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

/ LordDaimos

Ja, vart är trean? Riktigt bra strider i det spelet.

Medlem

Många årtal är fel.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min SweClockers Profil

Medlem

Saknar min favorit, Assassin’s Creed 3!

Redaktör
Ponny
Skrivet av LordDaimos:

/ LordDaimos

Skrivet av Atilaa:

Ja, vart är trean? Riktigt bra strider i det spelet.

Skrivet av N3gn4v:

Många årtal är fel.

Skrivet av Legerdemain:

Saknar min favorit, Assassin’s Creed 3!

Så! Nu är allt som det ska. Hjärnan skippade visst trean, och då blev årtalen av bara farten fel. Sorry! 😅 Men! Nu är det ordnat. Jo, jag har också fina minnen av trean. Spelade om det i somras för första gången på många år.

signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Så! Nu är allt som det ska. Hjärnan skippade visst trean, och då blev årtalen av bara farten fel. Sorry! 😅 Men! Nu är det ordnat. Jo, jag har också fina minnen av trean. Spelade om det i somras för första gången på många år.

Syndicate har fortfarande fel år, det släpptes 2015.

Medlem

Den official rankningen

1.Black flag
2.AC 2
3.Brotherhood
4.AC 1
5 revelations
6.rouge
7. AC3
8.Unity
9.Mirage
10.syndicate
11.Odyssey
12. Valhalla
13.Origin
14.Shadows

Och jag tror det syns att jag känner serien har gått åt fel håll.

Black flag 2 tack Ubisoft så förlåter jag er för dom senaste 10 åren av fel tramp och skipa RPG sakerna ifrån dom nyare spelen.

Medlem

Först andra och tredje tyckte jag var storslagna. Brotherhood och Revelations kändes ganska repetitiva. Black Flag var ett kul piratspel, men inte särskilt intressent som ett AssCreed. Ärligt talat så tappade jag intresset helt för storyn efter 3:an och att de tog död på Desmond, som jag anser var själen till serien.

Men ingen Assassins Creed: Liberation på listan?

Medlem

Jag är ett fejkfan. Lirade litegrann av ettan, tvåan och Brotherhood när det begav sig (lånade en kompis) men mina favoriter är överlägset Odyssey och Valhalla, säkert också för att de är mindre assassin:iga än sina föregångare så de passade mig bättre.
Odyssey specifikt tycker jag är rent fenomenalt.

signatur

"adventurers always go left"

Ambassadör
Xbox

Älskar Assassin's Creed! Spelar just nu Odyssey, är på de sista DLC-erna, och spelar i ordning så kan bara ranka fram till dess:

1. The Ezio Trilogy (ser det som ett spel, intern ranking: 2-BH-RE)

2. AC Odyssey

3. AC Origins

4. AC Black Flag

5. AC Rogue

6. Assassin's Creed

7. AC Unity

8. AC III

9. AC Syndicate

10. AC Liberation

signatur

Jump in.

Medlem

AC: Origins är min favorit. Bästa moderna AC spelet enligt mig. Odyssey var lite väl stort och långdraget men fortfarande kul sen har det bara gått ner med Valhalla som var tok för stor och riktigt tråkigt i längden. Hoppat över Shadows då det verkar vara mer Odyssey/Valhalla. Tok för stort med alldeles för mycket upprepande innehåll.

signatur

Den som vet vet.

Testpilot

Spelade nyss igenom Mirage så har nu spelat alla huvudspel förutom Shadows. Gillade Mirage mycket för att de påminde om de äldre spelen! Samtidigt finns aspekter med de nya spelen som också fungerar.

Svårt att säga vilket jag gillar bäst. Tvåan för nostalgi, Black Flag för friheten, de nyare för gameplay.

Medlem

3an är nog det enda jag spelat igenom helt

Medlem

1an var riktigt bra och kändes fräscht NÄR det kom.
2an var allting bättre än i 1an.

Black flag var perfektion!

De andra har jag inte spelat klart och tröttnade ganska snabbt. Jag ville gilla Valhalla men tyckte det var segt och tråkiga strider.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Ezio triologin är storslagen. Black Flag är kanske ett kul piratspel för många men känns endast som springer runt och gör sido-uppdrag, repetitivt och oinspirerande berättelse. Alltid svurit att aldrig igen spela Black Flag när nått slutet men spelat igenom det några gånger för känslan och lore utanför animus som är intressant. Spelat något lite av Unity vilket var ett ganska trevligt minne men senast avinstallerade Origins efter att var tvungen att göra repetitiva meningslösa sidouppdrag för att komma vidare i berättelsen, Origins är vackert med intressant historia men där slutar det positiva. Många av de senaste AC spelen har varit Ubisoft som försöker fånga någon trend maximera vinst genom att klistra in AC i något som inte är AC, grekiskt mytologi, vikingar, souls spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av FishySensei314:

Syndicate har fortfarande fel år, det släpptes 2015.

JAG KÄMPAR PÅ. 😅

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag tappade intresset när det helt plötsligt blev RPG-spel, och då gillar jag ändå RPG. Men det var inte det som gjorde att jag fastna för AC,

Medlem
AC: Black Flag är det enda du behöver spela! 🏴‍☠️🦜

⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Utöver 1an har jag bara spelat Odyssey och Origins, och dom gillade jag

Medlem

1. Unity
2. Brotherhood
3. AC 2

Där är nog min lista men då är det en hel del jag inte spelat av övriga.

Medlem

Sitter precis med Shadows, det växer lite ändå- Sjukt snyggt är det också. måste väl säga att precis som oddysey var väääldigt inspirerat av Witcher 3 med allt RPG:ande och quester så känns Shadows som att de varit ganska inspirerade av Ghost of Tsushima.

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför Black Flag ställs i motsats mot RPG-spelen efter Origins av många. Jag tycker att Black Flag har en massa av de kvaliteter som de nyare spelen har och som de äldre spelen inte har. En mycket större karta, en massa sidouppdrag och aktiviteter, väldigt lite känsla av att vara lönnmördare egentligen. En remake av Black Flag skulle nog passa in perfekt bredvid de nyare spelen.

1
Skriv svar