Uppgifter: Rea på PS5 och PS5 Pro i veckan
Lite rea på spel vore också najs.
Tycker det är ganska bra rea redan nu, bara idag har jag köpt 20 spel på psn
Det är alltid minst en spelrea igång på PS Store.
Det ligger väll fortfarande långt över priset man gav vid release av PS5?
Nypriset idag är 5812kr för slim (slim har större lagring än originalet). Jag gav 5990 kr 30 oktober 2020. Men då ska man tänka på inflationen har ökat och kemikalieskatten har tillkommit. Så konsollen är billigare idag än vid lansering
"5 990 kronor oktober 2020 motsvarar 7 407 kronor april 2025 Det är en ökning med 23,66 procent."
Tycker inte en 500hundring gör så mycket plus/minus när det är en produkt på 10 000...ja jag vet jag är en otacksam jäkel:D
Det är inte otacksamt, det är att påpeka hyckleriet i prissättningen. Det är som när ICA säger du får HELA 5% rabatt om du handlar för en femhundring. Wow. 25 spänn. Vilken deal.
I drank what?
Det ligger väll fortfarande långt över priset man gav vid release av PS5?
Inflationen har ju gjort sitt, skynda o köp för snart är det ännu dyrare.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Nypriset idag är 5812kr för slim (slim har större lagring än originalet). Jag gav 5990 kr 30 oktober 2020. Men då ska man tänka på inflationen har ökat och kemikalieskatten har tillkommit. Så konsollen är billigare idag än vid lansering
"5 990 kronor oktober 2020 motsvarar 7 407 kronor april 2025 Det är en ökning med 23,66 procent."
Jämför du digital mot den med skivläsare? Betalade 5700 med cd läsare 3 månader efter release. CDON tar 6400, 6889kr hos de riktiga kedjorna
Jämför du digital mot den med skivläsare? Betalade 5700 med cd läsare 3 månader efter release. CDON tar 6400, 6889kr hos de riktiga kedjorna
Sant, glömde att kolla det. Jag köpte med skivläsare och slim varianten jag jämförde med va rutan skivläsare. Men fortfarande billigare idag än vid lansering
Även om de skulle sänka PS5 pro till 6000kr så skulle jag inte köpa den.
Känner lite samma sak. PS5 Pro känns inte så Pro som man hade hoppats. PS4 Pro och Xbox One X var en helt annat kaliber.
Tycker inte en 500hundring gör så mycket plus/minus när det är en produkt på 10 000...ja jag vet jag är en otacksam jäkel:D
Du har snarare helt rätt.
1338 - One Step Above
Känner lite samma sak. PS5 Pro känns inte så Pro som man hade hoppats. PS4 Pro och Xbox One X var en helt annat kaliber.
Får se hur DF test blir på GTA 6, Ps5 basic VS Ps5 Pro
Håller helt med!
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Även om de skulle sänka PS5 pro till 6000kr så skulle jag inte köpa den.
Oj så pass?
Får man fråga om varför?
Jag känner lite samma, anledning: finns inga spel att spela ifall man har varit med sedan PS1-PS4 tiden.
Last Of Us 1 och 2? Igen? Uncharted 4, igen? Osv osv. Finns noll anledningar för mig att köpa denna konsol endast för, Gran Turismo för snabbare ladd-tider? Skärp dig Majko
Jag är väldigt nöjd med min, märker skillnad från base ps5an.
Gör såhär. Följ spelen du är intresserad av. Så kommer Sony att skicka ett sms när spelen är på rea mm. Så behöver du inte bry dig.
Får se hur DF test blir på GTA 6, Ps5 basic VS Ps5 Pro
Lär vara ps6 du vill ha då.
1338 - One Step Above
Lär vara ps6 du vill ha då.
Ja GTA 5 släpptes ju till 3 generationer så kommer nog någon remaster/upphottad GTA 6 version till Ps6 man måste skaffa också
Oj så pass?
Får man fråga om varför?
Jag känner lite samma, anledning: finns inga spel att spela ifall man har varit med sedan PS1-PS4 tiden.
Last Of Us 1 och 2? Igen? Uncharted 4, igen? Osv osv. Finns noll anledningar för mig att köpa denna konsol endast för, Gran Turismo för snabbare ladd-tider? Skärp dig Majko
Pja. Jag skaffade PS5 vid black friday för 4999kr plus typ 9 st spel. Har öppnat och prövat 4st av dem, resten är inplastat.
Sen köpte jag Last of us part1 och part 2 på PC. Nä det är Switch 2 jag kommer lägga min energi på.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
PS5 pro är min huvudplattform för spel jag kör på konsol (Mest JRPGs/RPGs/DRPGs). Men jag har även en Xbox series S, en Switch och snart en Switch 2 (plus många äldre varianter av stationära och handhållna konsoler). Övriga typer av spel kör jag på PC.
Jag är mycket nöjd än så länge. Finns ingen bättre konsol att trycka ut bilden till 4K TVn vid sidan av att koppla en PC direkt dit. Det sista är jag inte sugen på då konsolspelande för mig är sitta i fåtölj med handkontroll och PC är mus och tangentbord på skrivbord.
Gör såhär. Följ spelen du är intresserad av. Så kommer Sony att skicka ett sms när spelen är på rea mm. Så behöver du inte bry dig.
Jo jag hittade denna sida som jag nu följer, rätt så smidig.