Läcker "Battlefield 6"-förstörelse i läckt film

Robot
Läcker "Battlefield 6"-förstörelse i läckt film
Medlem
Medlem

Allt läckt material man har sett hittills har ju varit riktigt lovande, men efter skämtet 2042 vågar man inte helt lita på DICE igen riktigt ännu... Återstår att se, helt enkelt, med ett hårt grepp om hype-känslorna.

Releasehästryttare

Hade varit kul med ett easter Egg där om man gör tillräckligt med skada så kan man släcka solen.

Medlem

Om man är sugen på att testa själv så går det att anmäla sig som speltestare via deras hemsida.

Jag hoppas det blir bra, saknar den typen av spel och minns tillbaks till alla timmar i Bad company och Battlefield 3!

Medlem

Allt läckt gameplay osv ser ju lovande ut, men jag fattar inte att dem inte går tillbaka helt till klass-strukturen som de hade tidigare efter all kritik de fick i 2042. Det som de kommer köra med i detta spel är ju inte bättre än den halvdana lösningen dem lade till i 2042 efter all kritik.

Näe, gör om och gör rätt. Begränsa vapnen utefter klasserna. Inga halvdana lösningar där alla klasser kan bära alla vapen men får vissa perks med vissa vapen typer!

Medlem

Inga klasser med låsta vapen = inget riktigt Battlefield!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inga klasser med låsta vapen = inget riktigt Battlefield!

Exakt. Distinkta klasser med olika användningsområden!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Moderator
Skrivet av Robilitoow:

Allt läckt material man har sett hittills har ju varit riktigt lovande, men efter skämtet 2042 vågar man inte helt lita på DICE igen riktigt ännu... Återstår att se, helt enkelt, med ett hårt grepp om hype-känslorna.

Men är det egentligen så spännande? Visst skönt att det går tillbaka till den typ av BF vi hade innan, men det har vi ju redan fått och haft. Känns bara som det är samma gamla man tyckt om förut men bättre grafik typ.

Samtidigt är väl det bättre än all annan skräp som kommit, men mja. Inte så imponerad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Vet inte. BF har alltid känts som CoD med laggig nätkod + Flygplan. Förstörelse visst, men känns som gammal skåpmat.

Det här var 14 år sedan. Väldigt inrutad franchise

Medlem

Hade inte dömt spelet efter alla läckta videos etc eftersom allt kommer troligtvis justeras en hel del till full release ink förstörelse.

Jag är väldigt positiv till det jag själv testat men det gäller att dom håller hela vägen ut och inte släpper spelet för tidigt.

Har spelat alla Battlefield men deras senaste riktigt bra var ett tag sedan (Battlefield 1)

Battlefield V blev inte riktigt en favorit, älskar annars WW2 men dom fumlade för mycket med saker.

Och ja Battlefield 2042 är ett "okej" spel nu (Men katastrof vid släpp).

SÅ KOM IGEN NU DICE VI VET ATT NI KAN!!!

Medlem

Förstörelsen ser ju rent visuellt trevlig ut men sättet man rör sig på ser fruktansvärt ut med all bunny hopping, glidtacklingar osv, precis som ADHD-COD (syns kanske inte så mycket i just denna videon men gör det i många andra).

Sen så hade jag velat se de förstöra en del av spelplanen som man faktiskt kan röra sig på som spelare, i denna videon ser det nästan ut som att det bara är kulissen som förstörs, men att det inte påverkar gameplay på något vis.

Medlem

Helt ärligt, hur svårt ska de vara att inte läcka saker när du får testa spelet i förväg. Detta är varför vi inte kan ha fina saker, och dom kommer förmodligen inte släppa in folk igen på samma sätt.

Avstängd
Skrivet av Unholydude:

Helt ärligt, hur svårt ska de vara att inte läcka saker när du får testa spelet i förväg. Detta är varför vi inte kan ha fina saker, och dom kommer förmodligen inte släppa in folk igen på samma sätt.

Vad snackar du om? Jag har inte fått testa spelet i förväg. Älskar läckor. Motsatsen hade varit att vara blind.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Vad snackar du om? Jag har inte fått testa spelet i förväg. Älskar läckor. Motsatsen hade varit att vara blind.

För att få testa spelet krävs att du godkänner en NDA vilket dom har brutit mot med videon som släpps.

Ja du borde också vara blind tills dess att företaget är redo att visa upp spelet, då mycket kan ändras och läckor kan leda till förutfattade meningar om något som inte är klart på länge.

Avstängd
Skrivet av Unholydude:

För att få testa spelet krävs att du godkänner en NDA vilket dom har brutit mot med videon som släpps.

Ja du borde också vara blind tills dess att företaget är redo att visa upp spelet, då mycket kan ändras och läckor kan leda till förutfattade meningar om något som inte är klart på länge.

Och? Skiter väl i vad något "företag" kräver.

Medlem

Vänta helt ärligt nu! Folk klagade på att det gick knappt förstöra byggnader i BF2042, men nu när vi äntligen kan demolera byggnader i BF6 så klagar folk på att det inte är realistiskt? Alltså snälla för fan

Medlem

Ser bra ut!

Men glöm inte att INTE förboka!

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Vet inte. BF har alltid känts som CoD med laggig nätkod + Flygplan. Förstörelse visst, men känns som gammal skåpmat.

https://youtu.be/XbAl5NIFRGQ?feature=shared

Det här var 14 år sedan. Väldigt inrutad franchise

Tycker inte alls Battlefield känns som CoD och dom senaste spelen flyter ju på riktigt bra (På PC iaf). Klasserna, banorna, fordonen och själva gameplay är långt ifrån CoD tycker jag.

Väldigt inrutad franchise? Dom har ju testat och köra allt möjligt WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc.
Alla möjliga gamemodes finns ju tillgängligt också men något nytt i varje spel mer eller mindre.

Vi får se helt enkelt när spelet är klart hur det ser ut med förstörelse etc, kanske kan finnas riktigt coola grejer att förstöra på andra maps? Den som lever får se

Avstängd
Skrivet av Lukan:

Tycker inte alls Battlefield känns som CoD och dom senaste spelen flyter ju på riktigt bra (På PC iaf). Klasserna, banorna, fordonen och själva gameplay är långt ifrån CoD tycker jag.

Väldigt inrutad franchise? Dom har ju testat och köra allt möjligt WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc.
Alla möjliga gamemodes finns ju tillgängligt också men något nytt i varje spel mer eller mindre.

Vi får se helt enkelt när spelet är klart hur det ser ut med förstörelse etc, kanske kan finnas riktigt coola grejer att förstöra på andra maps? Den som lever får se

Kanske en smaksak men alltid tyckt det finns något "laggit" i BF:s gameplay. Inte här för att debattera så men exakt: "WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc." är det område de valt att göra någon form av egentlig förändring. Sen när det kommer till "Alla möjliga gamemodes" känns det som att de bara tagit efter vad som varit populärt för stunden istället för att fokusera på någon form av innovation inom genren. De hade kunnat göra något helt annat. Typ som med Bad Company som åtminstone kändes lite nytt när det begav sig. Jag skulle ärligt kunna komma på 10 grejer på en eftermiddag. Men de tragglar på i gamla fotspår vilket jag redan pekat på. aja... Tror ärligt problemet heter: Suits på EA... Inrutat: Ja.

Medlem

Förbaskat komiskt vad folk läser in ur "stängda tester". Kanske borde man läsa den där disclaimern igen, men det är nog för mycket att förvänta sig en av en spelare eller tittare år 2025. Systemet med klasser kan ju mycket väl ändras med tiden till något ännu mer positivt.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Tycker inte alls Battlefield känns som CoD och dom senaste spelen flyter ju på riktigt bra (På PC iaf). Klasserna, banorna, fordonen och själva gameplay är långt ifrån CoD tycker jag.

Väldigt inrutad franchise? Dom har ju testat och köra allt möjligt WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc.
Alla möjliga gamemodes finns ju tillgängligt också men något nytt i varje spel mer eller mindre.

Vi får se helt enkelt när spelet är klart hur det ser ut med förstörelse etc, kanske kan finnas riktigt coola grejer att förstöra på andra maps? Den som lever får se

Samma spel med olika skins, precis som CoD, Fifa osv.

Spelvärldens McDonalds.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Kanske en smaksak men alltid tyckt det finns något "laggit" i BF:s gameplay. Inte här för att debattera så men exakt: "WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc." är det område de valt att göra någon form av egentlig förändring. Sen när det kommer till "Alla möjliga gamemodes" känns det som att de bara tagit efter vad som varit populärt för stunden istället för att fokusera på någon form av innovation inom genren. De hade kunnat göra något helt annat. Typ som med Bad Company som åtminstone kändes lite nytt när det begav sig. Jag skulle ärligt kunna komma på 10 grejer på en eftermiddag. Men de tragglar på i gamla fotspår vilket jag redan pekat på. aja... Tror ärligt problemet heter: Suits på EA... Inrutat: Ja.

Visst det är inte lika spot on som kanske CS2, men tycker ändå det funkar bra.

Men helt ärligt hade jag hade nog tittat efter ett annat spel/spelserie om man vill ha något revolutionerande nytt, för när dom ändrar för mycket så blir communityn starkt negativt på för mycket förändring.

Men kollar du tillbaka på Battlefield 1 så tyckte jag det var hyfsat mycket nytänk som funkade bra där te.x Operations, Elite Classes, Hästar, Behemoths (Luftskepp, tåg etc)

Men är lite av en fanboy också så ger du mig conquest, en stor map och fordon så kommer jag spela

Medlem
Skrivet av baxtex:

Samma spel med olika skins, precis som CoD, Fifa osv.

Spelvärldens McDonalds.

Jo men när man står där 02:45 med handen för ena ögat för att ens kunna se menyn, och sen får det man vill ha.

Då är det faktiskt riktigt fint

Avstängd
Skrivet av Lukan:

Men är lite av en fanboy också så ger du mig conquest, en stor map och fordon så kommer jag spela

Opppf. nu blev jag ändå sugen på att ta en helikopter och peppra ner nån jävel.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Jo men när man står där 02:45 med handen för ena ögat för att ens kunna se menyn, och sen får det man vill ha.

Då är det faktiskt riktigt fint

Ja när den logiska biten av hjärnan har stängt ner så går ju det mesta ner.

Skrivet av gizm0:

Vänta helt ärligt nu! Folk klagade på att det gick knappt förstöra byggnader i BF2042, men nu när vi äntligen kan demolera byggnader i BF6 så klagar folk på att det inte är realistiskt? Alltså snälla för fan

Är du förvånad?

Det är ju en klassiker. Det gnälls på att spelen inte kommer med något nytt. Det är samma gamla spel med uppdaterad grafik.

Eller.

Så gnälls det för att det nya inte är som det gamla. Varför måste dom ändra, dom gamla spelen var ju så bra.

Medlem

Ser riktigt dåligt ut med en lyckstolpe som hänger i luften sådär.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tycker ärligt talat att förstörelsen är under all kritik?
Varje ställe där personen som testar skjuter är förbestämda att gå sönder på ett visst sätt.
Han skjuter dessutom mitt på byggnadens färdiga "rutnät" och inte på hörn, långt ned på sidan eller liknande.
Inte heller något ytterligare skott där han redan skjutit, helt enkelt för att byggnaden inte kommer gå sönder mer = förbestämt.
Känns inte bättre än förstörelsen i vilket gammalt fps som helst med förbestämda förstörelse-element.

Jag menar, titta på det nu 16 år gamla Red Faction Guerrilla. Där snackar vi full dynamisk förstörelse.
Implementerar dem liknande fysikmotor i BF-spelen då snackar vi kul på riktigt med realistisk förstörelse som verkligen kan få det hela att se ut som ett dynamiskt slagfält.
När en stridsvagn kör in i ett tegelhus så skall teglet flyga och tanken göra hål där den kör. Punkt slut.

Sorry, men detta är bara patetiskt...
Förstörelsen har utvecklats noll från Battlefield 3 i realiteten.

Medlem

Jag hoppas verkligen att de tonar ner förstörelsen en bit för det där såg något överdrivet ut för en raket, hoppas de gör byggnader mer stryktåliga samt att inte allt rasar på en gång.
Vore riktigt kul om man strategiskt kunde välja väggar att förstöra för att på så vis öppna upp nya vägar till sitt mål.


signatur

Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange

Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange

12
Skriv svar