Läcker "Battlefield 6"-förstörelse i läckt film
Allt läckt gameplay osv ser ju lovande ut, men jag fattar inte att dem inte går tillbaka helt till klass-strukturen som de hade tidigare efter all kritik de fick i 2042. Det som de kommer köra med i detta spel är ju inte bättre än den halvdana lösningen dem lade till i 2042 efter all kritik.
Näe, gör om och gör rätt. Begränsa vapnen utefter klasserna. Inga halvdana lösningar där alla klasser kan bära alla vapen men får vissa perks med vissa vapen typer!
Inga klasser med låsta vapen = inget riktigt Battlefield!
Exakt. Distinkta klasser med olika användningsområden!
Ducati Streetfighter 848
Allt läckt material man har sett hittills har ju varit riktigt lovande, men efter skämtet 2042 vågar man inte helt lita på DICE igen riktigt ännu... Återstår att se, helt enkelt, med ett hårt grepp om hype-känslorna.
Men är det egentligen så spännande? Visst skönt att det går tillbaka till den typ av BF vi hade innan, men det har vi ju redan fått och haft. Känns bara som det är samma gamla man tyckt om förut men bättre grafik typ.
Samtidigt är väl det bättre än all annan skräp som kommit, men mja. Inte så imponerad.
Hade inte dömt spelet efter alla läckta videos etc eftersom allt kommer troligtvis justeras en hel del till full release ink förstörelse.
Jag är väldigt positiv till det jag själv testat men det gäller att dom håller hela vägen ut och inte släpper spelet för tidigt.
Har spelat alla Battlefield men deras senaste riktigt bra var ett tag sedan (Battlefield 1)
Battlefield V blev inte riktigt en favorit, älskar annars WW2 men dom fumlade för mycket med saker.
Och ja Battlefield 2042 är ett "okej" spel nu (Men katastrof vid släpp).
SÅ KOM IGEN NU DICE VI VET ATT NI KAN!!!
Förstörelsen ser ju rent visuellt trevlig ut men sättet man rör sig på ser fruktansvärt ut med all bunny hopping, glidtacklingar osv, precis som ADHD-COD (syns kanske inte så mycket i just denna videon men gör det i många andra).
Sen så hade jag velat se de förstöra en del av spelplanen som man faktiskt kan röra sig på som spelare, i denna videon ser det nästan ut som att det bara är kulissen som förstörs, men att det inte påverkar gameplay på något vis.
Helt ärligt, hur svårt ska de vara att inte läcka saker när du får testa spelet i förväg. Detta är varför vi inte kan ha fina saker, och dom kommer förmodligen inte släppa in folk igen på samma sätt.
Vad snackar du om? Jag har inte fått testa spelet i förväg. Älskar läckor. Motsatsen hade varit att vara blind.
Vad snackar du om? Jag har inte fått testa spelet i förväg. Älskar läckor. Motsatsen hade varit att vara blind.
För att få testa spelet krävs att du godkänner en NDA vilket dom har brutit mot med videon som släpps.
Ja du borde också vara blind tills dess att företaget är redo att visa upp spelet, då mycket kan ändras och läckor kan leda till förutfattade meningar om något som inte är klart på länge.
För att få testa spelet krävs att du godkänner en NDA vilket dom har brutit mot med videon som släpps.
Ja du borde också vara blind tills dess att företaget är redo att visa upp spelet, då mycket kan ändras och läckor kan leda till förutfattade meningar om något som inte är klart på länge.
Och? Skiter väl i vad något "företag" kräver.
Vet inte. BF har alltid känts som CoD med laggig nätkod + Flygplan. Förstörelse visst, men känns som gammal skåpmat.
https://youtu.be/XbAl5NIFRGQ?feature=shared
Det här var 14 år sedan. Väldigt inrutad franchise
Tycker inte alls Battlefield känns som CoD och dom senaste spelen flyter ju på riktigt bra (På PC iaf). Klasserna, banorna, fordonen och själva gameplay är långt ifrån CoD tycker jag.
Väldigt inrutad franchise? Dom har ju testat och köra allt möjligt WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc.
Alla möjliga gamemodes finns ju tillgängligt också men något nytt i varje spel mer eller mindre.
Vi får se helt enkelt när spelet är klart hur det ser ut med förstörelse etc, kanske kan finnas riktigt coola grejer att förstöra på andra maps? Den som lever får se
Tycker inte alls Battlefield känns som CoD och dom senaste spelen flyter ju på riktigt bra (På PC iaf). Klasserna, banorna, fordonen och själva gameplay är långt ifrån CoD tycker jag.
Väldigt inrutad franchise? Dom har ju testat och köra allt möjligt WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc.
Alla möjliga gamemodes finns ju tillgängligt också men något nytt i varje spel mer eller mindre.
Vi får se helt enkelt när spelet är klart hur det ser ut med förstörelse etc, kanske kan finnas riktigt coola grejer att förstöra på andra maps? Den som lever får se
Kanske en smaksak men alltid tyckt det finns något "laggit" i BF:s gameplay. Inte här för att debattera så men exakt: "WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc." är det område de valt att göra någon form av egentlig förändring. Sen när det kommer till "Alla möjliga gamemodes" känns det som att de bara tagit efter vad som varit populärt för stunden istället för att fokusera på någon form av innovation inom genren. De hade kunnat göra något helt annat. Typ som med Bad Company som åtminstone kändes lite nytt när det begav sig. Jag skulle ärligt kunna komma på 10 grejer på en eftermiddag. Men de tragglar på i gamla fotspår vilket jag redan pekat på. aja... Tror ärligt problemet heter: Suits på EA... Inrutat: Ja.
Samma spel med olika skins, precis som CoD, Fifa osv.
Spelvärldens McDonalds.
Kanske en smaksak men alltid tyckt det finns något "laggit" i BF:s gameplay. Inte här för att debattera så men exakt: "WW1, WW2, Vietnam, Modernt, Framtid etc." är det område de valt att göra någon form av egentlig förändring. Sen när det kommer till "Alla möjliga gamemodes" känns det som att de bara tagit efter vad som varit populärt för stunden istället för att fokusera på någon form av innovation inom genren. De hade kunnat göra något helt annat. Typ som med Bad Company som åtminstone kändes lite nytt när det begav sig. Jag skulle ärligt kunna komma på 10 grejer på en eftermiddag. Men de tragglar på i gamla fotspår vilket jag redan pekat på. aja... Tror ärligt problemet heter: Suits på EA... Inrutat: Ja.
Visst det är inte lika spot on som kanske CS2, men tycker ändå det funkar bra.
Men helt ärligt hade jag hade nog tittat efter ett annat spel/spelserie om man vill ha något revolutionerande nytt, för när dom ändrar för mycket så blir communityn starkt negativt på för mycket förändring.
Men kollar du tillbaka på Battlefield 1 så tyckte jag det var hyfsat mycket nytänk som funkade bra där te.x Operations, Elite Classes, Hästar, Behemoths (Luftskepp, tåg etc)
Men är lite av en fanboy också så ger du mig conquest, en stor map och fordon så kommer jag spela
Samma spel med olika skins, precis som CoD, Fifa osv.
Spelvärldens McDonalds.
Jo men när man står där 02:45 med handen för ena ögat för att ens kunna se menyn, och sen får det man vill ha.
Då är det faktiskt riktigt fint
Men är lite av en fanboy också så ger du mig conquest, en stor map och fordon så kommer jag spela
Opppf. nu blev jag ändå sugen på att ta en helikopter och peppra ner nån jävel.
Jo men när man står där 02:45 med handen för ena ögat för att ens kunna se menyn, och sen får det man vill ha.
Då är det faktiskt riktigt fint
Ja när den logiska biten av hjärnan har stängt ner så går ju det mesta ner.
Vänta helt ärligt nu! Folk klagade på att det gick knappt förstöra byggnader i BF2042, men nu när vi äntligen kan demolera byggnader i BF6 så klagar folk på att det inte är realistiskt? Alltså snälla för fan
Är du förvånad?
Det är ju en klassiker. Det gnälls på att spelen inte kommer med något nytt. Det är samma gamla spel med uppdaterad grafik.
Eller.
Så gnälls det för att det nya inte är som det gamla. Varför måste dom ändra, dom gamla spelen var ju så bra.
Tycker ärligt talat att förstörelsen är under all kritik?
Varje ställe där personen som testar skjuter är förbestämda att gå sönder på ett visst sätt.
Han skjuter dessutom mitt på byggnadens färdiga "rutnät" och inte på hörn, långt ned på sidan eller liknande.
Inte heller något ytterligare skott där han redan skjutit, helt enkelt för att byggnaden inte kommer gå sönder mer = förbestämt.
Känns inte bättre än förstörelsen i vilket gammalt fps som helst med förbestämda förstörelse-element.
Jag menar, titta på det nu 16 år gamla Red Faction Guerrilla. Där snackar vi full dynamisk förstörelse.
Implementerar dem liknande fysikmotor i BF-spelen då snackar vi kul på riktigt med realistisk förstörelse som verkligen kan få det hela att se ut som ett dynamiskt slagfält.
När en stridsvagn kör in i ett tegelhus så skall teglet flyga och tanken göra hål där den kör. Punkt slut.
Sorry, men detta är bara patetiskt...
Förstörelsen har utvecklats noll från Battlefield 3 i realiteten.
Jag hoppas verkligen att de tonar ner förstörelsen en bit för det där såg något överdrivet ut för en raket, hoppas de gör byggnader mer stryktåliga samt att inte allt rasar på en gång.
Vore riktigt kul om man strategiskt kunde välja väggar att förstöra för att på så vis öppna upp nya vägar till sitt mål.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange