Den stora Switch 2-tråden

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Detta gäller för alla digitala spelköp?
Har inte så jättemånga i så fall. 😅

Det borde stämma. Jag hade bara 34 digitala spel och de dök upp i portalen. Alla andra spel har jag köpt fysiskt.

OBS! Fysiska spel där man köpt digitala tillägg verkar också behöva flyttas.

Moderator

Jag är inte för våld, men den här personen borde ju halshuggas.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av lonian:

Då det verkar som att det finns en film på skärmen, behövs det ett skärmskydd då?

Jo. Det är ju som Switch Oled, en plastfilm och såna ger ju väldigt lite skydd mot repor.

Skrivet av uberpwnage2.0:

https://media.discordapp.net/attachments/890416133130289163/1...

Varför så milt? Finns en trevlig youtubekanal som går igenom massa sköna uppfinningsrika avrättningsmetoder under medeltiden. Skinnflås verkar stå i proportion och rimlighet i detta fall.

Skrivet av CptEight:

Nu kan jag ansluta mig till Nintendo Switch 2-ägarna. Vill hype:a och vara orimligt glad men väldigt besviken på hur min Switch 2 levererades i en bruten förpackning. Dessutom är det fingeravtryck på switchen så väldigt uppenbart någon hos Spelbutiken.se tog sig rätten att greja med enheten (alternativt att dem själva fått den till sig i det skicket men känns ju inte proffsigt att dem skulle skicka vidare till kund oavsett). Man blir lite less.

Finns rykten om att dålig tejp används till förpackningarna

Medlem

Hade glömt hur gott nya konsoler luktar. Xbox 360 har luktat bäst 😅

Medlem

Jag är snart färdiginstallerad här! Detta är en underbar dag!

Moderator
Skrivet av Majoren:

Varför så milt? Finns en trevlig youtubekanal som går igenom massa sköna uppfinningsrika avrättningsmetoder under medeltiden. Skinnflås verkar stå i proportion och rimlighet i detta fall.

Hahahahah!

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

<Uppladdad bildlänk>

Då var den här! Tack Spelbutiken <3

Fick också min från Spelbutiken idag, var lite nervös när inget hände i bring appen förrens inatt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jo. Det är ju som Switch Oled, en plastfilm och såna ger ju väldigt lite skydd mot repor.

Finns rykten om att dålig tejp används till förpackningarna

Tack! Känns faktiskt lite bättre att höra att det kan finnas en naturlig förklaring till den brutna förpackningen. Eftersom det även är väldigt många fingeravtryck på min display så funderar jag på om lagerpersonal tagit tillfället i akt med en redan bruten förpackning att titta och skicka enheten runt långbordet.

Fragtjuv

Då min konsol skickades från Kompletts lager i Norge så lär den inte dyka upp idag. Är avundsjuk som fan men jag får en trevlig start på nästa vecka istället!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Var och hämtade min på Inet när dom öppnade idag, inga konstigheter. Ser ut som dom har lager också och kollar man Elgiganten så har de bra lager över allt här i Göteborg.

Bara hunnit testa lite på jobbe men det är en nyare Switch helt enkelt. Det mest märkbara är större och färggladare skärm, skönare joycons och bättre flyt i spelen.

Smidigt att den kan flytta över bilder man tar automatiskt till deras app men känns som de komprimerar bilden lite för mycket så tummen ner på den. Sen då jag inte hade min Switch i närheten så lät den mig inte spela MKW som Virtual Card pga Switchen hemma var huvudkonsolen. Kunde inte göra nåt åt det på själva Switch 2 så fick gå genom Nintendos hemsida och köra unlink på Switch och sedan länka Switch 2, då kunde jag ladda spelen. Osäker på om det var så om man bytte till OLED-versionen också men lite irritationsmoment (som tur va var lätt löst).

Över lag tummen upp det lilla man hunnit testa.

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Medlem

Ingen Bravely default från webhallen, får väll åka till Elgiganten istället 😞

Medlem

Hmm, har spelat Zelda Botw på min Lite med två Users. Nu har jag flyttat över allt och laddat ner uppgraderingen till Switch 2 men jag får bara spela uppgraderingen på huvud-Usern. Det står att jag inte får spela Upgrade Pack med den andra Usern. Switch 2 är nu min primära konsol. Nån som kan förklara?

Medlem
Skrivet av Detekt:

Hmm, har spelat Zelda Botw på min Lite med två Users. Nu har jag flyttat över allt och laddat ner uppgraderingen till Switch 2 men jag får bara spela uppgraderingen på huvud-Usern. Det står att jag inte får spela Upgrade Pack med den andra Usern. Switch 2 är nu min primära konsol. Nån som kan förklara?

Du måste ladda Virtual Card för Zelda DLC i din Lite.

Medlem

Är det samma tråkiga menyer som Switch 1?
Kommer ihåg att Xbox Series X hade så, samma som Xbox One, oerhört tråkigt när det ska vara en ny generation, det är något Sony är bra på.

Fick man med en väska/fodral som med den helige Steam Deck?

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Och där har jag bytt namn på tråden till 'Den stora Switch 2-tråden'. Allmänt snack om konsolen och spelen fortsätter här, men har man någon specifik fråga om konsolen, något spel eller annat och vill djupdyka i ett ämne, så kan man såklart fortsatt skapa nya trådar för det också

Kul! Tack! Skulle du kunna uppdatera huvudinlägget längst ned med vad den hette innan? Namnet har ändrats en gång tidigare, vilket står noterat, vore kul! Som arkivering.

Skrivet av PGR1985:

Nu blev ja redan spoilad i och med ordet ”specialkuppen”. Kan tillägga att det handlar om ironi och ingenting annat.

Menade att om en inte vill se cutscenes eller hur banorna ser ut/spelas bör en hålla sig undan. Men ja, tänkte inte på att namnet också är en spoiler så sorry om jag röjde en överraskning nu.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Är det samma tråkiga menyer som Switch 1?
Kommer ihåg att Xbox Series X hade så, samma som Xbox One, oerhört tråkigt när det ska vara en ny generation, det är något Sony är bra på.

Skojar du? Jag tror du får vara glad om strömsladden följer med. Det är ändå Nintendo som försökte lura i oss att en laddare till New 3ds var onödigt. Alla har ju tydligen en hemma.

Medlem

Sett ett par klipp på exempelvis Age of Calamity och spelet flyter enormt mycket bättre än på Switch 1 trots att det inte haft någon dedikerad patch eller upgrade pack.

Har någon lust att testa något switch 1 spel som flutit dåligt på switch 1 (gärna från tredjepart) och se om det är någon skillnad i flyt/laddningstid?

Edit: sett lite fler klipp från större spel, typ Bayonetta 3 osv. Spel med uncapped framerate verkar helt klart flyta bättre, precis vad jag hade hoppats på!

Många spel är ju dock låsta till 30fps, så förhoppningsvis tar sig utvecklarna tid att släppa någon mini update som låser upp framerate.

Medlem

Hur snabbt tror ni Switch 2 blir hackad? Kanske borde köpa en v1 och aldrig uppdatera den så man har för framtida bruk!

Moderator
Skrivet av EndySWE:

Sett ett par klipp på exempelvis Age of Calamity och spelet flyter enormt mycket bättre än på Switch 1 trots att det inte haft någon dedikerad patch eller upgrade pack.

Har någon lust att testa något switch 1 spel som flutit dåligt på switch 1 (gärna från tredjepart) och se om det är någon skillnad i flyt/laddningstid?

Edit: sett lite fler klipp från större spel, typ Bayonetta 3 osv. Spel med uncapped framerate verkar helt klart flyta bättre, precis vad jag hade hoppats på!

Många spel är ju dock låsta till 30fps, så förhoppningsvis tar sig utvecklarna tid att släppa någon mini update som låser upp framerate.

Samma med Bayonetta 3. Bara flyter bättre automagiskt genom att spela spelet på Switch 2.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Jag var nyfiken på samma sak och testade "Spongebob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated" då det har horribla laddningstider. Startskärmen kan ladda i över en minut på Switch. På Switch 2 ligger det på 10-15 sekunder i jämförelse. Även spelet i övrigt flyter på bättre utan lagg.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Nej du får köpa det till...

Medlem

Samma med Bayonetta 3. Bara flyter bättre automagiskt genom att spela spelet på Switch 2.

Nice! Misstänkte att det skulle vara så då det varit så med varje upgrade tidigare som är bakåtkompatibla utan en massa emulering. Tex PS4pro mot PS4 eller PS5Pro mot PS5.

Så skall bli nice att testa hur skillnaden blir i Xenoblade Chronicles X: DE

Medlem

Någon som vet om Paper Mario origami king får nån uppdatering till switch 2? Har medvetet väntat med det spelet i hopp om 60fps patch!

Medlem

Så vad tycks så här i början?

Håller på nu med min system transfer, men har tafsat nya konsolen lite lagom.
Är inte helt såld på designen/byggkvaliteten, känns som ett klart steg tillbaka från Switch Oled som känns bra mycket lyxigare. Gillar som väntat inte heller den abnorma storleken på konsolen, nu känns det verkligen som att hålla en surfplatta snarare än en portabel spelkonsol. Vad jag däremot gillar skarpt är nya magnetmekaniken för joy-cons, oerhört smidigt. Gillar även knapparna på nya Joy-con-dosorna...nya joy-cons:en känns som ett klart step up över de gamla överlag. Nu ska det spelas järnet ikväll, ska börja med Welcome Tour, sedan blir det Mariokart. Imorgon kanske jag börjar på Zelda: Totk, om jag nu inte blir helt fast i MK World. Kommer bli en trevlig sommar detta.

Medlem

Är inte så förtjust i Mario Kart, alldeles för stort, för många spelare och rörigt.

Medlem

Är nu en ägare jag med ser fram emot att koppla in allt

Medlem

Nya eShopen är ljuvlig.
Gillade även menymusiken när man gjorde initialt start-up, så synd att den melodin inte hängde med som UI-musik.

Medlem

https://media.discordapp.net/attachments/890416133130289163/1...

Tyvärr ingen arkibusering men han fick tydligen sparken i alla fall 😅

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Är inte så förtjust i Mario Kart, alldeles för stort, för många spelare och rörigt.

Denna del endast eller serien i allmänhet? För kaotiskt är det milt sagt genom samtliga spel.

Switch 2 på SVT Nyheter.

https://www.svt.se/kultur/koat-atta-dagar-for-nya-switch-2-tr...

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Skriv svar