Snabbkollen – Trådad eller trådlös mus?

Robot
Snabbkollen – Trådad eller trådlös mus?
Medlem

Har en trådlös, men har alltid tråden inkopplad.

signatur

I drank what?

Medlem

Trådad! Litar inte på trådlösa saker.

Medlem

Blir blandat för min del. Trådad mus om jag sitter vid skrivbordet och trådlös när jag kör på TVn, som jag oftast gör.

Medlem

Trådlöst såklart. Sjukt skönt att slippa meningslösa sladdar.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag kör tråd på allt jag kan.
Finns det trådade handkontroller för de senaste konsolerna?

Medlem

Trådlöst.
Snear när det blir friktion mot kabeln samt det ser mer städat ut.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Moderator

Trådlöst. De är så bra nu för tiden att tråden oftast inte behöves. Med rätt mus slipper man ladda allt för ofta också.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trådlöst har alltid varit sämre.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tvivlar starkt att du som människa kommer märka någon skillnad om du köper en hyfsad trådlös mus

Medlem

Alltid trådad, med undantag för min notebook, då det är mer praktiskt med trådlös på resande fot och man inte alltid vet när man kommer att behöva plocka ner datorn och röra på sig igen. Då sparar man tid med trådlöst.

Annars känner jag bara avsmak för trådlöst, ända sedan dongeln dog efter bara ett par användningar, på min Razer Viper V2 Pro.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trådlöst. De är så bra nu för tiden att tråden oftast inte behöves. Med rätt mus slipper man ladda allt för ofta också.

Bara köpa en musmatta som laddar å så är den alltid good to go 😊

Medlem

Nästa blir nog trådlös logitech G502

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

trådad tills Zowie släpper en trådlös FK1

Medlem

Trådat. Jag har ingen anledning att ha trådlöst och tänker inte betala mer bara för sakens skull. Väldigt enkelt.

Medlem

Trådlös, laddar kanske en gång i månaden.

Medlem

Trådlöst, så länge musen inte är bluetooth så märker man ingen skillnad och den som påstår det tror jag inte på

Medlem

Vid datorn hemma är det trådat.
Men till jobbdatorn som jag tar med mig överallt och kan börja jobba på olika ställen så har jag där en trådlös Logitech MX Master som jag är riktigt nöjd med fortfarande. Riktigt bra batteritid också.

Medlem

Trådat. Men så kom jag på att jag även har en laptop som jag brukar se film med så den kör jag med en mini trådlös mus.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Trådlöst all the way.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

För x antal år sedan ja, men du vet teknik det utvecklas.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Förr i tiden körde jag trådlåst men jag blev less på att ladda/byta batterier så jag gick tillbaka till trådat.

Medlem

Trådad. hatar att behöva byta batteri

Medlem

Trådlöst sen säkert 10 år tillbaka.
Idag finns det ingen anledning till att köra trådad.
Om det inte är så att man tycker det är jobbigt att ladda den då och då. Men är det jobbigt känns det som att man har större problem i livet.

Medlem
Skrivet av Force:

Trådlöst, så länge musen inte är bluetooth så märker man ingen skillnad och den som påstår det tror jag inte på

Vad menar du med inte bluetooth?

Hur pass degraderar sig batterierna?

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Sedan Logitech Superlight äntrade scenen blir det aldrig mer trådat. Haft en i över 4 år och funkar lika bra nu.

Medlem

Trådlös på jobbet men trådad hemma.
Mest en kostnadsfråga för egen del, har inget behov av en trådad hemma och de är billigare.
Hade jag haft en extra slant över att lägga på en bra trådlös gaming mus så hade det blivit det även hemma.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Trådad. hatar att behöva byta batteri

Powerplay löser det.
Laddade inte en gång på tre år, sen började batteriet i min g502 bli taskigt och krävde stödladdning ibland.
Snabbt löst med att köpa en ny

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Powerplay löser det.
Laddade inte en gång på tre år, sen började batteriet i min g502 bli taskigt och krävde stödladdning ibland.
Snabbt löst med att köpa en ny

Vad är powerplay? Har aldrig hört det förut

Medlem

Trådlös så klart.
Kör en Logitech G Pro X Superlight.
Har en laddplatta som jag ställer den på, så är den laddad och redo hela tiden.

123
Skriv svar