Xbox Game Pass - Juni 2025 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juni 2025 - Part 2

Andra omgången spel för juni månad är här! Ett spel, det Rocket League-liknande fotbollsspelet Rematch, kommer direkt på releasedagen. De remastrade versionerna av de klassiska Warcraft-spelen gör entré på PC-passet och Call of Duty WWII avrundar månadens permanenta ABK-tillskott. I övrigt blir det plattformande med Little Nightmares 2, Volcano Princess -ett spel som beskrivs som ett "parenting-simulator-RPG adventure" och så Rise of the Tomb Raider som återvänder till tjänsten för en ny vända.

I övrigt lite förflyttningar mellan plattformarna/prenumerationsnivåerna där Against the Storm (som finns på Xbox PC) ansluter till konsol + streaming i och med att det släpps på konsol, Wildfrost och Star Trucker ansluter till XGP Standard.

Första omgången för månaden hittas här:
Xbox Game Pass - Juni 2025 - Part 1

Nya titlar:

Rematch (19 jun, Series X|S+PC+cloud)

Volcano Princess (24 jun, konsol+PC+cloud)

Against the Storm (26 jun, konsol+cloud)

Warcraft I Remastered, Warcraft II Remastered, Warcraft III Reforged (26 juni, PC)

Call of Duty: WWII (30 jun, konsol+PC)

Little Nightmares II (1 jul, konsol+PC+cloud)

Rise of the Tomb Raider (1 jul, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 juni: Arcade Paradise, Journey to the Savage Planet, My Friend Peppa Pig, Robin Hood: Sherwood Builders, SteamWorld Dig, SteamWorld Dig 2.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Haha, nu när jag inte har GamePass för första gången sedan jag köpte en xbox 360 (om man då räknar Guld som dess företrädare) så ska det så klart komma nåt som gör mig lite intresserad xD

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Coolt, samtliga Warcraft remakes ska absolut testas. Journey to the Savage plant vill jag också hinna pröva.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Haha, nu när jag inte har GamePass för första gången sedan jag köpte en xbox 360 (om man då räknar Guld som dess företrädare) så ska det så klart komma nåt som gör mig lite intresserad xD

Vilket spel fångade herrns intresse?

Skrivet av Lauchen:

Coolt, samtliga Warcraft remakes ska absolut testas. Journey to the Savage plant vill jag också hinna pröva.

Journey to the Savage Planet var kul, knäppt men kul. Uppföljaren (Revenge of the Savage Planet) släpptes på Game Pass ganska nyligen också!

signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Vilket spel fångade herrns intresse?

Varit rätt sugen på att dra igenom wc3 ett tag. Körde ju igenom ettan och tvåan för inte så längesen.

Men de kan ju glömma att jag betalar för den härvan.
Kan ju alltid lira originalen.

signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Varit rätt sugen på att dra igenom wc3 ett tag. Körde ju igenom ettan och tvåan för inte så längesen.

Men de kan ju glömma att jag betalar för den härvan.
Kan ju alltid lira originalen.

Aha, det var ju ett tag sedan man lirade igenom Warcraft hehe.

signatur

Jump in.

Medlem

Rematch verkar bra! Snart!

Av dom reviews som finns verkar det buggigt, väntar ett tag på att det fixas sen ska jag testa

Medlem

Har inte spelat så mycket Warcraft, kanske dags att testa nu?

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Vadå Guld, han med rewardsen?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hysch!

Medlem

Ska köra sp delen i cod ww2 i alla fall resten var inte så kul för min del.

Backloggens befriare
Skrivet av Hipshot:

Japp.

signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Najkan:

Rematch verkar bra! Snart!

Av dom reviews som finns verkar det buggigt, väntar ett tag på att det fixas sen ska jag testa

Samma här, nästan alltid värt att vänta in lite patchande nuförtiden.

signatur

Jump in.

Medlem

Faan vilken tid Microsoft tar på sig med att lägga till sina egna spel i Game Pass. Det vet väl att de äger Call Of Duty?

Medlem

Oh, Warcraft 3, det kan jag absolut tänka mig att spela om. Är ju hundra år sen. Minns dock Frozen Throne med mer värme (trots namnet) men men, alltid en bra början!

För dom som inte spelat Little Nightmares 2 kan jag bara varmt rekommendera det.

signatur

🔥 Xbox Series X 🎮 | Xbox Series S 🎮 | AMD Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 XTX 🔥

🏎️ Fanatec CSL DD 8nm | CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 | CSL Elite Steering Wheel WRC | CSL Elite Pedals V2 | ClubSport Shifter SQ V 1.5 | ClubSport Handbrake V1 ⚡

Medlem

Call of Duty: WWII...? Seriöst? Det som släpptes 2017????

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freeman79a:

Faan vilken tid Microsoft tar på sig med att lägga till sina egna spel i Game Pass. Det vet väl att de äger Call Of Duty?

Skrivet av totte1015:

Call of Duty: WWII...? Seriöst? Det som släpptes 2017????

Ja, tanken är väl att sprida ut släppen av de gamla spelen för att ge varje spel lite mer uppmärksamhet. De har i mycket sakta mak lagt till Activison-Blizzardspel lite här o där. 5 stycken den här månaden får väl ses som mycket bra i sammanhanget. Det går inte fort nej...

Den här månaden:

• Crash Bandicoot 4: It's About Time

• Warcraft Remastered

• Warcraft II Remastered

• Warcraft III Reforged

• Call of Duty: WWII

Tidigare:

• Blizzard Arcade Collection

• Call of Duty: Modern Warfare II

• Call of Duty: Modern Warfare III

• Call of Duty: Black Ops 6

• Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

• Crash Team Racing Nitro-Fueled

• Diablo

• Diablo III: Reaper of Souls Ultimate Edition

• Diablo IV

• Spyro Reignited Trilogy

• Starcraft Remastered

• Starcraft II: Campaign Collection

signatur

Jump in.

Medlem

Säga vad man vill, men att förneka att GP är en sinnessjukt bra deal för konsumt går inte. Åtminstone inte kortsiktigt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Efter att ha läst en artikel i Aftonbladet om Bla Microsoft och deras påstådda ovilja mot fackföreningar i Sverige så funderar jag på att avsluta mitt Gamepass.
Länk till artikeln: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Xjk0yo/microsoft-struntar...

1
Skriv svar