Death Stranding 2: On the Beach
Den stack onekligen ut, så jag är också nyfiken på vad tvåan har att helt spåra ur om.
Samtidigt tycker jag att storyn i sig var den svagaste delen i ettan när karaktärerna, världen och spelmekaniken briljerade på ett sätt jag aldrig varit med om. Näst bästa spelet jag körde på Playstation 4 efter Red Dead And 2!
Är lite sugen på att spela ettan igen men oklart om jag kan lägga 100h på ett spel nu när jag har småbarn till skillnad från första gången jag spelade det.
Jag skulle inte säga att spelet spårar ur mer än 1an rent storymässigt. Storyn känns som en logiskt fortsättning och Kojima svarar till och med på en del frågetecken som var kvar efter första spelet.
Med det sagt är väl storyn (som du säger) inte spelets starkaste sida, men det är också skönt när världen och spelet i sig får ligga i centrum.
"Writer and Fighter"
Den stack onekligen ut, så jag är också nyfiken på vad tvåan har att helt spåra ur om.
Samtidigt tycker jag att storyn i sig var den svagaste delen i ettan när karaktärerna, världen och spelmekaniken briljerade på ett sätt jag aldrig varit med om. Näst bästa spelet jag körde på Playstation 4 efter Red Dead And 2!
Är lite sugen på att spela ettan igen men oklart om jag kan lägga 100h på ett spel nu när jag har småbarn till skillnad från första gången jag spelade det.
Hahaha, det låter exakt som nåt jag hade kunnat skriva!
Storyn svagast - check!
Näst bäst efter RDR2 - check!
Tidsbrist pga småbarn - hat-trick!
Vad är det för remake du tjatar om i varenda tråd?
Spelet de gjorde en remake på var skräckspelens heliga graal i många år. Nu är remaken den heliga graalen. Man har gjort allt bättre.
Hahaha, det låter exakt som nåt jag hade kunnat skriva!
Storyn svagast - check!
Näst bäst efter RDR2 - check!
Tidsbrist pga småbarn - hat-trick!
Kul med andra som tycker likadant. Livet förändras ju, precis som spelsmaken så vi får se vad framtiden har att erbjuda!
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Kollar just nu på en stream, grafiken är något av det mest verklighetstrogna jag sett
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Kollar just nu på en stream, grafiken är något av det mest verklighetstrogna jag sett
Förr så var spel en verklighetsflykt.
De stora frågan kvarstår väl: är det någon känslosoppa i det här spelet?
Är inte det standard med Kojima-spel?
Forumets Mega Drive-expert!
Men du har ändå spelat alla sju? 😅
Då vet jag nog inte om vi kan klandra Kojima alltså...
Bara för att många köper och spelar igenom ett spel så betyder det inte att de är rätt igenom bra. De kan till och med vara mediokra eller i värsta fall dåliga. Hans spel är INTE jättebra är min åsikt och ändå är jag ett stort Kojima-fan. Personligen tycker jag att MGS (PSX) är ett mästerverk med några brister. 5an är en stark tvåa men att spelet är ofärdigt fråntar från upplevelsen. 2-4 är OK. Death Stranding har jag inte ens orkat spelat igenom då jag tycker att handlingen, karaktärerna och upplägget suger.
Min känsla är att även om tvåan på alla sätt och vis skulle vara en utveckling/förfining av ettan så skulle den ändå inte kännas lika... drabbande. Kommer säkert tycka det är ett sjukt bra spel, jag kommer bara inte tycka om det lika mycket.
När jag nu hinner spela det, med en tvåmånaders pilt här hemma. Vilket väl är passande, givet Sam och Lou. Spelade ju ettan när min fru var gravid med mitt äldsta barn.
Min känsla är att även om tvåan på alla sätt och vis skulle vara en utveckling/förfining av ettan så skulle den ändå inte kännas lika... drabbande. Kommer säkert tycka det är ett sjukt bra spel, jag kommer bara inte tycka om det lika mycket.
När jag nu hinner spela det, med en tvåmånaders pilt här hemma. Vilket väl är passande, givet Sam och Lou. Spelade ju ettan när min fru var gravid med mitt äldsta barn.
Det är ofta så, originalet har nåt speciellt. Det var nytt, nåt man aldrig sett tidigare.
Quake, Resident Evil, Silent Hill, Shenmue, Spyro the Dragon, Half Life, Tomb Raider, Gears of War, Soul Reaver osv.
Performance mode 60fps för PS5 Pro är tydligen nästintill samma bildkvalitet som PS5 Quality mode 30fps.
Så nu är det nedräkning och semester börjar på Fredag också, grym tajming.
PS5 Pro performance mode ser bättre ut än PS5 quality mode enligt Gamingbolts tech video.
Bara för att många köper och spelar igenom ett spel så betyder det inte att de är rätt igenom bra. De kan till och med vara mediokra eller i värsta fall dåliga. Hans spel är INTE jättebra är min åsikt och ändå är jag ett stort Kojima-fan. Personligen tycker jag att MGS (PSX) är ett mästerverk med några brister. 5an är en stark tvåa men att spelet är ofärdigt fråntar från upplevelsen. 2-4 är OK. Death Stranding har jag inte ens orkat spelat igenom då jag tycker att handlingen, karaktärerna och upplägget suger.
Nä, men du är ju medveten om att alla spel är av Kojima, på gott och ont, så redan efter första två-tre spelen borde du vara medveten om vad du ger dig in på.
Nä, men du är ju medveten om att alla spel är av Kojima, på gott och ont, så redan efter första två-tre spelen borde du vara medveten om vad du ger dig in på.
Så är det. Men man blir ju lite ledsen över att ingen av uppföljarna kan komma i närheten av MGS känsla, karaktärer eller för den delen musiken. Hans Opus Dei.
Så är det. Men man blir ju lite ledsen över att ingen av uppföljarna kan komma i närheten av MGS känsla, karaktärer eller för den delen musiken. Hans Opus Dei.
Håller inte med där.
Jag tycker också att MGS är hans klart bästa spel och jag fastnade inte jättemycket för MGS2, men däremot tyckte jag MGS3 var fenomenalt. Likadant var MGS4 väldigt bra, om än på en tredjeplats.
Jag gillade Death Stranding för vad det var och det är inte många spel som ger den känslan som musiken, landskapet och ensamheten ger. Men förstår absolut att det inte är för alla.
Håller inte med där.
Jag tycker också att MGS är hans klart bästa spel och jag fastnade inte jättemycket för MGS2, men däremot tyckte jag MGS3 var fenomenalt. Likadant var MGS4 väldigt bra, om än på en tredjeplats.
Jag gillade Death Stranding för vad det var och det är inte många spel som ger den känslan som musiken, landskapet och ensamheten ger. Men förstår absolut att det inte är för alla.
Du menar nog magnum opus
Rekommenderar ni att stänga av online-delen? Jag tänker att jag helst vill klara mig själv och ta mig an utmaningarna på egen hand istället för att cruisa på räkmacka på nån väg som andra byggt? Eller har jag missuppfattat hur spelet fungerar?
Nä jag skulle säga att spelet är inte samma spel utan online. Det är inte så att hjälpmedlen gör att allt blir superlätt, utan i stället får du lite hjälp och kan hjälpa andra. En motorväg tex tar lång tid att bygga och kräver att alla hjälper till. Spelet känns byggt runt detta och stänger man av det så tappar man även en stor del av spelet.
"Writer and Fighter"
Du menar nog magnum opus
Ja. Min latin är inte den bästa 😄
Rekommenderar ni att stänga av online-delen? Jag tänker att jag helst vill klara mig själv och ta mig an utmaningarna på egen hand istället för att cruisa på räkmacka på nån väg som andra byggt? Eller har jag missuppfattat hur spelet fungerar?
Death stranding hade en av dom bästa online implementeringarna i ett spel jag sett utan att vara ett online-spel.
Stäng inte av det. Gör otroligt mycket för upplevelsen faktiskt, det passar in i spelet.
Saker man bygger degraderas av regn så inget kommer vara för evigt endå, sen är det inte hur lätt som helst att bara bygga vägar mm utan det krävs en insats. När man byggt en sektion så får man väldigt mycket uppskattning och man uppskattar även när man hittar att nån kopplat ihop ens sektion väg med en ny sektion
Jag spelade på PC en bra tid efter att spelet släppts så jag vet inte. vid release kanske man upplevede "räkmacka" ingen aning.
Men då jag spelade var det perfekt balans mellan egen insats och vad andra också gjort/gjorde.
Mitt exemplar är skickat från Webhallen så ikväll blir det till att mysa med spelet och några glas vin.
Min kropp är så jäkla redo för att åter igen bära och leverera paket i en postapokalyptisk värld
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Mitt exemplar är skickat från Webhallen så ikväll blir det till att mysa med spelet och några glas vin.
Min kropp är så jäkla redo för att åter igen bära och leverera paket i en postapokalyptisk värld
Samma här och det ska bli fint att köra igång spelet, sätta på hörlurarna och sjunka in i spelet med sjyst musik och omgivningsljud. DS1 blev nästan hypnoserande och man sögs in.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Samma här och det ska bli fint att köra igång spelet, sätta på hörlurarna och sjunka in i spelet med sjyst musik och omgivningsljud. DS1 blev nästan hypnoserande och man sögs in.
Ja, musiken och första Death Stranding-spelets ljudbild in general var ju helt magisk
Mycket nöje!
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Om det ens kommer fram med tanke på hur det går för dem just nu.