EA:s mål: 100 miljoner Battlefield 6-spelare – enligt rapport

Medlem

Ända sedan den läckta BF1942 har jag varit ett BF fan. Lirade CoD BO 2 lite.

Önskar lite dock DICE aldrig köpts av EA utan förblivit svensk spelkultur. Möjligen utländska investerare men thats it.

Medlem

Scrollar längst ner i Excelarket – “Kolla, det ska sälja 100 miljoner. Det står ju här!

Medlem

Är de 100 miljonerna i rummet hos oss nu?

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Låter som att det kommer att gå åt helvete på samma sätt som förra gången.

Utan att jag vet hur det ”funkar”: sluta använda teams över hela världen. Sluta snegla på andra affärsmodeller. Sluta sätta orealistiska mål om vinst och framgång. Sluta göra spel för alla utan för de som gillar Battlefield.

Har man dessutom ett beroendeframkallande multi player så måste man inte ha en massa live service!

Hur mycket jag än håller med dig så måste man tänka på att de är ett noterat bolag och folk äger aktier i det. De måste på något sätt se till att de som äger aktier inte förlorar pengar, för då kommer de själva förlora pengar i och med deras aktie sjunker i värde då färre vill köpa den.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Det är sånt här vansinne som förstörde framtiden för Mirror's Edge

Medlem

Gör ett spel som liknar BF3/4 och skippa allt PK/Woke skit så kommer det gå utmärkt.

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Hoppas verkligen att detta blir bra. Hoppet är det sista som lämnar en.

Med moderna spel är det den första saken som lämnar en.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Först och främst glöm Fortnite de slog till vid rätt tidpunkt, glöm det de lyckades med och gå vidare. För det andra Dice sålde sig själva och är inte den Dice de än gång var så glöm bf's högtid som bf2 bf4 bad company mm.

Kommer säkert bli bra och bättre än det som kommit från Dice på senare tid men att det blir som glory days det tror jag inte.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Det är sånt här vansinne som förstörde framtiden för Mirror's Edge

Mirror's Edge var nytt,fräsht och banbrytande när det kom. Ett djävla bra spel än idag måste jag säga. Spelade igenom hela spelet förra veckan igen. Men synd som du säger ja. Kunde blivit en bra serie.

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Först och främst glöm Fortnite de slog till vid rätt tidpunkt, glöm det de lyckades med och gå vidare. För det andra Dice sålde sig själva och är inte den Dice de än gång var så glöm bf's högtid som bf2 bf4 bad company mm.

Kommer säkert bli bra och bättre än det som kommit från Dice på senare tid men att det blir som glory days det tror jag inte.

Sanna ord. Detta är nog framtiden.

Medlem
Skrivet av Kidnose:

Sanna ord. Detta är nog framtiden.

Det jag sett utav nya bf I läckor och 2 timmars gameplay som läckt ser det bra ut men tror ej det klår de bästa bf gett oss från förr. Vi får se vad som händer.

Medlem
Skrivet av smuts:

Hur mycket jag än håller med dig så måste man tänka på att de är ett noterat bolag och folk äger aktier i det. De måste på något sätt se till att de som äger aktier inte förlorar pengar, för då kommer de själva förlora pengar i och med deras aktie sjunker i värde då färre vill köpa den.

Jag håller helt med dig också. Däremot så kan man ju ifrågasätta affärsmodellen.

Medlem
Skrivet av RiksPucko:

Tss tvivlar starkt på att det kommer bli bättre än vad Battlefield 2 samt Battlefield 2142 är.

Blir väl ännu en COD-kopia med tighta banor och ”nya” vapen. Vi lär aldrig få tillbaka Commanderläget igen, inte arty för den delen heller, eller ens få starta ett stridsflyg från start/landningsbana.

Baserat på det som läckt hittils är jag vansinnigt positiv till BF6 - Vince Zampella är ett mastermind. Har du ens sett det som läckt från lab?. Inget av det du säger stämmer ju utom möjligtvis commanderläget

Medlem
Skrivet av RiksPucko:

Tss tvivlar starkt på att det kommer bli bättre än vad Battlefield 2 samt Battlefield 2142 är.

Blir väl ännu en COD-kopia med tighta banor och ”nya” vapen. Vi lär aldrig få tillbaka Commanderläget igen, inte arty för den delen heller, eller ens få starta ett stridsflyg från start/landningsbana.

Bättre än bf2 den är svår. Bf2 är en legend med wake Island. Men 2142 blir inga problem då ett spel som Tetris är roligare.

Sen det du skrev angående start bana för flyg mm är saknad. Minns när ett jet plan spawna och man sprang för livet för att hinna innan fienden tog den. Känslan när man satte sig och gasa på med burst för någon precis avfyrade en rpg bakom en och man skrek, lyft! lyft! ditt fanskap. Att den känslan är borta är ren sorg, ingen känsla, ingen spänning, ingen action utan man trycker på kartan och magiskt i ett plan i luften.

12
Skriv svar