FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Stalker 2 till PS5 senare i år

Robot
Stalker 2 till PS5 senare i år
Inaktiv

Undrar om de gör det smarta som utvecklarna av DOOM 2016 gjorde och lägger till stöd för mus och tangentbord för spelet eller om de kommer göra det idiotiska som utvecklarna av DOOM ETERNAL och DOOM DARK AGES gjorde och INTE ha stöd för mus och tangentbord på konsol.

Medlem
Skrivet av anon_13498:

Undrar om de gör det smarta som utvecklarna av DOOM 2016 gjorde och lägger till stöd för mus och tangentbord för spelet eller om de kommer göra det idiotiska som utvecklarna av DOOM ETERNAL och DOOM DARK AGES gjorde och INTE ha stöd för mus och tangentbord på konsol.

Hur stor är den marknaden? 1%?

Medlem

Trevliga nyheter! Ps5an är min bästa Xbox! 😅

Inaktiv

Kan man räkna då att "early access perioden" är över?

Skrivet av Dreijer:

Säkert inte stor men skulle fler spel stödja så kanske det skulle tom locka flera köpare till Playstation.
oavsett borde alternativet finnas som val för dom som vill ha det och det oavsett hur stor marknaden är.

Medlem

nice! älskar Stalker har spelat 2:an på pc och har haft skitkul. hoppas PS5 versionen blir bra

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Säkert mindre än så. De har iaf missat att sälja två spel pga denna idioti. Kan tänka mig att de gråter hela vägen till banken pga missad försäljning.

Medlem

Jag provade när Stalker kom ut, men det var allt för buggigt och gick knappt att spela.

Någon som har följt/fortsatt spelat som kan säga om det blivit bättre nu?

Medlem
Skrivet av Ninami:

Jag provade när Stalker kom ut, men det var allt för buggigt och gick knappt att spela.

Det har blivit betydligt bättre men tycker inte att prestandan är speciellt bra ändå, mycket av buggarna och crasherna är fixade så nu crashar det bar 2ggr per kväll istället för i timmen

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem
Skrivet av Dreijer:

De gör ju redan en version till pc där de har ett stöd för mus och tangentbord, så hur mycket resurser behövs egentligen för att aktivera det i ett playstation spel?

Medlem
Skrivet av Ninami:

Det är väsentligt bättre, men om du orkar vänta så bör du vänta några patchar till.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

De gör ju redan en version till pc där de har ett stöd för mus och tangentbord, så hur mycket resurser behövs egentligen för att aktivera det i ett playstation spel?

Det kan nog bara du och jag spekulera om.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det kan nog bara du och jag spekulera om.

Det finns nog många som kan svara på hur avancerat det är att lägga till musstöd i ett spel som redan har det till pc. Ex någon som jobbar med att göra konsolspel.

Men det blir ju i alla fall vanligare och vanligare så det är ju trevligt.

Medlem

Ser fram emot att få stödja Ukraina och en "flummig" fps shooter i "efter katastrofen" miljö. Har spelat det första spelet för väldigt länge sedan på pc i väldigt dålig kvalitet.

Yeej, go Unreal 5!

signatur
Medlem

Då kanske vi får det utlovade multiplayer läget lagom tills dess

Skrivet av roftg:

Då kanske vi får det utlovade multiplayer läget lagom tills dess

Ja just det ja, hade jag helt glömt bort. Tror CP2077 utlovades multiplayer också men lades ner till slut, skulle inte förvåna om samma sker här men lär ju inte vara nån större förlust. Jag är nöjd bara de fixar grundspelet så jag fåg spela nån gång.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Det har blivit betydligt bättre men tycker inte att prestandan är speciellt bra ändå, mycket av buggarna och crasherna är fixade så nu crashar det bar 2ggr per kväll istället för i timmen

Provade det senast igårkväll och blir ju tokig på att det är en sån fördröjning till musen. Hur kan något sådant fel ens finnas på ett spel i 2025 begriper jag inte. 7950x3d och 4090.

Medlem
Skrivet av Kidnose:

Provade det senast igårkväll och blir ju tokig på att det är en sån fördröjning till musen. Hur kan något sådant fel ens finnas på ett spel i 2025 begriper jag inte. 7950x3d och 4090.

Sänk grafiken tills du får bättre respons är bara UE5 som är UE5 samt en studio som aldrig varit speciellt kompetent på det tekniska sitter på 7800x3d och ett 5080 samma problem för mig men på dlss quality med det mesta på high är det spelbart och väldigt roligt men spelet är nog det sämst optimerade ja varit med om Alan wake 2 med med path tracing är mer lätt drivet

signatur

The Owls Are Not What They Seem

1
Skriv svar