Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Jag beställde ju tidigare från Dbrand Killswitch 2.

Dom har haft problem med att vissa exemplar inte fungerar som dom ska. För mig fungerar allting perfekt!

Nu fick jag e-mail om en ersättningsprodukt där dom modifierar vad de kallar det Joy-lock som ska vara ännu säkrare för joycons greppet. Så det kommer de skicka hem åt mig helt gratis.

Så nu kommer jag ha två uppsättningar av Dbrand. Förhoppningsvis är deras docknings station bättre. Men då kan jag ju i princip sälja den ena. Vi får se.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Den förbättrade låsningen, om man ser på den nerdelen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nash Weedle har uppgifter som pekar på att Super Mario Bros Wonder är nära att få en Switch 2 Edition - antagligen i samband med seriens 40-års-jubileum. Tidigare i videon diskuterar han lite kräng nylig "läcka" om en New Super Mario Bros Collection som antagligen inte är sann utan bara något som photoshoppats ihop för att skapa lite hype... Sen spekulerar han lite i en Super Mario Galaxy 2 för Switch 2 vilket jag tror och hoppas är sant!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

https://x.com/nintendoamerica/status/1952716473656385840?s=46

SwitchForce hade rätt. Trodde inte en sekund på att han satt på den informationen när ingen annan rapporterade om det.

Är dock mer intresserad av Direct Part 3 som SwitchForce sa att det är en 3 Part Direct.

Part 1 (Förra veckan): Partner Showcase Direct
Part 2 (Denna veckan): Indie World Direct
Part 3: (Nästa vecka eller Gamescom ???)

- Denna Part 2 (Indie World) är inte så mycket min grej.

Torsdag 15.00 Svensk tid

”Join us this Thursday, August 7 at 6am PT for a new #IndieWorld Showcase! Tune in for roughly 15 minutes of new announcements and updates on indie games coming to Nintendo Switch 2 and Nintendo Switch.”

Så en indieworld alltså.
Räknar med enorma mängder söta odlingsspel, minst 3 styck.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/5d3pWTPLl30?t=198

Nash Weedle har uppgifter som pekar på att Super Mario Bros Wonder är nära att få en Switch 2 Edition - antagligen i samband med seriens 40-års-jubileum. Tidigare i videon diskuterar han lite kräng nylig "läcka" om en New Super Mario Bros Collection som antagligen inte är sann utan bara något som photoshoppats ihop för att skapa lite hype... Sen spekulerar han lite i en Super Mario Galaxy 2 för Switch 2 vilket jag tror och hoppas är sant!

Ett riktigt grymt spel så väl värt att uppdatera för en ny generation, även om det redan rullade i stabila 60 fps på SW1.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/5d3pWTPLl30?t=198

Visst hade det vara kul med lite refresh av gamla spel. Men det enda som jag verkligen vill se är nästa 3D Mario

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Visst hade det vara kul med lite refresh av gamla spel. Men det enda som jag verkligen vill se är nästa 3D Mario

Det verkar lite som att Nintendo gjorde DK Bananza istället för ett nytt 3D Mario. Vore såklart riktigt kul, men jag känner mig tveksam till om det kommer i närtid.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Det verkar lite som att Nintendo gjorde DK Bananza istället för ett nytt 3D Mario. Vore såklart riktigt kul, men jag känner mig tveksam till om det kommer i närtid.

Vi får se, för mig har det aldrig varit någon tvekan om att Nintendo har nytt 3D Mario som kommer ut i början av deras konsolgeneration. Tror att det skulle kunna vara julhandeln 2026 som senast. Men att vi går in i 2027 med en ny konsol utan 3D Mario (efter 8 år sen senaste) känns orimligt.

Kanske inte full reveal nu i september. Men en liten teaser tror jag absolut!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vi får se, för mig har det aldrig varit någon tvekan om att Nintendo har nytt 3D Mario som kommer ut i början av deras konsolgeneration. Tror att det skulle kunna vara julhandeln 2026 som senast. Men att vi går in i 2027 med en ny konsol utan 3D Mario (efter 8 år sen senaste) känns orimligt.

Kanske inte full reveal nu i september. Men en liten teaser tror jag absolut!

Undrar vilka hos Nintendo som har utvecklat det i såna fall, eftersom det är teamet bakom Odyssey som gjort DK Bananza. Nu när jag spelar det så känns det som ett klassiskt Nintendo 3D-plattformspel, fast med lite ny mekanik och ett annat skin. Det är väldigt likt Odyssey på många sätt.

Deras 3D-team har kanske jobbat på två spel parallellt?

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Undrar vilka hos Nintendo som har utvecklat det i såna fall, eftersom det är teamet bakom Odyssey som gjort DK Bananza. Nu när jag spelar det så känns det som ett klassiskt Nintendo 3D-plattformspel, fast med lite ny mekanik och ett annat skin. Det är väldigt likt Odyssey på många sätt.

Deras 3D-team har kanske jobbat på två spel parallellt?

Det är delar av EPD8 teamet som gjort Bananza med hjälp från andra divisioner sägs det. Jag tror helt enkelt att 2 spel har utvecklats samtidigt eftersom EPD8 inte har släppt något spel alls mellan Odyssey och Bananza (utom Bowsers Fury delen i Super Mario 3D World + Bowser's Fury som typ är 1.5 timma långt bara)

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är delar av EPD8 teamet som gjort Bananza med hjälp från andra divisioner sägs det. Jag tror helt enkelt att 2 spel har utvecklats samtidigt eftersom EPD8 inte har släppt något spel alls mellan Odyssey och Bananza (utom Bowsers Fury delen i Super Mario 3D World + Bowser's Fury som typ är 1.5 timma långt bara)

Låter ju lovande, då håller vi tummarna för snar release

Medlem

Rätt mysig Indie Showcase idag.

Mina the Hollower var i princip det enda spelet jag hade förhoppningar om innan då det bara utannonseras till PC tidigare. Yacht Clubs (shovel knight) take på Zelda. Redan testat en bit av demot och det verkar lovande direkt. 120hz läge till switch 2 också

Andra spel som såg helt ok ut var Crypt Custodian, Ufo50, Demonschool och Neverway.

Att Silksong inte skulle visas var ju mer eller mindre säkert, men ska bli kul att se lite mer från det under Gamescom

Sim
Medlem

Både Islets och Crypt Custodian är grymt bra, riktigt trevlig överaskning med Well Dweller och redan nästa år, förhoppningsvis tidigt nästa år

Skrivet av EndySWE:

Rätt mysig Indie Showcase idag.

Mina the Hollower var i princip det enda spelet jag hade förhoppningar om innan då det bara utannonseras till PC tidigare. Yacht Clubs (shovel knight) take på Zelda. Redan testat en bit av demot och det verkar lovande direkt. 120hz läge till switch 2 också

Andra spel som såg helt ok ut var Crypt Custodian, Ufo50, Demonschool och Neverway.

Att Silksong inte skulle visas var ju mer eller mindre säkert, men ska bli kul att se lite mer från det under Gamescom

signatur

Arff

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är jubileumsutgåvor, då är det ju äldre spel som släpps på nytt. Har väl aldrig firats med helt nya spel? Kanske att de utnyttjar hypen och utannonserar nästa spel men skulle ändå tro det är 6-12 månader bort ändå.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

De flesta "viktiga", mer seniora personerna från EPD8 har ju varit med på Bananza så de har nog inte jobbat på ett 3d-Mario parallellt.
Däremot finns det tecken på att Bananza har varit färdigt ett tag och att de bara inväntade Switch 2, de tog ju beslutet att flytta Bananza från Switch till Switch 2 redan 2021 och då hade de redan kommit rätt långt med utvecklingen. Bananza kan ha varit klart 2023 och isf kan merparten av EPD8 ha bytt fokus till Mario.
Tror dock fortfarande på slutet av nästa år som tidigast för nästa 3d Mario.

Medlem

Nash Weedle läcker nu att det kommer vara TVÅ stora directs i September (tidigare ryktats om en) en Mario 40th och en till partner showcase där han skriver att de äntligen kommer få "unleash all their firepower!!!" så det låter som vi då äntligen får den tredjepartsdirecten som den vi fick nyligen borde ha varit! & tillsist en Metroid Prime 4: Beyond Direct.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/EYxwjZoKuSs?t=193

Nash Weedle läcker nu att det kommer vara TVÅ stora directs i September (tidigare ryktats om en) en Mario 40th och en till partner showcase där han skriver att de äntligen kommer få "unleash all their firepower!!!" så det låter som vi då äntligen får den tredjepartsdirecten som den vi fick nyligen borde ha varit! & tillsist en Metroid Prime 4: Beyond Direct.

Haha - det kändes som september är LÅNGT bort, men kom på mig att det är endast om en månad.

Besviken på tredjepartsstödet. Ett spel som Mafia Old Country borde givetvis ha ett releasedatum för Switch 2.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Haha - det kändes som september är LÅNGT bort, men kom på mig att det är endast om en månad.

Besviken på tredjepartsstödet. Ett spel som Mafia Old Country borde givetvis ha ett releasedatum för Switch 2.

Haha, visst gör det? Vi får hoppas det är tidig september i alla fall så vi slipper vänta så mycket i alla fall...

Medlem

Kan en Switch 2 Lite vara på gång? Ett patent tycks visa på det. Är ni sugna på en?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/CCnMmZE78cE

Kan en Switch 2 Lite vara på gång? Ett patent tycks visa på det. Är ni sugna på en?

Är mer sugen på en variant som skippar den bärbara biten (spelar bärbart extremt sällan), men en ”Lite-modell” är ju bra för de personer som är motsatt mig själv. 😅

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag skulle kunna tänka mig en ”Switch lite PRO” (🙈) med grepp liknande playstation portabel eller kommande handhållna från Xbox.
Med samma skärmstorlek som idag

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Jag skulle kunna tänka mig en ”Switch lite PRO” (🙈) med grepp liknande playstation portabel eller kommande handhållna från Xbox.
Med samma skärmstorlek som idag

Vilket iofs innebär att jag skulle kunna skaffa en Switch 2 och nya grepp.. så antar att svaret är nej på huvudfrågan🤣

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej, var aldrig intresserad av Switch Lite 2018 heller, hybridformatet fyller alla behov för min del, det är ju vad det är till för.
Oavsett så kan ju en Lite-version inte vara aktuell förrän de flyttat till mer avancerad fabrikation för processorn som drar mindre ström.

Medlem
Medlem

Nya skärmdumpar från Metroid Prime 4: Beyond på Switch 2 har droppat! Publicerades tydligen på en press-sida men någon läckte dem!

Ser onekligen bra ut! Finns fler i länken också!

Medlem
Medlem

Nintendo kommer närvara både på Gamescom och PAX West så förhoppningsvis visar de mycket spännande där. Annars lär de ha en main direct i September efter rykten och tidigare mönster. Dessutom lär de ha en Metrorid Prime 4: Beyond-direct där de både ger datum och kanske Metroid Prime 2+3 samling någon vecka innan (så gjorde de med Pikmin). Sen en Mario 40th-direct efter det. Så vi lär få mycket gott inom närtid! Hoppas jag i alla fall. Vad tror ni?

Skriv svar