Diskutera – Tidernas bästa co-op-spel är...

Robot
Diskutera – Tidernas bästa co-op-spel är...
Medlem

Josef Fares är det enda man behöver säga! Helt otroliga spel!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Split Fiction. Baldur's Gate 3. Divinity 2. The Division 2.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Josef Fares är det enda man behöver säga! Helt otroliga spel!

Simple as that!

Medlem

Vet inte om det är tidernas bästa, men två som jag har haft roligt med tillsammans med barnen är:

Huntdown
https://huntdown.com/

Unravel 2
https://www.ea.com/games/unravel/unravel-two

Sea of Thieves
också roligt (förutom striderna, kanske, men inte skjutandet med kanonerna från båten – det är kul!). Men tar mycket tid. Svårt att bara köra en kort runda.

Medlem

Left 4 Dead (och Left 4 Dead 2) måste alltid nämnas i dessa sammanhang, lade ju på många sätt grunden för en hel genre med spelmekanik som synts igen och igen i coop-spel sen dess. Minns att det kändes väldigt nyskapande och smart med saker som idag är standard som att man måste "dra upp" varandra när man gått ner, och fiender som tar tag i en så att man måste befrias av en annan spelare osv.

Medlem

Lego Batman 2 eller Lego Marvel Super Heroes, härlig känsla i de spelen och passade perfekt då barnen var i rätt ålder.
Minecraft förtjänar också att nämnas.

Medlem

Barotrauma för coop upp till 16 pers, vilket e helt magiskt 😄

Bästa survivor-coop uppfattar jag att project zomboid ligger bra till.

Slappa ihop med en kompis på mysigt hemma-lan så kan jag rekommendera settlers 2.

Lira med barnen i coop - minecraft.

Sen fungerar ju alltid dont starve together ifall man inte hittar nåt annat intressant 🙂

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

ARPGs så som Grim Dawn, Diablo 2, Path of Exile 2, Last Epoch etc.

De nuvarande generationen av denna genre är väldigt solo vänligt så få får uppleva bra co op i dem. Jag kör tex Grim Dawn med sonen någon gång varje vecka.

Medlem

Dungeon Siege, Diablo 2, Magica

Skribent

Army of TWO var ju en höjdare, åtminstone som jag minns det - det kan också vara nostalgin som spökar...

I nutid måste jag slå ett slag för Hell Divers II - stora lass av både action och gapflabb utlovas!

Medlem

Lost Vikings 1 & 2 och Goof Troop till SNES. Jag tror inte jag har haft några bättre co-op-upplevelser sedan de spelen. Portal 2 kom nära dock!

Medlem

Gears of war var ju väldigt kul att spela ihop.

Medlem

Returnal är jäkligt skoj Co-op spel

Medlem

För mig är Portal (1 & 2) helt ohotade på toppen.

Medlem

Divinity original sin. Sen ska tilläggas att battlefield och the division serien också är kul att köra ihop!

Medlem

Left 4 dead, gjorde så mycket rätt och nytt som tas som givet i spel idag.

Medlem

Split Fiction och It takes two är två av de absolut bästa, helt klart.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Halo 2. Magi.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Solklar förstaplats är enligt mig, Bubble Bobble!

Annars så är Sniper Elite 3 och 4 fina i co-op. Andra trevliga är Trine-spelen och Helldivers 1 och 2.

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Helldivers 2 är nog det bästa på länge. Hysteriskt roliga moments tillsammans med vänner en fredagskväll

Releasehästryttare

ALLA andra svar än Deep rock galactic är givetvis fel!

Rock and stone brothers!

Skärmdumpsmästare

Omöjligt att nominera ett spel som tidernas bästa då det beror på hur många spelare man är och vilken typ av spel man är intresserad av, etc - men tidernas bästa co-op-spel är Project Zomboid.

Medlem

Jag är svårt svag för Mario Kart: Double Dash. Att köra fyra ihop på två karts på split screen var otroligt roligt.

Annars är Super Probotector till SNES en favorit.

Medlem

Deep Rock Galactic har vi haft jävligt kul med.

Medlem

Som redan sagts av flera: Halo, Gears of war och army of two ❤️

Medlem
Skrivet av wasd:

För mig är Portal (1 & 2) helt ohotade på toppen.

Finns det co-op till ettan??

Medlem

Inte renodlad co-op kanske men fan så kul man haft med Super Smash Bros (64) med vänner mot AIn. (Och varandra ofc men det är ju inte co-op.)

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Halo 2. Magi.

Kan bara instämma. Sen är Bionic Command Rearmed co-op underskattat.

Medlem
Skrivet av Querth:

Helldivers 2 är nog det bästa på länge. Hysteriskt roliga moments tillsammans med vänner en fredagskväll

Ja, där kan man verkligen snacka spelglädje.

123
Skriv svar