Diskutera – Tidernas bästa co-op-spel är...
Nu har jag visserligen bara spelat det i singleplayer, men de har precis lagt till online co-op i The Riftbreaker. Och jag gillar verkligen The Riftbreaker, såatteh...
Kan även slå ett slag för Borderlands 2. (Ett spel som jag faktiskt har spelat i co-op.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Finns det co-op till ettan??
Haha det hade jag kunnat svära på! Dåligt minne och slarv från min sida
Payday 2 var ett fantastiskt roligt när det begav sig. Var dock väldigt beroende av att ha en egen grupp att spela med. Många rundor Framing Frame blev det, med blandat resultat ska sägas.
Division-spelen, helt i min genre. Att ständigt få förbättringar och uppgraderingar, bra gameplay-loop och en massa upptäckarglädje med hunters att samla där vissa är tuffa att få ner. Storyn är kanske inte så speciellt djup men karaktärerna är tillräckligt intressanta för att man ska plocka upp allt man hittar för att lyssna på all bakgrundsinformation.
Spelade It takes two med min son, så det ligger högst upp på min lista. Annars är jag inte mycket för co-op spel. Tycker egentligen bara att Hazelight har lyckats väldigt bra med det.
Många gör ju co-op till spel som går att spela själv och då blir det inte lika bra som när man bygger hela spelet kring att det ska vara två mänskliga spelare som samarbetar.
Inte spelat ordentligt Coop sen left 4 dead 1 och 2 om jag inte minns fel. Var roligt men inte så jag saknar dem. Däremot uppvuxen med Halo 1-3 i Coop split screen med brorsan. Sjukt roligt!
Hoj: Ducati Streetfighter 848
PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse
Helt okaraktäristiskt för mig, men roligast har jag nog haft med fotbollsspel. PES04 och FIFA. Ruskigt kul att vara 2-3 personer i samma skitlag och försöka ta sig igenom ett VM.
Minecraft har jag också goda minnen av, mest för att dottern tyckte att det var så vansinnigt roligt.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
För mig är Portal (1 & 2) helt ohotade på toppen.
Skall testas med ungarna. Tack för tipset 🙂
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Spelade It takes two med min son, så det ligger högst upp på min lista. Annars är jag inte mycket för co-op spel. Tycker egentligen bara att Hazelight har lyckats väldigt bra med det.
Många gör ju co-op till spel som går att spela själv och då blir det inte lika bra som när man bygger hela spelet kring att det ska vara två mänskliga spelare som samarbetar.
Ja, för att coop-spel skall lysa som bäst (enligt min mening) så bör det finnas ett incitament för att spela det på flera.
Lirade serious sam 1 och 2 i lan för en herrans massa år sedan och jag uppfattade det aldrig särskilt roligt då det i praktiken kunde liras igenom själv. Senare kom coop-modden sven coop till halflife 1 (som någon tidigare nämnt i tråden) där det bland annat finns en situation där en person måste snurra på en ratt för att hålla upp en grind. Så fort personen släpper ratten så åker grinden ner, vilket gör det tvunget att vara minst 2 personer för att komma vidare. Såna här mekanismer fullkomligt älskar jag eftersom det ger coop-läget en funktion mer än "bara" spela tillsammans. Detta kan också appliceras på valfri survival-genre eftersom man då kan dela upp uppgifterna sins emellan vem som skall göra vad, och således blir inte bara coop en social aspekt, utan även en praktisk anledning att nyttja.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Solklar förstaplats är enligt mig, Bubble Bobble!
https://64.media.tumblr.com/2c2591804b445817a3fc6dda3a63264e/...
Annars så är Sniper Elite 3 och 4 fina i co-op. Andra trevliga är Trine-spelen och Helldivers 1 och 2.
Vad kul att du valde Bubble Bobble! med en spelmusik som är svår att skaka av sig vad många roliga minnen man har med det spelet.
Ja, för att coop-spel skall lysa som bäst (enligt min mening) så bör det finnas ett incitament för att spela det på flera.
Lirade serious sam 1 och 2 i lan för en herrans massa år sedan och jag uppfattade det aldrig särskilt roligt då det i praktiken kunde liras igenom själv. Senare kom coop-modden sven coop till halflife 1 (som någon tidigare nämnt i tråden) där det bland annat finns en situation där en person måste snurra på en ratt för att hålla upp en grind. Så fort personen släpper ratten så åker grinden ner, vilket gör det tvunget att vara minst 2 personer för att komma vidare. Såna här mekanismer fullkomligt älskar jag eftersom det ger coop-läget en funktion mer än "bara" spela tillsammans. Detta kan också appliceras på valfri survival-genre eftersom man då kan dela upp uppgifterna sins emellan vem som skall göra vad, och således blir inte bara coop en social aspekt, utan även en praktisk anledning att nyttja.
Jag tycker lite tvärtom. Rena coop lir som RE5, Army of Two, It takes two etc kan kännas väldigt forcerande typ. En del fjantiga spelmekaniker som bara känns dryga. I spel såsom Halo eller Gears så hittar man på mer tillsammans typ, egna strategier liksom.