Spelbutiker knäar under Silksong-släppet

Medlem

Lyckades till slut köpa det efter några timmars bråkande. Nu 80 minuter in så kan jag konstatera att ja, det känns som det Hollow Knight jag minns (bra sak). Än så länge förhålllandevis lätt, har för mig jag dog rätt ofta i början av HK men jag kanske minns fel. Bara fått stryk en gång hittills, men jag är heeelt säker på att jag kommer sitta och slita mitt hår längre in

Medlem

Steam funka inte alls med GOG gick prima

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kunde inte hålla med mindre. Releasen är bevisligen briljant då rekord slås på löpande band och försäljningen sprutar åt alla håll. Alla vill spela och de som spelar verkar väldigt nöjda.

För att förtydliga vad jag menade. Det är inte det att spelet inte syns generellt, menar inte heller att spelet inte säljer bra. Men det syntes ju typ inte i Nintendo store tidigare i veckan. Borde i alla fall vara långt upp i flöden där på kommande spel. Det var inte heller så jätteenkelt att söka fram det. Det gick t ex. Inte att söka på silksong. Man var tvungen att skriva Hollow eller Hollow Knight. På PS store så ligger den inte ens med bland nya releaser när jag tittade nyss och syns inte i flödena vad jag ser. Konstigt när det är ett så populärt spel. Sen var det problem vid släppet, spelet fanns ju inte ens på PSstore under två timmar efter release.

Medlem

För någon som har försökt med metroidvania-spel och tycker dom är (ursäkta) riktigt tråkiga, varför sticker den här överhypade titeln ut? Är det element i spelet som tilltalar en bredare massa (kanske till och med mig), eller är det bara ett riktigt bra spel i genren?

Försöker bara förstå denna hype som du inte kommer undan om du ens försöker

Medlem
Skrivet av Lofa:

För någon som har försökt med metroidvania-spel och tycker dom är (ursäkta) riktigt tråkiga, varför sticker den här överhypade titeln ut? Är det element i spelet som tilltalar en bredare massa (kanske till och med mig), eller är det bara ett riktigt bra spel i genren?

Försöker bara förstå denna hype som du inte kommer undan om du ens försöker

Jag är också nyfiken då det uppenbart måste ha kvaliteter så hyllat som ettan var. Jag mår dock inte bra av tecknad grafik så jag missar automatiskt ett potentiellt bra spel tyvärr (varför kunde det inte vara pixlat? Älskar pixlat).

signatur

Memento Mori

Medlem

Jag ger det max 1 vecka innan det dött ut

Medlem

Knäppt 2 större bossar på näsan nu, om möjligt är det ännu bättre än ettan. Gillar nya systemet med lite quests osv. Fantastiskt!!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Moderator
Skrivet av Tanktyr:

Problemfritt på gamepass, avinstallation efter 1 timme dock, exakt samma som först spelet, så gillade man det så lär man gilla detta, men kunde likaväl vart en expansion.

Det är verkligen inte samma på något sätt, annat än att det är en uppföljare så klart. Det är en otrolig mängd nyheter de första timmarna.

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag är också nyfiken då det uppenbart måste ha kvaliteter så hyllat som ettan var. Jag mår dock inte bra av tecknad grafik så jag missar automatiskt ett potentiellt bra spel tyvärr (varför kunde det inte vara pixlat? Älskar pixlat).

Det är bara en snöbollseffekt. Säg spelet är dåligt så blir du hatad.

Moderator
Skrivet av noreason:

Det är bara en snöbollseffekt. Säg spelet är dåligt så blir du hatad.

Som med allt annat, man bör utveckla varför man tycker något är skyhöga bra eller rent av skit. Du är tyvärr praktexempel på världens största troll, eller bara en tråkig person att diskutera med då du verkar tycka allt och ingenting suger. Finns liksom ingenting man får utav att snacka med dig här i forumet.

Testa att berätta varför du tycker något av alla möjliga spel du inte gillar faktiskt suger. Är det något med gameplay? Hittar du dåligt i Metroidvanias? Är Hollow Knight i detta fallet för svårt?

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Har du helt ärligt bara gett spelet en endaste timma..?
Suck.. folk har då verkligen ingen som helst attention span nuförtiden.. smh

Räcker med 5 minuter för att veta om ett spel är värt att spela. 15 minuter om man känner sig generös.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Räcker med 5 minuter för att veta om ett spel är värt att spela. 15 minuter om man känner sig generös.

Kom aldrig in i ettan, men detta var ju kul som tusan! Bästa spelet på länge

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Tanktyr:

Problemfritt på gamepass, avinstallation efter 1 timme dock, exakt samma som först spelet, så gillade man det så lär man gilla detta, men kunde likaväl vart en expansion.

Ah, det känns väldigt likt i början och det första gav jag till slut upp på. Men det kanske lossnar.

Medlem
Skrivet av Tanktyr:

Det är en expansion. Eller rättare sagt, var en expansion, tills det växte sig så stort att de gjorde ett fristående spel av det.

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

För att förtydliga vad jag menade. Det är inte det att spelet inte syns generellt, menar inte heller att spelet inte säljer bra. Men det syntes ju typ inte i Nintendo store tidigare i veckan. Borde i alla fall vara långt upp i flöden där på kommande spel. Det var inte heller så jätteenkelt att söka fram det. Det gick t ex. Inte att söka på silksong. Man var tvungen att skriva Hollow eller Hollow Knight. På PS store så ligger den inte ens med bland nya releaser när jag tittade nyss och syns inte i flödena vad jag ser. Konstigt när det är ett så populärt spel. Sen var det problem vid släppet, spelet fanns ju inte ens på PSstore under två timmar efter release.

Men allt det där kan väl inte utvecklaren klandras för, eller?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, det känns väldigt likt i början och det första gav jag till slut upp på. Men det kanske lossnar.

Kan förstå att man tappar tråden i början av spelen. Det är rätt segt i båda spelen tyvärr.

Men när man får dash så öppnar spelen upp sig. Silksong extra mycket då man kan springa snabbt hur länge man vill samt dasha. Tar ett par timmar och det känns fantastiskt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jag har avfärdat mängder av spel på det sättet. Nästan varje gång har jag haft fel vilket jag upptäckt efter lite mer tid.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar