Diskutera – Tidernas bästa japanska spel är...
Välja bästa japanska spel är nästan som att välja bästa spelet i allmänhet. Omöjligt att välja bara ett men FF7 och Dark Souls skulle jag nog välja med tanke på vilken påverkan de haft på spelmarknaden. Glömmer säkert några andra superspel nu, japan har verkligen producerat bra spel non stop.
Jag spelade mycket japanskt på N64, Playstation(1) och även Dreamcast, så det är det första som dyker upp när jag klurar lite. På rak arm: Super Mario 64, Mario Kart 64, Final Fantasy VII och Shenmue.
För mig är det fortsatt Super Mario World.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch
Är ju själv en sucker för Nintendo sen barnsben, så måste säga:
- Personligen: The Legend of Zelda: Ocarina of Time
- Stört impact på industrin: Super Mario Bros.
- Störst populärkulturella fenomenet: Pokémon
Undrar hur världen sett ut om inte våra vänner i öst på den där ön inte hade gjort vad de gjort.
- Nioh 2 - spelet som förstörde combat i många spel.
- Persona 5 (har inte spelat hela 3 och 4:an ännu så kan inte tala för dessa två)
Team Ninjas spel överlag har bra combat och gameplay så jag tenderar att dras till deras spel per default. Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin är tbh en hidden gem som är overlooked. Grym combat när man kommer in i det med mycket customization. Hoppas det kommer ett nytt stranger of paradise spel i framtiden.
Rise of the Ronin hade sina brister, särskilt i co-op delen. Kom från Nioh 1 och 2 som har betydligt mer robust co-op support. Nioh 3 ser ut att fixa problemen med co-op i en mer öppen värld.
Uj, att välja enbart 1 är svårt. Det är ju utan tvekan något av FromSoftwares mästerverk för mig.
Elden Ring är ju mästerligt, men det är också Sekiro, Dark Souls 1 och 3.
Så som jag känner just nu får jag nog säga Elden Ring ändå.
Men det skulle inte förvåna mig om deras nästa stora single-player spel kommer bli ännu mästerligare.
The more I practice, the luckier I get.