Diskutera – Tidernas bästa japanska spel är...

Robot
Diskutera – Tidernas bästa japanska spel är...

Oräkneliga spel har skapats i Japan. Vilket är bäst?

#diskutera, #japan

Medlem

Välja bästa japanska spel är nästan som att välja bästa spelet i allmänhet. Omöjligt att välja bara ett men FF7 och Dark Souls skulle jag nog välja med tanke på vilken påverkan de haft på spelmarknaden. Glömmer säkert några andra superspel nu, japan har verkligen producerat bra spel non stop.

Medlem

Soul Blazer och Shenmue II.

Medlem

Bloodborne.

;D

signatur

Panem et circenses

Medlem

Kan inte välja, så jag säger väl; Zelda Tears of the Kingdom, Super Mario Odyssey, Super Mario 64, Shenmue, Shenmue 2.
Magiska spel som ingen västerländsk titel kan mäta sig med.

Medlem

Supersvårt. Det finns så många bra spel som är "bäst" i sin genre från japan. Så nästan omöjligt att välja

Skribent

Jag spelade mycket japanskt på N64, Playstation(1) och även Dreamcast, så det är det första som dyker upp när jag klurar lite. På rak arm: Super Mario 64, Mario Kart 64, Final Fantasy VII och Shenmue.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Alltid ständigt och jämt Chrono Trigger. Fantastisk musik. Fantastisk pixelgrafik. Men framför allt ett helt otroligt manus med levande karaktärer som stannar långt efter eftertexterna.

Medlem

För mig är det fortsatt Super Mario World.

signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Ace Combat

signatur

I Regret Nothing

Medlem

Metal Gear Solid. Alla kommer dränka tråden med Mario- och Zelda så jag väljer Snake även om Mario såklart är en ikon som även jag älskar.

Medlem

Något av Fromsoftware.
Svårt att rangordna, alla var bäst när dom släpptes. Men just idag är jag lite sugen på att kicka igång en ny genomspelning av Sekiro, så får välja det!

Och FF7 måste få ett hedersutnämnande. Första genomspelningen = core memory.

Medlem

FF 14
FF 7 remake (alla delar)
Dark souls 2

Medlem

Elden Ring utan tvekan.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dark Souls - när allt var dött och begravet var det gnistan som satte fyr i mig.

Backloggens befriare

För 10år sedan hade jag sagt ff7, men nu, kanske Elden Ring?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
1
Skriv svar